AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #1 Skrevet 7. april 2018 Ja, seriøs tråd...men tror dere at dagens datingsystem, altså de forskjellige appene man finner, vil ha negativ effekt på sikt? Tenker at kvinner kanskje blir vant med å ha for mange valg, og at de kanskje går inn i en vane der de alltid er på leit etter den neste, eller "noe bedre". Vet ikke om det bare en fordi de er unge, men har venninner som klager på at de "aldri" finner noe som helst på tinder / happn / osv., men daglig sveiper gjennom titalls til hundretalls av profiler. Jeg tenker som så: Dersom du hadde vært presentert med et par hundre jevnaldrende mannfolk foran deg, fysisk, så hadde de færreste kvinnfolk konkludert at bare et par var "gode nok". Anonymkode: 29dae...53b 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #2 Skrevet 7. april 2018 JA. Det tror jeg. Er nok mange kvinner som sliter mer psykisk i dag pga alle menn som bruker og utnytter kvinner. Siden menn ikke vil ha forhold tyr de også til løgner for å få sex. dette kan ødelegge kvinner veldig og gjør at vi sliter med å stole på menn. Menn bytter også kvinner konstant så hvis man møter en fyr på Tinder kan du banne på at han har 18 damer i bakhånd som han ligger med. Anonymkode: bad13...f83 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #3 Skrevet 7. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: JA. Det tror jeg. Er nok mange kvinner som sliter mer psykisk i dag pga alle menn som bruker og utnytter kvinner. Siden menn ikke vil ha forhold tyr de også til løgner for å få sex. dette kan ødelegge kvinner veldig og gjør at vi sliter med å stole på menn. Menn bytter også kvinner konstant så hvis man møter en fyr på Tinder kan du banne på at han har 18 damer i bakhånd som han ligger med. Anonymkode: bad13...f83 Det er vel så enkelt at man ikke må drive å ligge med mannfolk da på første date og sånn om man er redd for å bli brukt? Misforstå meg rett, jeg synes mannfolk som driver med slikt er noen store tøser som jeg ikke ville tatt i med ildtang en gang, men det er ikke særlig vanskelig å gjennomskue disse mannfolka . Om en mann på Tinder sender mld kl 23 om kvelden og spør om du vil komme over til han nå og se film så burde det kanskje ringe noen varsellamper. Og tro meg, om en ikke fremstår billig er det ikke en eneste av tøsemennene som gidder å bruke evinnelig med tid bare for å få et ligg når de kan få det mye raskere andre steder. Anonymkode: bdca9...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 At kvinner? Har du glemt at menn også bruker datingapper? Det er flere kvinner enn menn som bruker det for kjæreste, mens menn bruker det for sex og utroskap, så om noe så har det negativ effekt på menns valgmuligheter, syn på sex og kjærlighet siden det tilrettelegger for utroskap og bruk og kast kultur i enda større grad menn har brukt kvinner til før datingappene kom. Anonymkode: 58705...83f 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel så enkelt at man ikke må drive å ligge med mannfolk da på første date og sånn om man er redd for å bli brukt? Misforstå meg rett, jeg synes mannfolk som driver med slikt er noen store tøser som jeg ikke ville tatt i med ildtang en gang, men det er ikke særlig vanskelig å gjennomskue disse mannfolka . Om en mann på Tinder sender mld kl 23 om kvelden og spør om du vil komme over til han nå og se film så burde det kanskje ringe noen varsellamper. Og tro meg, om en ikke fremstår billig er det ikke en eneste av tøsemennene som gidder å bruke evinnelig med tid bare for å få et ligg når de kan få det mye raskere andre steder. Anonymkode: bdca9...ce5 Enig i at man må ta sine forhåndsregler, men jeg kjenner flere som har møtt menn som virker bra så har de vært noen løgnaktige playere. Han ene hadde 16 damer på en gang og ingen hadde trodd det heller! Jeg hadde aldri stolt på en mann fra Tinder, man vet jo aldri om han styrer med flere. Tror man blir litt ødelagt av Tinder og disse appene pga utvalget er så stort, som det nevnes i HI. Men de aller fleste er vel ikke ute etter ekte kjærlighet der, kun bekreftelse. Anonymkode: bad13...f83
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 Jeg har en kamerat som begynte med Tinder for ca. 6 måneder siden. Han er i 30-årene og på jakt etter et langvarig forhold og barn. Men han får dater ALTFOR lett, og de fleste damene er med på sex etter 1-3 dater, og som en typisk mann så klarer han bare ikke å motstå å legge ned nok et "bytte". Så istedenfor å dra på gjentatte dater med de gode koneemnene, så dater han damene noen få ganger, har så mye sex med dem han rekker på de få datene, og så hopper han på neste dame. Vet ikke helt om det er hans eller damenes feil jeg, men begge sider taper jo. Istedenfor å få seg dame og (etterhvert) barn, er det eneste han får hakk i sengestolpen og kjønnssykdommer (jepp, han har fått det alt..). Anonymkode: e6de1...80d 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #7 Skrevet 8. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kamerat som begynte med Tinder for ca. 6 måneder siden. Han er i 30-årene og på jakt etter et langvarig forhold og barn. Men han får dater ALTFOR lett, og de fleste damene er med på sex etter 1-3 dater, og som en typisk mann så klarer han bare ikke å motstå å legge ned nok et "bytte". Så istedenfor å dra på gjentatte dater med de gode koneemnene, så dater han damene noen få ganger, har så mye sex med dem han rekker på de få datene, og så hopper han på neste dame. Vet ikke helt om det er hans eller damenes feil jeg, men begge sider taper jo. Istedenfor å få seg dame og (etterhvert) barn, er det eneste han får hakk i sengestolpen og kjønnssykdommer (jepp, han har fått det alt..). Anonymkode: e6de1...80d Så det er damenes feil at han ikke klarer å motstå å "legge ned nok et bytte" for så å hoppe til neste dame og gjenta prosessen? 🙄 Høres ut som en stereotypisk tinder-pulegutt som ikke klarer å slå seg til ro spør du meg. Anonymkode: b8ddf...c90 16
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #8 Skrevet 8. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kamerat som begynte med Tinder for ca. 6 måneder siden. Han er i 30-årene og på jakt etter et langvarig forhold og barn. Men han får dater ALTFOR lett, og de fleste damene er med på sex etter 1-3 dater, og som en typisk mann så klarer han bare ikke å motstå å legge ned nok et "bytte". Så istedenfor å dra på gjentatte dater med de gode koneemnene, så dater han damene noen få ganger, har så mye sex med dem han rekker på de få datene, og så hopper han på neste dame. Vet ikke helt om det er hans eller damenes feil jeg, men begge sider taper jo. Istedenfor å få seg dame og (etterhvert) barn, er det eneste han får hakk i sengestolpen og kjønnssykdommer (jepp, han har fått det alt..). Anonymkode: e6de1...80d Man kan jo være et bra kjæresteemne selvom man ligger sammen tidlig, man har god tid til å bli kjent på andre områder etter det om man fortsetter å møtes, men han derimot, som bare dater de noen få ganger og har så mye sex han rekker før han hopper videre til neste dame, det er ikke noe godt kjæresteemne. Anonymkode: 58705...83f 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #9 Skrevet 8. april 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Man kan jo være et bra kjæresteemne selvom man ligger sammen tidlig, man har god tid til å bli kjent på andre områder etter det om man fortsetter å møtes, men han derimot, som bare dater de noen få ganger og har så mye sex han rekker før han hopper videre til neste dame, det er ikke noe godt kjæresteemne. Anonymkode: 58705...83f Ja poenget mitt var ikke "hvem sin feil er det", men at lettvindtheten med Tinder kan ødelegge også for folk med seriøse intensjoner, om de har lett for å la seg friste. Anonymkode: e6de1...80d 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #10 Skrevet 8. april 2018 ja, for kulturen og bygda og byen er det svært negativt. Det skaper ukultur. Og ville du vært borgermester for en sånn by? Anonymkode: 317e0...413
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #11 Skrevet 8. april 2018 Nei, synes Tinder utelukkende er en berikelse. Anonymkode: 24534...e6c 2
FactsOverFeelings Skrevet 8. april 2018 #12 Skrevet 8. april 2018 Definitivt, det fjerner enda mer insentiv for topp 20% av menn til å gå inn i forhold, de kan jo velge å vrake. Samtidig gir det "falsk" bekreftning til kvinner som normalt sett ikke hadde fått særlig bekreftelse eller oppmerksomhet i den virkelige verden. Dette gjør at de tror de har høyere SMV (seksuell markedsverdi) enn de egentlig har, som igjen gjør at de avviser folk de anser som "under sitt nivå", når det egentlig ikke stemmer i det hele tatt. I tillegg vil jeg tror det fjerner en del følelser man normalt har når man leter etter en partner, menn og kvinner blir redusert til tall, som enkelt kan sveipes til venstre eller høyre. Og som med alt annet i samfunnet, ser man pen ut, har man en enorm fordel, dette gjelder begge kjønn. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #13 Skrevet 8. april 2018 Tinder er knall. Bra utvalg og enkelt å bli kjent med nye jenter. Anonymkode: 24534...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #14 Skrevet 8. april 2018 Er det så voldsomt bra utvalg på tinder da? Jeg bor i en middels stor by og er i midten av 30årene (kvinne). Hos meg er det mye gule tenner, skallethet, vom, treningsklær, dårlige og uklare bilder, bare utrente overkropper og "livets harde skole". Jeg kan ikke tenke meg å engang møte disse mennene. Jeg vil si det motsatt; tinder har gjort det vanskeligere å finne noen. Før snakket jo folk sammen. Hvis jeg vil møte en mann nå må jeg jo sitte og se på disse slitne mannsutgavene på tinder som er ute etter en lettvindt løsning for å få seg dame. Jeg syns det er vanskeligere å finne noen nå. Anonymkode: 1b09e...406 2
Gjest Minesveiper Skrevet 8. april 2018 #15 Skrevet 8. april 2018 (endret) For min del er tinder veldig greit. Jeg er ikke så veldig glad i gå på byn lengre, og da er det tinder og sosiale aktiviteter i det daglige arenaene jeg kan møte damer på. Så har jeg vel en fordel av at jeg er seriøs siden alle damene snakker om hvor useriøse mennene på tinder er. Endret 11. april 2018 av Minesveiper
Elaine Marley Skrevet 8. april 2018 #16 Skrevet 8. april 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det så voldsomt bra utvalg på tinder da? Jeg bor i en middels stor by og er i midten av 30årene (kvinne). Hos meg er det mye gule tenner, skallethet, vom, treningsklær, dårlige og uklare bilder, bare utrente overkropper og "livets harde skole". Jeg kan ikke tenke meg å engang møte disse mennene. Jeg vil si det motsatt; tinder har gjort det vanskeligere å finne noen. Før snakket jo folk sammen. Hvis jeg vil møte en mann nå må jeg jo sitte og se på disse slitne mannsutgavene på tinder som er ute etter en lettvindt løsning for å få seg dame. Jeg syns det er vanskeligere å finne noen nå. Anonymkode: 1b09e...406 Merkelig. Jeg bor i en liten by, og her er det greit utvalg Mye rart, men synes de fleste ser normale ut og veldig mange aktive menn her. Jeg synes det er ok å bruke tinder også. For min del er det bare enda en plattform. Man skal være heldig om man finner noen det klaffer med der også. Synes det er ok fordi jeg ikke har masse venner eller er veldig sosial av meg. Endret 8. april 2018 av Elaine Marley
Kreator Skrevet 8. april 2018 #17 Skrevet 8. april 2018 Tinder (og lignende) er helt konge. Hvor jeg skulle møtt alle disse kule interessante damene hvis det ikke var for Tinder o.l. har jeg ingen anelse om. Nå kan jeg bruke tiden min på faktisk å møte kule kvinner framfor å tråle byen eller finne en eller annen femi-hobby for å treffe det motsatte kjønn. Heller ti dates med kule kvinner selv om ingen av de blir kjæreste framfor salsa- og keramikkurs. 3
heipådegsann Skrevet 8. april 2018 #18 Skrevet 8. april 2018 Jeg kan jo ikke klage. Har ikke brukt tinder, men prøvde ut en annen datingside. Den første og eneste mannen jeg møtte har jeg vært samboer med i snart 4år nå. Han er i utgangspunktet veldig introvert, og trives best hjemme, så uten den siden hadde vi nok aldri møttes - selv om han bodde i blokka 500meter unna 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #19 Skrevet 8. april 2018 Jeg tror så absolutt det, men at det går begge veier. Jeg er 33 år, vært gift i 10 år og kjærester i 12. Da jeg møtte min mann så var jo rett og slett ikke tilgjengeligheten det samme og det å gå på nett/kontaktannonser var liksom ikke helt stuerent. Når man møtte noen så brukte man tid på å finne ut om den personen man datet var noe for en, og man visste at det ikke bare var å møte noen ny med det første. Man tok seg jo ikke bare til takke med noe, men man ga nok folk mer en sjanse enn det virker som man gjør i dag. På mine single venninner ser det ut til at den minste «feil» er nok til at man bare sveiper videre. Trist at det har blitt sånn. Virker også som at mange spiller så «hard to get» .. man kan liksom ikke si at man liker noen og ønsker noe mer for da mister den andre interessen.. Anonymkode: 3304b...597
Elaine Marley Skrevet 8. april 2018 #20 Skrevet 8. april 2018 4 timer siden, heipådegsann skrev: Jeg kan jo ikke klage. Har ikke brukt tinder, men prøvde ut en annen datingside. Den første og eneste mannen jeg møtte har jeg vært samboer med i snart 4år nå. Han er i utgangspunktet veldig introvert, og trives best hjemme, så uten den siden hadde vi nok aldri møttes - selv om han bodde i blokka 500meter unna Haha, så morsomt at han bodde rett i nærheten Nettdating har visse fordeler som virkeligheten ikke har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå