AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #1 Skrevet 7. april 2018 Jeg er 31 og har det siste året fått rynker, veldig synlige rynker, spesielt med makeup på. Jeg har fet hud så det er ikke fordi det er tørr hud, det er rynker! Det finnes så mye nå, peptides, c-vitamin, a-vitamin (retinol og retina og hvem av de funker og ikke funker er jo en kjent diskusjon), collagen kremer, collagen pulver å drikke, naturlige oljer, serumer osv. Hva bruker man egentlig? Hva gjør man egentlig? Jeg bruker solkrem men områdene jeg har fått mest rynker på er fra indre øyekroken og ut til øyekanten, spesielt under øyet ikke langt fra vipperoten, og i en bue fra smilerynkene ved ytterkanten av øynene og ned mot kinnben og kinn, og noen bulldogglinjer ved kjeven/siden av hakeområdet. Jeg vet at rynker er naturlig men jeg ønsker tips i form av hvordan minske synligheten eller bremse utviklingen og håper noen har råd! Anonymkode: c5737...aee
Professor Orm Skrevet 7. april 2018 #2 Skrevet 7. april 2018 For det første bør du bruke solbeskyttelse hver dag året rundt, aldri ta solarium og ikke sole ansiktet. Airol (ikke om sommeren) kan hjelpe. Botox fungerer bra på mimiske linjer. Ville også brukt AHA-syrer daglig for å eksfoliere og god fuktighetskrem. Ellers kan jeg bare si at du har min sympati! 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #3 Skrevet 7. april 2018 Det er for seint med antiamerikanske om du allerede har fått rynker. Anonymkode: 3d396...deb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er for seint med antiamerikanske om du allerede har fått rynker. Anonymkode: 3d396...deb Åssen hjelper det å være antiamerikansk? Anonymkode: f239e...33b 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 20 minutter siden, Professor Orm said: For det første bør du bruke solbeskyttelse hver dag året rundt, aldri ta solarium og ikke sole ansiktet. Airol (ikke om sommeren) kan hjelpe. Botox fungerer bra på mimiske linjer. Ville også brukt AHA-syrer daglig for å eksfoliere og god fuktighetskrem. Ellers kan jeg bare si at du har min sympati! Går fint å bruke tretinoin om sommeren også - handler bare om å bruke solkrem. Og regner da med at de som er såpass opptatt av hudpleie at de begynner med tretinoin motr rynker er uhyre flinke til å beskytte seg huden fra solen. Anonymkode: fd8da...894
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åssen hjelper det å være antiamerikansk? Anonymkode: f239e...33b Hahah! Det gikk visst litt kjapt. Jeg mente anti-age produkter. Hehe. Anonymkode: 3d396...deb 1
Professor Orm Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går fint å bruke tretinoin om sommeren også - handler bare om å bruke solkrem. Og regner da med at de som er såpass opptatt av hudpleie at de begynner med tretinoin motr rynker er uhyre flinke til å beskytte seg huden fra solen. Anonymkode: fd8da...894 For så vidt et poeng, det. Vi fanatikere er jo nøye med solkrem. Jeg pleier å ta pause om sommeren for å være sikker på å ikke bli brent
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #8 Skrevet 7. april 2018 Noen som er kunnskapsrike om EGF? Det føles litt risky å tilføre noe som fremmer cellevekst som kosmetikk... Løpsk cellevekst er ikke noe som gir meg gode assosiasjoner. Anonymkode: c4f99...41b 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #9 Skrevet 7. april 2018 Retinol har en bevist effekt, men dette er jo egentlig litt det samme som peeling for å fjerne døde hudceller. Forskjellen er at du påfører det i områdene det gjelder, og det har en 'selveksfolierende' effekt. Det skal IKKE brukes for mye eller for ofte, da du fortsatt er ung og ikke vil angripe huden for hardt. Huden fornyer tross alt seg selv og du vil ikke fare for hardt med den. Anonymkode: 9c062...017
Olaug Olsen Skrevet 7. april 2018 #10 Skrevet 7. april 2018 Jeg bruker La Roche-Posay. Dette er et bra merke, og det er ingen blodpris, som ved mange andre anti age produkter. For det andre har jeg hørt at en halv sitron i et glass vann, hver morgen, sørger for kollagen til huden. Tredje tipset er å holde seg fysisk aktiv (blodomløpet). Det fjerde handler om å smile mye, og bevare et ungdommelig sinn. Da kan man beholde skjønnheten til man blir 80, og vel så det! Face yoga kan også brukes
Hjertefisk Skrevet 13. april 2018 #11 Skrevet 13. april 2018 Dessverre er det ikke SÅ enkelt som å bare smøre på seg noen kremer! Om du virkelig skal begynne med anti-age så bør du - ha et sunt kosthold og få i deg sunt fett og nok med rent vann og lite sukker - være i aktivitet - unngå alkohol og røyk - unngå solen og bruke solfaktor - stresse ned og få nok søvn - sikkert mye mer Dette har nok mest å si for rynkene. Med unntak av genene. Noen får fortere rynker enn andre, sånn er det bare dessverre..! Du kan kjøpe masse dyre kremer men gener + livsstil har MYE å si. Om du skal investere i kremer, så finn produkter som gir huden din fukt. Produkter med syrer er også bra. F.eks Elixir sin hudpleieserie.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #12 Skrevet 14. april 2018 Mitt forslag som hudterapeut: - Få i deg kollagen gjennom kosten. Kollagenprodukter til å smøre på huden har for store.molekyler til at du får særlig nytte av det. Man får kjøpt kosttilskudd, eller du kan gjøre som meg, koke kraft på ben av storfe og drikke daglig. Jo yngre dyret du koker kraft fra er, jo mer kollagen/ gelatin inneholder kraften. - God hudpleierutine. Bruk skikkelige produkter, ikke apotekprodukter hvor gjerne halvparten består av fyllstoffer. Retinol er det vi har som virker best, ifølge forskning. Du kan be om sterkere kremer på resept av legen din. - Solkrem. Alltid faktor 50, smør hyppig og nok, hver eneste dag, vinter og sommer. En spiseskje skal dekke ansikt og hals. E Anonymkode: f2435...c79
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #13 Skrevet 14. april 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt forslag som hudterapeut: - Få i deg kollagen gjennom kosten. Kollagenprodukter til å smøre på huden har for store.molekyler til at du får særlig nytte av det. Man får kjøpt kosttilskudd, eller du kan gjøre som meg, koke kraft på ben av storfe og drikke daglig. Jo yngre dyret du koker kraft fra er, jo mer kollagen/ gelatin inneholder kraften. - God hudpleierutine. Bruk skikkelige produkter, ikke apotekprodukter hvor gjerne halvparten består av fyllstoffer. Retinol er det vi har som virker best, ifølge forskning. Du kan be om sterkere kremer på resept av legen din. - Solkrem. Alltid faktor 50, smør hyppig og nok, hver eneste dag, vinter og sommer. En spiseskje skal dekke ansikt og hals. E Anonymkode: f2435...c79 Hvor får du egentlig tak i ben til å koke kraft av..? Har inntrykk av at man må henvende seg til slakter eller en bonde da det ikke selges i butikker. Anonymkode: 2cd1e...bf4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #14 Skrevet 14. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor får du egentlig tak i ben til å koke kraft av..? Har inntrykk av at man må henvende seg til slakter eller en bonde da det ikke selges i butikker. Anonymkode: 2cd1e...bf4 Du får kjøpt margben i frysedisken på meny, så pleier jeg å spørre i ferskvaren på meny og ica om de har noe jeg kan bruke, da får jeg det ofte rimelig. Hvis du kjenner noen som driver med jakt er elg også godt å bruke. E Anonymkode: f2435...c79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå