Gå til innhold

Hvordan har folk råd til å dra til parker her i Norge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser litt rundt etter ferie ting her i Norge.  For meg og miste mann. Jeg har ikke bil . Men har ikke mye mot buss tog . Men så satt jeg meg ned å tittet på pris. Dyreparken vel da blir det det billigste 5000 . Kr ikke inkludert mat . For  en dag.  Synes det er så ikke dyrt .

Anonymkode: 84193...fdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spare og legge unna penger. Men parker er ett ran. Jeg skjønner jo at de må koste såpass pga nivået i parkene, det koster å ha dyre parker i drift. 

Her har vi løst det med at vi har årskort i dyreparken, og vi reiser kun dit! Pengene til årskortet er spart opp, og noe er gave fra øvrig familie. Kanskje det er ett alternativ om dere har en park i nærheten? Vi gjør det  så billig som mulig når vi er der, medbrakt mat og drikke. Kjøper til nød en is om sommeren

Ellers ville jeg sjekket alt av rabattmuligheter. Coop har ofte billige hoteller her og der, rabatt for medlemmer, samme med Lo\fagforbundet. Det selges frokostblandinger med rabatt til parker, pølsebrød fra Hatting pleier å ha rabatt til legoland. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men colorline har ofte tilbud til både legoland og fårup i lavsesonger og helgene før sommer, kan ofte være like fint der da. 

Anonymkode: 3aab9...685

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser litt rundt etter ferie ting her i Norge.  For meg og miste mann. Jeg har ikke bil . Men har ikke mye mot buss tog . Men så satt jeg meg ned å tittet på pris. Dyreparken vel da blir det det billigste 5000 . Kr ikke inkludert mat . For  en dag.  Synes det er så ikke dyrt .

Hvis dere først skal dra til Dyreparken så kjøp todagersbillett. Da sparer du mye penger på dag nr. 2, og det er enormt mye både å se og gjøre der. Faktisk en opplevelse som er verdt pengene :)  Todagers-billett midt på sommeren koster 709 kr. for 1 voksen+ 1 barn og gir tilgang til både dyrepark og badeland. (Uten badeland koster samme billett 559, men jeg hadde tatt billetten som dekker begge). Mat og drikke kan du ta med i ryggsekk eller en liten tralle, det er flust av fine muligheter for å sette seg ned og nyte medbrakt.  

Vi var der hver sommer når barna var små, og koste oss like mye hver gang.  Vi bodde i rimelig hytte på campingplass like utenfor byen.  Nå hadde vi bil da, men det gikk busser vi kunne ha tatt også.

Anonymkode: 2acaf...10f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi sparer :) Det er dyrt i parkene ja, men vi synes det er minst like moro som ungen og ser på det som en investering i kvalitetstid som familie

Anonymkode: b5a6c...a55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har som regel vært i Sverige. Mye rimeligere  med hotell og mat . Men tenkte prøve Norge i år. Men sukk.  Det ser ikke ut å funke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det blir dyrt , spesielt med overnatting. Vi sparte opp til campingvogn rett og slett, og sover og spiser der og betaler kun inngang. Har med sekk med thermos med pølser på inn og spiser medbrakt inne i parken så vi sparer 500 kr der også.
Campingvogna kosta 40.000 og vi har spart inn godt over det på andre bo og overnattingsutgifter på 6 år, og vil tjene inn enda mer i fremtiden :) 

Anonymkode: 1676a...438

• Liker 3
Skrevet

Så dyr er ikke inngangsbilletten til dyreparken. Her må det inkludere mer enn bare å komme inn. Eller det gjelder en stor familie.

Ja det er dyrt i parker, men en kan ha med egen mat og drikke så en får ned prisen. Her har vi vært en del i dyreparken PGA familie i nærheten.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, sommermor skrev:

Så dyr er ikke inngangsbilletten til dyreparken. Her må det inkludere mer enn bare å komme inn. Eller det gjelder en stor familie.

Ja det er dyrt i parker, men en kan ha med egen mat og drikke så en får ned prisen. Her har vi vært en del i dyreparken PGA familie i nærheten.

Inngang 1400 . Transport 1300 må overnatte 2850. Frokost 300 kr. 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du etterspør hvordan folk har råd til å dra til parker, men syns ikke det er dyrt? Da har du vel svart på ditt eget spørsmål? Det er ikke dyrt.

Anonymkode: 8c464...158

• Liker 5
Gjest chamallow
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hæ??? Vel da jeg er alenemamma  og har kun min inntekt.  Og null bidrag så er det ikke alt man kan gjøre. Vil ikke kalle meg gjerrig for det. Bare må snu litt på krona og tenke smart. 

Masse biletter til tusenfryd på halv pris. Vi skal i dyreparken i Kristiansand i sommer og bor i telt på campingplass. Bra nok og ungene gleder seg. Er hva du gjør det til, man må ikke dra i en park for at unga skal kose seg heller.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Inngang 1400 . Transport 1300 må overnatte 2850. Frokost 300 kr. 

Feil.   Todagers-billett midt på sommeren koster 709 kr. for 1 voksen+ 1 barn og gir tilgang til både dyrepark og badeland. (Uten badeland koster samme billett 559, men jeg hadde tatt billetten som dekker begge). 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ta en rundreise i sommer til bla Sverige og Danmark med parker som hovedaktivitet. Vi er to voksne og 3 små fra 1-6 år. For å gjøre det rimelig har vi kjøpt så å si ubrukt 6 mannstelt på finn til 1000 kr inkl stoler og bord :) vi har råd til hytte eller hotell og campinglivet tar knekken på oss voksne en dag innimellom :D 

Anonymkode: 99582...6cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Friluftsliv er det beste og billigste feriealternativet i vakre Norge :)

Anonymkode: b16b1...656

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil.   Todagers-billett midt på sommeren koster 709 kr. for 1 voksen+ 1 barn og gir tilgang til både dyrepark og badeland. (Uten badeland koster samme billett 559, men jeg hadde tatt billetten som dekker begge). 

Så litt feil der ja. Men uansett mye penger . 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ta en rundreise i sommer til bla Sverige og Danmark med parker som hovedaktivitet. Vi er to voksne og 3 små fra 1-6 år. For å gjøre det rimelig har vi kjøpt så å si ubrukt 6 mannstelt på finn til 1000 kr inkl stoler og bord :) vi har råd til hytte eller hotell og campinglivet tar knekken på oss voksne en dag innimellom :D 

Anonymkode: 99582...6cf

Vært i mange parker i Sverige og Danmark.  I fjor var vi i i flere parker og det det gikk  helt perfekt .  Er bare meg og en 14 åring . Så vi prøver å få det til her i Norge å  . Og siden vi ikke bor eller kjenner noen i nærheten så må man bruke penger på overnatting ..

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får du dyreparken til å koste 5000? 

Sjekket prisen senest for to dager siden i og med at vi skal ta med oss datteren vår dit til sommeren, og prisen ble ikke i nærheten av så høy. Synes faktisk det heller var ganske billig.. 

Anonymkode: e1288...6e2

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får du dyreparken til å koste 5000? 

Sjekket prisen senest for to dager siden i og med at vi skal ta med oss datteren vår dit til sommeren, og prisen ble ikke i nærheten av så høy. Synes faktisk det heller var ganske billig.. 

Så nå at du hadde svart på første siden. Om du har sjekket prisene på nettet, pass på at du velger kun dyreparken/badeland hvis det kun er en av de du er interessert i. Jeg valgte først begge deler og kom opp i 1400 ish for to voksne og et barn, synes ikke det var så ille heller, så ble det enda rimeligere når jeg skiftet til det jeg egentlig skulle ha - bare dyreparken, én dag.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er heldige og har en park i nærheten. Så vi kjøper årskort dit på den tiden de blir solgt billig. Vi betaler bare for ett barn enda, så årskortene våres kom på tilsammen 1800kr for to voksne og ett barn. Kortene inngikk i julegavebunken.

Vi har vært i dyreparken også, og er heldige og kjenner noen i Kristiansand. Så da drar vi etter skolestart slik så prisene er litt lavere, men tilbudet i parken er det samme. 

Det er dyrt med fornøyelsesparker, men vi sparer og bruker av feriepengene når vi skal i andre parker enn nærparken.

Anonymkode: 713fc...d67

Skrevet

Ryddet for avsporinger, brukerdebatt og spekulasjoner.

Edie, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...