Gå til innhold

Egen bedrift og venner som kunder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En venninne har startet for seg selv og er veldig på meg om å bli kunde hos henne. Jeg synes det er ubehagelig og har prøvd veldig pent å si at det ikke er noe for meg. Nå har hun sluttet å spørre meg direkte, men driver med en form for namedropping der hun forteller om hvem som skal bli kunde hos henne. Og så slenger hun med at vedkommende benytter seg av et tilbud som varer til den og den datoen. Jeg er fremdeles ikke interessert.

Vi er en venninnegjeng som har en gruppe på sosiale medier hvor vi kommuniserer. Nå har denne venninnen begynt å dele "tilbudene" sine der, flere ganger i uka. Jeg kan jo ikke blokkere henne, eller gruppen, for det kommer jo informasjon der som jeg har interesse av. Også fra henne. 

Jeg tenker at en slik sammenblanding av roller er potensielt fatalt for et vennskap. Hva om man ikke er fornøyd med varen/tjenesten? Kanskje man har lyst til å bytte leverandør. Kanskje det oppstår en tvistesak. Hva om man får betalingsproblemer og venninnen ikke får betalt? Det er utrolig mye som kan gå galt, i mine øyne.

Jeg har ikke spurt de andre hva de synes, for det føles som baksnakking, men hva synes dere om slik "markedsføring"? Er det greit å mase på venner om å bli kunder?

Anonymkode: bc406...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

Bare si nei og be henne slutte og mase hvis hun ikke tar nei for et nei. Og scroll over innleggene hennes. 

Ikke verre enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uprofesjonelt som forretningskvinne og uetisk som venn. 

Anonymkode: 215f0...a70

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Bare si nei og be henne slutte og mase hvis hun ikke tar nei for et nei. Og scroll over innleggene hennes. 

Ikke verre enn det. 

Det er jo det jeg driver med. Det jeg lurer på er om noen faktisk synes denne sammenblandingen er en god ide.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det jeg driver med. Det jeg lurer på er om noen faktisk synes denne sammenblandingen er en god ide.

Kommer jo helt an på hva det er. Selv har jeg ingen problemer med å jobbe sammen med vennene mine, kjøpe forsikringer av en venn, gå til en venn av meg som er lege osv... 

Men nei, ikke greit av henne å mase! 

Endret av Dævendøtte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn type forever living er noe dritt. Jeg ble plutselig innmeldt i en sånn gruppe uten å ha blitt spurt. 

Synes sånn rolleblanding er kvalmt og kan være skikkelig ødeleggende for vennskap. Si heller til henne at du skal anbefale henne til andre som er interessert i hennes bransje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...