Gå til innhold

Hva er grunnen til at puppene blir så mye større i 50-årene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være overgangsalderen? Både jeg og de fleste av mine venninner (midten av 50-årene) har merket en endring de siste årene at puppene har vokst veldig. Vi har heller ikke lagt på oss heller annet en nettopp brystene. Det er litt flaut at en voksen kvinne som meg ikke vet hvorfor. Har googlet litt rundt dette, men finner ikke noen ordentlige svar. Kan det være en hormonforandring rundt overgangsalderen? Noen som vet eller er i samme situasjon?

"Puppeguri 56"

Anonymkode: 70a60...4bf

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er noe i drikkevannet? Dette er ihvertfall høyst uvanlig.

Anonymkode: 9db5f...237

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er noe i drikkevannet? Dette er ihvertfall høyst uvanlig.

Anonymkode: 9db5f...237

Nei, det er det ikke. Vet ikke TS, men ja, det stemmer ofte...

Endret av Mr. Kilmister
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

What?! Er det sant? Jeg vil ikke ha større!

Anonymkode: 94471...192

Skrevet

Mine blir alltid merkbart større når jeg skal ha mensen, så det er vel noe hormonelt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig fordi hormonnivåene forandrer seg

Anonymkode: dfec5...2f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alt på kroppen henger mer med alderen, også pupper.

Bindvevet forandrer seg osv.

Anonymkode: 91a41...f25

• Nyttig 1
Skrevet

Næringsinntaket er stabilt, men metabolismen (stoffskiftet/forbrenningen) reduseres. Det gjør at Kvinner (og menn) jevnt over får større fettreserver/blir fetere fra de blir 50 og utover.

Hos kvinner ansamles fett gjerne først på rumpe, lår og bryster. Hos menn rundt tynntarmen (de får vom/hengemage).

Derfor får kvinner gjerne større bryster i 50 årene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være overgangsalderen? Både jeg og de fleste av mine venninner (midten av 50-årene) har merket en endring de siste årene at puppene har vokst veldig. Vi har heller ikke lagt på oss heller annet en nettopp brystene. Det er litt flaut at en voksen kvinne som meg ikke vet hvorfor. Har googlet litt rundt dette, men finner ikke noen ordentlige svar. Kan det være en hormonforandring rundt overgangsalderen? Noen som vet eller er i samme situasjon?

"Puppeguri 56"

Anonymkode: 70a60...4bf

Det er vanlig og skyldes dels naturlige hormonforandringer i kroppen og dels bruk av "overgangsaldermedisiner". 

Anonymkode: ab589...692

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 42 og har fortsatt pupper som en 11-åring. Skal jeg endelig få pupper når jeg passerer 50 altså?

Anonymkode: d676b...f48

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jøss, dette var nytt for meg og.

Kan noen legge ut noen bilder? For å dokumentere dette?

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Her er motsatt, mine forsvinner. Er det normalt under overgangsalder?

Anonymkode: 711f1...451

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Savner den gamle kroppen min :( 

Anonymkode: f8f89...08b

Gjest Blåmonster
Skrevet

Fordi de går opp i fettmasse og mister muskelmasse. De blir svære over ræva og magen også.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Savner den gamle kroppen min :( 

Jeg savner den unge kroppen min.

Anonymkode: 669cc...9e8

AnonymBruker
Skrevet
DominantHr skrev (På 7.4.2018 den 18.55):

Næringsinntaket er stabilt, men metabolismen (stoffskiftet/forbrenningen) reduseres. Det gjør at Kvinner (og menn) jevnt over får større fettreserver/blir fetere fra de blir 50 og utover.

Hos kvinner ansamles fett gjerne først på rumpe, lår og bryster. Hos menn rundt tynntarmen (de får vom/hengemage).

Derfor får kvinner gjerne større bryster i 50 årene.

Hos kvinner begynner fettet å legge seg rundt magen-det er det som forandrer seg i overgangsalderen.

Anonymkode: c213e...aeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hos kvinner begynner fettet å legge seg rundt magen-det er det som forandrer seg i overgangsalderen.

Anonymkode: c213e...aeb

Men hvorfor fortsetter det bare selv om man bruker hormontilskudd ?!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg savner den unge kroppen min.

Anonymkode: 669cc...9e8

Haha, ja, det var jo det jeg mente - så jeg burde kanskje sagt at jeg savner kroppen min slik den var før. Ikke nødvendigvis ung, men tynn over magen, inn i livet og små struttepupper. 

AnonymBruker
Skrevet

Brystene vre består av to ting; melkekjertler og fettvev. Når man kommer i 40-50 årene (overgangsalder) legger man lettere på seg pga hormonforandringer, og ofte også mindre aktivitet. Fettet samler seg på noen typiske steder, og brystene er kanskje en av de stedene fettet "deponeres" av kroppen i den alderen.

Mange som slanker seg merker jo at brystene blir veldig redusert og slappe fordi fettet forsvinner. Det er rett og slett stort sett fett i puppene våre.

Menn i samme alder har også lett for å legge på seg på overkroppen, de får mage og ofte også "man boobs". Noen eldre menn får bryster pga fettansamlinger som nesten er på størrelse med en kvinnes. 

Hos menn er hormonforandringen mindre testosteron, og hos kvinner mindre østrogen (vi kvinner opplever også ofte mindre testosteron i den alderen, derfor får mange kvinner mindre sexlyst)

Anonymkode: 236f8...bc2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2018 den 18.47):

What?! Er det sant? Jeg vil ikke ha større!

Anonymkode: 94471...192

Har du store fra før, blir de bare lengre.

Anonymkode: b257d...93a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...