Gå til innhold

Kjæresten min har en utrolig provoserende bestevenn, og nå gråter jeg pga han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei meg og frustrert!! 

Denne bestevennen, hvor skal jeg starte. Han har bodd med typen min ca. like lenge som jeg og kjæresten min har vært sammen, ca. 2 år. Jeg har prøvd å ha en god tone med han, men han er så utrolig slitsom. Han kan si rett ut til meg at han hater mennesker, meg inkludert. Andre dager er han kjempehyggelig og snakker masse med meg, men som regel er han bare nedlatende hver gang jeg er der. En gang sendte han melding til meg på mobilen og ba meg holde kjeft fordi latteren til meg og kjæresten min forstyrra han i å se på serier på rommet... Han er også ekstremt rasistisk mot nasjonaliteten til familien min. Faren min sin side er fra et land han hater, og han sier alltid "æsj, dere er terrorister" og slikt til meg. Jeg har ALDRI kommentert noe ved hans nasjonalitet, og ikke bryr jeg meg om sånt heller. Jeg prøver bare som regel å tulle det bort. For ikke å nevne, så snakker han alltid stygt om folk, inkludert mine venner, og leker moralpoliti, og kommer med sånne idiotiske utsang om at jeg "pussywhipper" typen min. Han er også ekstremt gjerrig og nekter å f.eks. gi meg en paracet om kjæresten min er tom og jeg er på besøk og har menssmerter...
Jeg forstår virkelig ikke hva som gjør at de to er bestevenner, men det får vel være, jeg kan jo ikke si noe på det. Men i dag kranglet vi nettopp på grunn av han! Jeg hadde en samtale med deres andre roomie, som jeg forresten kommer utrolig godt overens med. Plutselig blander denne provoserende "bestevennen" seg inn, og selvfølgelig kommer han med en kommentar retta mot meg, ganske nedlatende. Jeg kjente at det var dråpen som fikk glasset til å renne over, for jeg klikket på han og sa noen stygge ting, ting som jeg har tenkt ofte, rett ut til han. Og jeg var sinna, og han stod der og bare så såret ut. Selvfølgelig var kjæresten min vitne til dette, og nå er han veldig sint på meg fordi jeg er så "aggressiv", men ærlig talt, hva forventer folk når de er så provoserende? Ja, jeg er enig i at jeg kanskje overreagerte, men jeg er så lei av å bli stemplet som den store stygge ulven når denne roomien ikke engang prøver å behandle meg pent! 

Jeg er så lei meg og føler meg så sykt urettferdig behandlet! Jeg vet ikke hvem jeg skal snakke med engang, fordi kjæresten min tar tydelig hans parti og mener jeg skylder denne bestevennen hans en unnskyldning for det jeg sa... Hva skal jeg si og gjøre liksom? Det siste jeg vil er å legge meg flat for en sånn respektløs idiot som han...

Anonymkode: a3b43...66f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er mentalt syk. Har du noen gang møtt mennesker med downs eller andre plager? Se på dem som barn som utagerer. Du kan ikke ta dem like seriøst som andre voksne. 

Anonymkode: 6d924...9ee

• Liker 4
Skrevet

Ikke si unnskyld ,hold på meningene dine ellers kan jo både han og kjæresten din dra til helvete .

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva var det du sa da? Du har gjengitt hva han har sagt, greit å gjøre det samme selv.

Ellers, er kjæresten din vitne til alle tingene han sier til deg?

Anonymkode: 36834...484

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er mentalt syk. Har du noen gang møtt mennesker med downs eller andre plager? Se på dem som barn som utagerer. Du kan ikke ta dem like seriøst som andre voksne. 

Unnskyld meg men sammenligner du mennesker som sliter psykisk med å ha downs? 

TS, jeg tror ikke bestevennen er respektløs, jeg tror han sliter og du har en gylden anledning til å ta en higher road. Det betyr ikke å legge deg flat, men ta en prat. Si at du mente de tingene og at du ikke lenger kommer til å finne det i sånn atferd, men at du samtidig savner de gangene dere kan ha det hyggelig sammen. Spør hva som plager ham og hva som får ham til å snakke sånn til deg, vær ærlig og ydmyk på at du blir såret og at det er leit å være med kjæresten din når han sender sånne meldinger og kommer med sånne kommentarer. 

Noen vil bare si at du skal drite i ham, få kjæresten din til å stå opp for deg, men jeg tenker at her har du mye potensiale til å løse dette til det beste for dere alle. Vær voksen nå.  

Anonymkode: de2a4...f04

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

han er en forstyrra rasist. drit i han.

Anonymkode: 030a8...4aa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva var det du sa da? Du har gjengitt hva han har sagt, greit å gjøre det samme selv.

Ellers, er kjæresten din vitne til alle tingene han sier til deg?

Kjæresten min vet utrolig godt hvordan han er, men "det er bare sånn han er, en introvert person som ikke er redd for å dele sine meninger"... Blæh. 

Jeg kommenterte faktisk på hans nedlatende måte å snakke til kvinner og sa at det sikkert har noe nasjonaliteten hans å gjøre. Selvfølgelig utrolig dust av meg å si sånt, men jeg var utrolig sinna og lei, og det bare ploppa ut. Uansett, det er ingenting i motsetning til det han har sagt om mine gener. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er jo direkte ond. Så bra at du skjelte ham ut. Hvordan kan kjæresten din ta parti med han? Her må du enten være fullstendig bitch for å sette ham på plass, eller nekte å treffe ham. 

Anonymkode: 4c38e...c25

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Unnskyld meg men sammenligner du mennesker som sliter psykisk med å ha downs? 

Jepp, i noen tilfeller er det en riktig sammenligning. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min vet utrolig godt hvordan han er, men "det er bare sånn han er, en introvert person som ikke er redd for å dele sine meninger"... Blæh. 

Jeg kommenterte faktisk på hans nedlatende måte å snakke til kvinner og sa at det sikkert har noe nasjonaliteten hans å gjøre. Selvfølgelig utrolig dust av meg å si sånt, men jeg var utrolig sinna og lei, og det bare ploppa ut. Uansett, det er ingenting i motsetning til det han har sagt om mine gener. 

Hva slags nasjonalitet har han? Iom. at du kalte ham rasist antok jeg automatisk at han var norsk og du ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags nasjonalitet har han? Iom. at du kalte ham rasist antok jeg automatisk at han var norsk og du ikke. 

Spiller det noen rolle da? Ikke la dette bli en tråd om raseforskjeller.

Ts, du får bare stå på ditt og si at du er dritt lei men er villig til å ta en ordentlig prat ting har roet seg. Uansett om han sliter eller ikke så er det ingen unnskyldning i å behandle deg så respektløst som han gjør. Jeg tenker at du har svelget mange kameler og oppført deg voksen så mye du kan, men ett sted går grensen. Når det kommer til kjæresten din så synes jeg han er dum som velger å ta et parti, han burde greie se ting fra din vinkel og forstå reaksjonen din deretter. Hva med den tredje roomien du prater med før den provoserende bestevennen blandet seg? Hva sier vedkommende om hele situasjonen?

Anonymkode: f240e...e4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noen rolle da? Ikke la dette bli en tråd om raseforskjeller.

Anonymkode: f240e...e4d

TS er jo åpenbart selv opptatt av dette ettersom hun kommer med tilsvarende anklager tilbake. 

Og det virker som kanskje det underliggende her er to bakgrunner som tradisjonelt er i opposisjon.

AnonymBruker
Skrevet

TS er jo åpenbart selv opptatt av dette ettersom hun kommer med tilsvarende anklager tilbake. 

Og det virker som kanskje det underliggende her er to bakgrunner som tradisjonelt er i opposisjon.

For ikke å snakke om hvor kjæresten er fra...dette er åpenbart kulturelle greier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun sier jo at han snakker rasistisk om nasjonaliteten hennes, og kaller familien hennes for terrorister. Hvor relevant er det hvor hun og han er fra egentlig? 

Du kan løse problemet med å slutte å være der, så er dere heller hjemme hos deg når dere skal være sammen. Typen din hørtes ikke særlig sjarmerende ut han heller. At denne fyren deler meningene sine er en ting, men når typen din godtar at han prater på den måten til kjæresten sin og har de holdningene han har til mennesker generelt, så sier det en del om typen din at dette er bestevennen hans. 

Anonymkode: f55ca...497

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, i noen tilfeller er det en riktig sammenligning. 

Nei det er det ikke. Mennesker som er psykisk syke evner å gjøre bedre og man burde forvente bedre. Mens mennesker med Downs syndrom har lavere intelligens og vanskeligere for å forstå. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun sier jo at han snakker rasistisk om nasjonaliteten hennes, og kaller familien hennes for terrorister. Hvor relevant er det hvor hun og han er fra egentlig? 

Anonymkode: f55ca...497

Hun mente hans kvinnesyn hadde noe med hans nasjonalitet å gjøre (ergo tar hun igjen med samme mynt).

Dersom han og hun er fra stater som er i krig el.l. er det typisk konfliktgrunn. Det kan jo hende også hennes kjæreste tar hans side grunnet kulturelle årsaker. 

Det er jo tydelig elefanten i rommet her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Velg kjæreste med omhu. At han har trivelige venner er gjerne et godt tegn. Og vice versa... 

Anonymkode: 4172e...474

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

evig dilemma på relasjoner. Kunne jeg sett på utsiden av deg at du var frustrert?

Anonymkode: 24bae...41b

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det er det ikke. Mennesker som er psykisk syke evner å gjøre bedre og man burde forvente bedre. Mens mennesker med Downs syndrom har lavere intelligens og vanskeligere for å forstå. 

Det kommer helt an på individet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du har funnet deg i dette så lenge som du har gjort. Bra at du skjelte han ut. Mindre ok at kjæresten din ikke støtter deg. Ville jeg tatt som et dårlig tegn.

Anonymkode: c837e...c4d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...