AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #1 Skrevet 7. april 2018 Har fått flottbitt, fikk ikke ut hodet, begrav seg dypere ned i leggen. Klør over hele kroppen, hvordan får jeg den vekk??? Anonymkode: 67fb7...68f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #2 Skrevet 7. april 2018 Det kommer ut av seg selv, og det er ikke farlig. Tidligere trodde man det var uheldig om deler av flåtten satt igjen, men vi vet nå at det ikke stemmer. Det er ikke en veldig stor fraksjon av flått som er smittebærere, og smitten overføres ikke gjennom munndelene hvis ikke bakkroppen sitter på. Dette skal du ta helt med ro. Anonymkode: 7ac82...e98 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #3 Skrevet 7. april 2018 Ta tak så langt inn mot huden som du klarer og dra den rett ut. Sjekk at du har fått med alt. Anonymkode: 7b0a5...53d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 Du må huske på at du aldri skal dra en flott. Hodet vil komme ut av seg selv til slutt Anonymkode: 27d32...cc9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 Kanskje du mener at det er en bit av munnen? Det har ikke så mye å si om det ikke blir helt fjernet. Ikke pirk rundt nedi der, og rens såret litt. Dette går nok bra. Anonymkode: a61ac...648
Hoppetaujenta Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 (endret) Det er nok helst psykisk kløing enn så lenge. Hold øye med plassen og hvis det endrer farge og fargen vokser og blir større rundt det i løpet av de neste dagene, kontakt lege for sikkerhets skyld. Hvis det ikke endres i form eller farge skjer det ingenting. Vi er veldig mange som har vokst opp med sånne og har hatt mange bitt et helt liv, så slapp av. Det går som regel bra, spesielt om du ikke leser for mye på nett om Lars Monsen og sånne folk. Ting tar litt av der ute. Endret 7. april 2018 av Hoppetaujenta 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 Jeg ville nok bare gått innom legevakten og fått de på såravdelingen til å fjerne det. Jeg har hatt en flått der hodet satt fast, foten hovnet kraftig opp og jeg ble knallrød og kokvarm + høy feber. En stund senere fikk jeg påvist borrelia. Så den sjansen tar jeg ikke igjen Anonymkode: 0601c...e53 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #8 Skrevet 7. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må huske på at du aldri skal dra en flott. Hodet vil komme ut av seg selv til slutt Anonymkode: 27d32...cc9 Da har vi lært forskjellige ting. Har funket helt utmerket på alle her i huset. Anonymkode: 7b0a5...53d 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #9 Skrevet 7. april 2018 Ser to stikksteder der den tydligvis har prøvd og feste seg, siste to nettene har jeg ikke fått sove nesten pga av kløe ( ikke skjønt hvorfor ) visste ikke hva det var først, så jeg skrapte det av ( da kom det blod ) ser helt tydelig svarte ting nedi hullet ( ganske lite da ) men alt er ikke ute, regner med det er hodet. Har en del allergi, det kan vel forklare kløen? Tydelig rød ring rundt bittet Anonymkode: 67fb7...68f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #10 Skrevet 7. april 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer ut av seg selv, og det er ikke farlig. Tidligere trodde man det var uheldig om deler av flåtten satt igjen, men vi vet nå at det ikke stemmer. Det er ikke en veldig stor fraksjon av flått som er smittebærere, og smitten overføres ikke gjennom munndelene hvis ikke bakkroppen sitter på. Dette skal du ta helt med ro. Anonymkode: 7ac82...e98 Kan jeg prøve og pirke den ut med nål? Anonymkode: 67fb7...68f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #11 Skrevet 7. april 2018 Jeg måtte fjerne hodet til flåtten hos legen. Man kan få borrelia om den sitter på lenge Anonymkode: 22de9...f1c 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #12 Skrevet 7. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jeg prøve og pirke den ut med nål? Anonymkode: 67fb7...68f Da må du brenne nålspissen først for at den skal være ren. Du kan få infeksjon av det, men det er bedre enn borrelia spør du meg Anonymkode: 22de9...f1c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #13 Skrevet 7. april 2018 Det er forskjell på at bittstedet blir litt rødt, og at det oppstår en ring rundt bittstedet. To dager er litt tidlig å få ring, men hvis du er i tvil så kontakt lege. Ikke pirk mer nedi der, det vil ikke hjelpe deg på noen måte. Anonymkode: a61ac...648
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #14 Skrevet 7. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på at bittstedet blir litt rødt, og at det oppstår en ring rundt bittstedet. To dager er litt tidlig å få ring, men hvis du er i tvil så kontakt lege. Ikke pirk mer nedi der, det vil ikke hjelpe deg på noen måte. Anonymkode: a61ac...648 Jeg kan vel pirke den ut? er vel slik de gjør det hos legen uansett, vil ikke gå med det krypdyret i meg. Anonymkode: 67fb7...68f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #15 Skrevet 7. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på at bittstedet blir litt rødt, og at det oppstår en ring rundt bittstedet. To dager er litt tidlig å få ring, men hvis du er i tvil så kontakt lege. Ikke pirk mer nedi der, det vil ikke hjelpe deg på noen måte. Anonymkode: a61ac...648 Har en ring, men er supersensetiv i forhold til bitt, ( veldig allergisk for en del ) Nei, får pirke, takker alle for svar. Anonymkode: 67fb7...68f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #16 Skrevet 7. april 2018 Just now, AnonymBruker said: Har en ring, men er supersensetiv i forhold til bitt, ( veldig allergisk for en del ) Nei, får pirke, takker alle for svar. Anonymkode: 67fb7...68f Bedre å gå på legevakten enn å pirke selv. Da risikerer du bare å få noe annet dritt nedi såret. Har du virkelig fått ring så skal du uansett oppsøke lege. Anonymkode: a61ac...648 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #17 Skrevet 7. april 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser to stikksteder der den tydligvis har prøvd og feste seg, siste to nettene har jeg ikke fått sove nesten pga av kløe ( ikke skjønt hvorfor ) visste ikke hva det var først, så jeg skrapte det av ( da kom det blod ) ser helt tydelig svarte ting nedi hullet ( ganske lite da ) men alt er ikke ute, regner med det er hodet. Har en del allergi, det kan vel forklare kløen? Tydelig rød ring rundt bittet Anonymkode: 67fb7...68f Ta kontakt med legevakt og få antibiotika. Anonymkode: 6b6d4...b85 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #18 Skrevet 7. april 2018 Er det flåttsesong hele året? Anonymkode: dd88d...969
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #19 Skrevet 7. april 2018 Får ikke restene ut, sitter for dypt, får bare følge med, ikke annet å gjøre. Anonymkode: 67fb7...68f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #20 Skrevet 7. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det flåttsesong hele året? Anonymkode: dd88d...969 Gikk tur med katten i skogen for to dager siden. Anonymkode: 67fb7...68f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå