Olaug Olsen Skrevet 7. april 2018 #1 Skrevet 7. april 2018 (endret) Høyre har nettopp vedtatt ja til eggdonasjon og befruktning av single kvinner. Snart trenger man ikke engang mann for å bli gravid. Hvem er dagens mannfolk som finner seg i en slik situasjon. Er de ikke menn nok til å reise seg og si "vi trengs i dette samfunnet". Jeg skulle ønske det var mer tak i mannfolkene. i 2017 vokste hele fem prosent av norske barn med kun en av foreldrene, men SSB fører ikke engang statistikk over hvor mange barn som ikke vokser opp i samme hjem som sin egen far. Hvis mor flytter sammen med ny mann, havner denne familien i statistikken for ektepar eller samboerpar med barn, som utgjør 21 prosent av husholdningene. Her skjuler tallene mer enn de oppklarer. Vi vet altså ikke hvor mange barn som vokser opp uten far, men skal vi tro skriveriene her inne på KG er det snakk om ganske høye tall. Mitt spørsmål er: Har dagens menn mindre testosteron enn før, siden de ikke klarer å få kvinner og barn til å bli boende? Eller er de rett og slett fattige på gods og gull, og er det dette som får kvinner og barn til å ta bena på nakken og komme seg ut av hans hus? Nå skal altså enslige kvinner kunne skaffe seg sperm på statens regning, og hvor vil dette bringe oss? Til et mannsløst og kjærlighetsløst samfunn? Var det mannen selv som skapte denne situasjonen med sin utroskap og kvinnehistorier, og det påfølgende nedsnakk av kvinner? Eller er dette en politikk som ble skapt av lesber og mannshatere som allierte seg med kreft- og homolobbyen? Jeg bare spør. Endret 7. april 2018 av Olaug Olsen 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #2 Skrevet 7. april 2018 2 minutter siden, Olaug Olsen skrev: Kjør debatt! Synd at du ødela et så godt innlegg (for det var det) med denne. Nå gidder ikke jeg. Anonymkode: 566e5...955 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #3 Skrevet 7. april 2018 Ja, mannen bidro til å skape denne situasjonene ved å snakke ned kvinner. Veldig mange kvinner jeg kjenner eksperimenterer mye med jenter, rett og slett fordi det faktisk ikke er det letteste i verden å finne en mann som ikke ser ned på en kvinne. Om det så er hans avmakt som gjør det, spiller ingen rolle, man vil ikke ha en mann som rakker ned på kvinners intelligens og verdi. Tilpasser han seg ikke (blir u-misogynistisk) så kommer han til å dø ut, og det er i stor grad hans egen feil. Anonymkode: a18a5...1aa 3
Olaug Olsen Skrevet 7. april 2018 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synd at du ødela et så godt innlegg (for det var det) med denne. Nå gidder ikke jeg. Anonymkode: 566e5...955 Takk for innspill. jeg har fjernet "kjør debatt". Vil du kjøre nå? 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 Mannehaterne kom for øvrig etter kvinnehaterne. De er en reaksjon på menns nedrakking på kvinner. Menn har skapt feministene, men det vil ikke de fleste vedkjenne seg. De tror det har funnets feminister siden tidenens morgen, men det er bull. Det har funnets kvinnehatere siden tidenes morgen. Anonymkode: a18a5...1aa 18
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 Menn er ikke interessert i barna de avler. Når det er sagt, så er ikke mannens eneste funksjon i samfunnet å være far Anonymkode: 918a4...48f 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 Du maler fanden på veggen, ts. Anonymkode: ecbdb...855 3
Olaug Olsen Skrevet 7. april 2018 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, mannen bidro til å skape denne situasjonene ved å snakke ned kvinner. Veldig mange kvinner jeg kjenner eksperimenterer mye med jenter, rett og slett fordi det faktisk ikke er det letteste i verden å finne en mann som ikke ser ned på en kvinne. Om det så er hans avmakt som gjør det, spiller ingen rolle, man vil ikke ha en mann som rakker ned på kvinners intelligens og verdi. Tilpasser han seg ikke (blir u-misogynistisk) så kommer han til å dø ut, og det er i stor grad hans egen feil. Anonymkode: a18a5...1aa Ja, men hva med de som får sønner? Vil vi få et endelig brudd med machokulturen, siden dagens unge menn vil være oppdratt av kvinner i kvinnefellesskap? Hva sier dette om mannskulturens overlevelsesevne? Er ikke mennene i stand til å forsvare kulturen sin? Hvem skal lære framtidens barn om glattkjøring eller hvordan snekre en brygge? 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #9 Skrevet 7. april 2018 Akkurat nå, Olaug Olsen skrev: Ja, men hva med de som får sønner? Vil vi få et endelig brudd med machokulturen, siden dagens unge menn vil være oppdratt av kvinner i kvinnefellesskap? Hva sier dette om mannskulturens overlevelsesevne? Er ikke mennene i stand til å forsvare kulturen sin? Hvem skal lære framtidens barn om glattkjøring eller hvordan snekre en brygge? Det kommer til å overleve. Det blir fremdeles utdannet snekkere og rørleggere, og det er faktisk kommet til kvinner her også. "Mannsrollen" er nettopp det, på mange måter en rolle. Den er ikke naturlig. Det er et kulturuttrykk, og dermed ser det helt annerledes ut når man kommer for eksempel til Østen og Vesten. Jeg tror vi har godt av å røske opp i de gamle idealene. Folk får gjøre som de vil, bli snekkere, lektorere, leger, etc. som de vil, ikke etter hva som forventes av dem. Tar det tid å endre både dette og rett og slett tenningsmønsteret? Ja. Men det skjer. Kultur er seigt. Anonymkode: a18a5...1aa 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #10 Skrevet 7. april 2018 3 minutter siden, Olaug Olsen skrev: Ja, men hva med de som får sønner? Vil vi få et endelig brudd med machokulturen, siden dagens unge menn vil være oppdratt av kvinner i kvinnefellesskap? Hva sier dette om mannskulturens overlevelsesevne? Er ikke mennene i stand til å forsvare kulturen sin? Hvem skal lære framtidens barn om glattkjøring eller hvordan snekre en brygge? Jeg kjenner for øvrig få mannfolk som kan snekre en brygge. Men jeg kan snekre en, er vokst opp på gård. Det handler bare om hva man lærer og ikke. Mennesker er forskjellige uansett. Kulturelt sett har vi lagt på hverandre flere forskjeller enn det som faktisk finnes mellom oss. Det er meningsløst. Anonymkode: a18a5...1aa 3
Gjest N-Nøff Skrevet 7. april 2018 #11 Skrevet 7. april 2018 Det lurer jeg også litt på, og noe jeg også lurer på er hvorfor ateister på død og liv skal ha en mening om sånt? Er jo gjerne DE som ønsker alt, som ødelegger kjernefamilien, alt som skaper psykiske problemer og alt som kan ødelegge mennesker og samfunn på absolutt alle måter velkomment! Jeg tror ikke det å stå opp og si: "Nå holder det faktisk! Nå må dere slutte med dette tullet her!" kun skal falle på menn. Det er ikke kun menns ansvar? Det er ikke i hovedsak menn det går utover, men barn - uavhengig av kjønn. Det går negativt utover barnets selvfølelse, psykiske helse og barnets oppvekst og oppdragelse. Det er ikke bra på noen måter overhodet. Det er idag et så enormt fokus på den voksne personen, individet, og ironisk nok individets verdi og ønsker her i livet (jeg vil ha barn selv om jeg er i et lesbisk forhold og ikke får barn naturlig), selv om alle vedtak og lovendringer, samt forslag, baserer seg på ateisme. Ateisme! Ateister som ikke engang tror at mennesker har fri vilje, som ikke engang tror på rett og galt, de skal snakke om å endre lover? De skal snakke om å bry seg om at barnløse får seg barn - koste hva det koste vil? Hvorfor later de som de har en grunn til å bry seg? Man kan jo mistenke at alt slikt egentlig er for å ødelegge samfunnet. Hvor er nestekjærligheten ovenfor barna? Hvorfor er det fullstendig fraværende å sette barna først, av alle? Hvorfor skal de late som at det er greit og fint at mennesker kan dyrkes fram i et laboratorium? Nei, menn skal ikke stå opp mot dette, for det handler ikke om at mannens rolle forsvinner og at han blir uviktig, det handler om langt mer enn det. Vi! Mennesker og medmennesker! Vi er de som må stå opp mot dette, sette foten ned og si: "Nå holder det! Vi akter ikke å sitte på sidelinjen og godta at dere ødelegger mennesker, at dere kjører over mennesker og fratar mennesket retten på en mor og en far".
Olaug Olsen Skrevet 7. april 2018 Forfatter #12 Skrevet 7. april 2018 (endret) 9 minutter siden, Neinøff skrev: Det er ikke kun menns ansvar? Hvorfor ikke? Den tradisjonelle mannsrollen handler om å være sterk og tydelig. Hvorfor kan vi ikke forvente av menn at de tar ansvar? Jeg skrev innlegget mitt til virkelige menn, ikke til fiskebollemennesker som skal fraskrive seg ansvar. Fiskebollemenneskene kan lage sine egne tråder her inne. Min tråd handler om å løse problemet "hva gjør vi med mannsrollen" ikke "fiskeboller foren dere". Endret 7. april 2018 av Olaug Olsen 1
Olaug Olsen Skrevet 7. april 2018 Forfatter #13 Skrevet 7. april 2018 7 minutter siden, Neinøff skrev: Vi! Mennesker og medmennesker! Vi er de som må stå opp mot dette, sette foten ned og si: "Nå holder det! Vi akter ikke å sitte på sidelinjen og godta at dere ødelegger mennesker, at dere kjører over mennesker og fratar mennesket retten på en mor og en far". Ja, nå tar det seg opp her. Jeg er hjertens enig! Dessuten, tar man egg og sperm ut av menneskekroppen, innfører man ukjente faktorer som kan føre til degenerering. Man klusser med skaperverket så og si. Det er en mengde ukjente faktorer som kommer som resultat av kunstig befruktning, og her risikerer vi å innføre framtidige generasjoners helseproblemer.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #14 Skrevet 7. april 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synd at du ødela et så godt innlegg (for det var det) med denne. Nå gidder ikke jeg. Anonymkode: 566e5...955 Samme her. Når det står, går jeg ut av tråden igjen Anonymkode: aa09c...92f
NewInTown Skrevet 7. april 2018 #15 Skrevet 7. april 2018 Jeg syns denne diskusjonen er helt unødvendig. Hvis du er et godt menneske og en bra person kommer du til å finne noen. Som potensielt sett vil ha barn med deg. Hvis du er en god far og stiller opp, vil du se det barnet like mye som mor gjør. Om noen prosentandel av kvinnene ønsker å bli gravide uten en spesifikk mann inni bildet, påvirker ikke hvorvidt du kommer til å få barn eller ei. De kvinnene som drar til Danmark for å bli gravid har tatt et selvstendig valg om det, basert på flere faktorer. Det er ikke mangelen på en "hvilken som helst" mann som avgjorde det. (Ps: jeg skriver deg, men mener ikke trådstarter, mener menn generelt). 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #16 Skrevet 7. april 2018 Jeg droppet far til nr 1 fordi han var sykelig sjalu, kontrollerende, selvmedliden og tømte både sin og min konto uten tanke for at regninger skulle betales. Da gutten var 1 år, og han stakk av, fordi han hadde tømt kontoene, og jeg ikke engang hadde penger til morsmelkerstatning (jeg mistet melken på grunn av stress da gutten var 6 mnd), da gikk jeg. Jeg kunne ikke utsette gutten for dette. Og ikke meg heller lenger. Hvilket testosteronnivå barnefaren hadde var vel ganske uvesentlig!??? Jeg har vurdert å gå fra far til de to yngste også, fordi han har en tendens til å prioritere seg selv foran familien. Jeg er ganske sikker på at testosteronnivået hans er ok, for sex vil han ha. Jeg tror ikke at testosteronnivået er grunnen til at familier oppløses. Egoisme og manglende ansvarsfølelse hos mange menn derimot... Og selvfølgelig at vi kvinner nå kan klare oss selv, og at det ikke lenger er skam å skille seg. Det finnes mange bra menn, som også har ansvarsfølelse, men dessverre mange som ikke har det. Det skjer noe med de fleste kvinner når de får barn, der det blir helt naturlig for dem å sette barn før seg selv, men hos for mange menn skjer ikke dette. Da forsøker gjerne kvinner en stund å nå inn til mannen med fornuft, men når det ikke trenger inn så går vi til slutt. Om det har med noe å gjøre, så tror jeg det er oppdragelse. For mange gutter blir dillet med, og trenger ikke å ta ansvar for praktiske ting før de flytter ut. De lærer ikke å ta ansvar. Så får de seg en dame, og forventer oppvartning, slik de fikk fra mor, og frihet, slik de også har fått, men noen må ta ansvar for hus og barn, og blir kvinner stående med det alene, så går de til slutt. Rett og slett fordi det er urettferdig fordeling av ansvaret, fordi dette går utover følelser og respekt for partner, og fordi det er mulig- og bedre - å leve alene enn med en partner som skuffer deg hele tiden. Anonymkode: 893a4...ce3 12
Olaug Olsen Skrevet 7. april 2018 Forfatter #17 Skrevet 7. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg droppet far til nr 1 fordi han var sykelig sjalu, kontrollerende, selvmedliden og tømte både sin og min konto uten tanke for at regninger skulle betales. Da gutten var 1 år, og han stakk av, fordi han hadde tømt kontoene, og jeg ikke engang hadde penger til morsmelkerstatning (jeg mistet melken på grunn av stress da gutten var 6 mnd), da gikk jeg. Jeg kunne ikke utsette gutten for dette. Og ikke meg heller lenger. Dette er så leit å høre, og vi er mange som har lignende historier. Jeg bare lurer på, hvor var denne mannens far? Var BF vokset opp i en machokultur, eller manglet han rett og slett mannlige forbilder å støtte seg på? 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #18 Skrevet 7. april 2018 30 minutter siden, Neinøff skrev: Ateisme! Ateister som ikke engang tror at mennesker har fri vilje, som ikke engang tror på rett og galt, de skal snakke om å endre lover? De skal snakke om å bry seg om at barnløse får seg barn - koste hva det koste vil? Hvorfor later de som de har en grunn til å bry seg? Man kan jo mistenke at alt slikt egentlig er for å ødelegge samfunnet. Hvor har du det fra, at ateister ikke tror mennesker har fri vilje, eller ikke tror på rett og galt? Hva slags konspirasjonsteoretisk tirade er dette egentlig? Anonymkode: 7fd5b...b62 6
Olaug Olsen Skrevet 7. april 2018 Forfatter #19 Skrevet 7. april 2018 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra, at ateister ikke tror mennesker har fri vilje, eller ikke tror på rett og galt? Hva slags konspirasjonsteoretisk tirade er dette egentlig? Anonymkode: 7fd5b...b62 Neinøff er ikke konspirasjonsteoretiker, men peker på at med dagens situasjon har det å få seg barn nærmest blitt en rettighet. Hva skal skje med framtidens generasjoners attraksjonsverdi nå som hvermansen bare kan skaffe egg og sperm på postordre? Den gammeldagse utroskapen hadde en funksjon faktisk. Det var smertefullt, for de som ble sveket, ja, men barna som ble skapt var pene og sunne, fordi de var selektert av kresne mennesker. Hvem er vi som skal overlate dette arbeidet til legen med asberger syndrom? Hva med velferden til framtidens generasjoner, og hva med deres sjekkeevne?? Endret 7. april 2018 av Olaug Olsen 3
SoWhat? Skrevet 7. april 2018 #20 Skrevet 7. april 2018 57 minutter siden, Olaug Olsen skrev: Ja, men hva med de som får sønner? Vil vi få et endelig brudd med machokulturen, siden dagens unge menn vil være oppdratt av kvinner i kvinnefellesskap? Hva sier dette om mannskulturens overlevelsesevne? Er ikke mennene i stand til å forsvare kulturen sin? Hvem skal lære framtidens barn om glattkjøring eller hvordan snekre en brygge? Du skriver mye rart her nå syns jeg. Er du redd for at kvinner ikke kan glattkjøring og snekring? Hvilken tidsalder er du kommer på besøk fra egentlig? 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå