Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg har veldig lyst til å utdanne meg som tannpleier, men dette innebærer at jeg må flytte til Oslo (eller annen by) 

Det som er er at jeg har en 10 år gammel datter som jeg har hovedomsorgen for. 

Er det noen som vet hva slags økonomiske rettigheter jeg har som heltidstudent og når jeg er alene med barn? 

Jeg har nå en fulltidsjobb med en helt grei inntenk, klarer meg fint økonimisk og er ikke avhengig av NAV eller kommune for at det skal gå rundt. Å ta denne utdanningen er noe jeg virkelig vil, men dersom det innebærer at jeg vil få økonomiske problemer så blir det vanskelig.

Anonymkode: e32fa...0fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg har veldig lyst til å utdanne meg som tannpleier, men dette innebærer at jeg må flytte til Oslo (eller annen by) 

Det som er er at jeg har en 10 år gammel datter som jeg har hovedomsorgen for. 

Er det noen som vet hva slags økonomiske rettigheter jeg har som heltidstudent og når jeg er alene med barn? 

Jeg har nå en fulltidsjobb med en helt grei inntenk, klarer meg fint økonimisk og er ikke avhengig av NAV eller kommune for at det skal gå rundt. Å ta denne utdanningen er noe jeg virkelig vil, men dersom det innebærer at jeg vil få økonomiske problemer så blir det vanskelig.

Anonymkode: e32fa...0fe

Du vil få barnetrygd, barnebidrag og stipend/lån fra lånekassa, med et barn blir det ca 9000kr mnd med fullt lån og stipend. 

Anonymkode: 3aaf7...85a

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke noe ekstra selv om du er alene med barn.

Anonymkode: fa396...4f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...