Gå til innhold

Streik - skolebuss

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere som har barn som er avhengige av skolebuss hvis det blir streik? Skal man organisere skyss på egenhånd eller skal man la de være hjemme? 

Jeg mener at så lenge jeg har mulighet så kjører og henter jeg unga, men fikk beskjed i dag om at jeg da ødela poenget med streiken...

Anonymkode: ebd0d...0a7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det nok organisert privat transport. Hun kan ikke gå til skolen på grunn av avstand.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber, så har ikke mulighet til å kjøre og hente på skole. Men hva med de som går på VGS og kan stryke ved mer enn ti dagers fravær? Hjelper ikke å støtte de so  streiker hvis ungdommens fremtid står på spill. 

Anonymkode: ece11...5f0

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere som har barn som er avhengige av skolebuss hvis det blir streik? Skal man organisere skyss på egenhånd eller skal man la de være hjemme? 

Jeg mener at så lenge jeg har mulighet så kjører og henter jeg unga, men fikk beskjed i dag om at jeg da ødela poenget med streiken...

Er poenget med streiken at barna ikke skal på skolen?

Hadde det vært et alternativ å bli hjemme fra jobb selv dersom man hadde mulighet til å kjøre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv er jeg lærer. Om jeg hadde gått ut i streik så hadde jeg jo aldri sagt "foreldrene må ikke la barna få lese i bøkene på egenhånd for det ødelegger streiken min". 

Anonymkode: ff91c...626

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, applestories skrev:

Er poenget med streiken at barna ikke skal på skolen?

Hadde det vært et alternativ å bli hjemme fra jobb selv dersom man hadde mulighet til å kjøre?

Poenget var vel at streiken skal få konsekvenser. Hvis alle ordner egen skyss (når det gjelder bussene) så trenger liksom ingen å gi etter for krav for det spiller ingen rolle om streiken blir langvarig... 

Jeg har tenkt til å kjøre unger på skolen på mandag jeg altså, så dere trenger ikke å bite hodet av meg. 😂 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Narnet får ikke skolefri selv om skolebussen ikke går. 

Anonymkode: bf24f...6dd

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ødlegger du ikke streiken ved å kjøre unga til skolen. Det er skoleplikt i norge. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber, så har ikke mulighet til å kjøre og hente på skole. Men hva med de som går på VGS og kan stryke ved mer enn ti dagers fravær? Hjelper ikke å støtte de so  streiker hvis ungdommens fremtid står på spill. 

Anonymkode: ece11...5f0

Det har stått i avisen at elevene vil få gyldig fravær om streiken blir noe av, elevene kan jo ikke noe for at de ikke klarer å komme seg til skolen! dessuten kan de alltid gjøre oppgaver og sånt via its learning og fronter og sånt!

Anonymkode: 3d389...e8b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Mrs.Purdey skrev:

Selvsagt ødlegger du ikke streiken ved å kjøre unga til skolen. Det er skoleplikt i norge. 

Nei, det er ikke skoleplikt i Norge! det er opplæringsplikt!

Gjest making.a.mess
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke skoleplikt i Norge! det er opplæringsplikt!

Sant. Men barn som er innmeldt i skolen plikter å gå dit. Vil du undervise barnet hjemme så får du melde det ut. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Poenget var vel at streiken skal få konsekvenser. Hvis alle ordner egen skyss (når det gjelder bussene) så trenger liksom ingen å gi etter for krav for det spiller ingen rolle om streiken blir langvarig... 

Jeg har tenkt til å kjøre unger på skolen på mandag jeg altså, så dere trenger ikke å bite hodet av meg. 😂 

Streiken får jo konsekvenser selv om du kjører barnet til skolen. Konsekvensen er jo at du må kjøre barnet til skolen.  Meningen med streik er å vise hva som vil skje om tilbudet faller bort.  Om det ikke hadde vært skolebusser så hadde det jo ikke vært sånn at barna ikke gikk på skole!  Konsekvensen hadde vært at barna måtte brukt et annet transportmiddel. 

For foreldre som er i jobb så vil det være ubeleilig å måtte kjøre barna til skolen. Da virker jo streiken.

Anonymkode: 386fa...113

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...