Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg jobber i en bolig for psykisk utviklingshemmede, uten relevant utdannelse. De som jobber der er miljøarbeidere og miljøterapeut. Kan jeg kalle meg miljøarbeider?

Anonymkode: 30f53...651

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Vikar.

Anonymkode: 65956...eda

Skrevet

Om miljøarbeider er en beskyttet tittel(?) så er det fritt frem å kalle seg miljøingeniør.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, miljøarbeidere har utdannelse (på vgs-nivå.) På sykehjem heter det pleieassistent. Usikker på om det er det samme i omdorgsbolig, men det ville jo vært logisk. 

Anonymkode: 12f6f...446

Skrevet

Er det satt utdanningskrav til miljøarbeider stillingen, og fyller du disse? Hvis ja, da kan du kalle deg det. 

Hvis ikke du fyller utdanningskravene, er du vel egentlig bare assistent eller lignende.

Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Om miljøarbeider er en beskyttet tittel(?) så er det fritt frem å kalle seg miljøingeniør.

Miljøingeniør? Er det i det hele tatt noe som heter det?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Xmasclovn skrev:

Han refererer nok til at ingeniør ikke er en beskyttet tittel (merkelig nok.)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

pleieassisten. Assistent. Har hatt pleiemedarbeider frem til jeg fikk fagbrev som helsefagarbeider. Hos oss er alle uten utdanning assistenter eller studenter.

Anonymkode: 10f60...bf2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor trenger du en tittel ? 

AnonymBruker
Skrevet

Arbeider!
Det er bare fjolleri å bruke tittel. Arbeidsgiver vet hva dine oppgaver er, og det holder.
Andre har ikke behov for å kjenne til det. Blir titler overhodet brukt? Til hva, i tilfelle?

Anonymkode: 9ad4b...2c0

Skrevet

Kanskje han lurer på hva han skal skrive på CVen. Der skriver en jo ofte titler.

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, Xmasclovn skrev:

Hvis man vil. 

446 har rett ang. referansen.

AnonymBruker
Skrevet

Du er assistent. Du ser det på lønnsslippen din, det står yrkestittel på den.

Anonymkode: a333c...761

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han refererer nok til at ingeniør ikke er en beskyttet tittel (merkelig nok.)

Synes ikke det er merkelig at ingeniør ikke er en beskyttet tittel. De fleste ingeniører rett ut fra skolen er jo inkompetente. 

Anonymkode: 8a5e0...f16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arbeider!
Det er bare fjolleri å bruke tittel. Arbeidsgiver vet hva dine oppgaver er, og det holder.
Andre har ikke behov for å kjenne til det. Blir titler overhodet brukt? Til hva, i tilfelle?

Anonymkode: 9ad4b...2c0

i vaktboka vår står yrkestittel. De som ikke har en yrkestittel står det assisten på. Men selv om jeg har en yrkestittel er det ikke noe jeg bruker. Spør folk ha jeg jobber som, så forteller jeg at jeg jobber med..... ikke at jeg er.....

Skrevet

Miljøterapeut har utdannelse som tilsvarer vernepleier, sykepleier, sosioom.el.l. altså bachelor. En miljøarbeider bør nødvendigvis ikke ha utdannelse

Skrevet

Ellers er det som regel pleiassistent den type arbeide du utfører tituleres..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, bekka79 skrev:

Miljøterapeut har utdannelse som tilsvarer vernepleier, sykepleier, sosioom.el.l. altså bachelor. En miljøarbeider bør nødvendigvis ikke ha utdannelse

jo. Miljøarbeider var en fagskoleutdanning med fagbrev. Men er mange år siden de brukte den. Omsorgsarbeider også.

AnonymBruker
Skrevet

Assistent.

Miljøterarbeidere har fagbrev.

Anonymkode: df05c...a67

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jo. Miljøarbeider var en fagskoleutdanning med fagbrev. Men er mange år siden de brukte den. Omsorgsarbeider også.

Men hvis du ser i stillingsannoser nå, så krever de ikke noen spesiell utdannelse når de søker etter miljøarbeider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...