Gå til innhold

Lurt å drikke når en har halsbetennelse?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Måtte på legevakta i går for halsen var bare blitt enda verre og mer tett siden fredagen, og fikk penicilinkur. Når jeg ser i speilet ser jeg at drøvelen nesten henger fast i halsveggen, og tenkte kanskje ikke kakao er så lurt å drikke siden det blir masse slim og slikt av det. Hva annet kan dere anbefale? :-?

Og ca hvor lang tid tar det før disse tablettene funker? Merker jeg er litt bedre enn i går, men enda klarer jeg ikke å sove uten å måtte ha ei bøtte å spytte i, siden det kommer så masse slim i munnen min som jeg ikke klarer å svelge. Æsjameg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

unngå melk pga det vil slime seg *grøss* men varmt vann med honning lindrer sårheten. har hat kronisk halsbetennelse siden jeg var 4 (har vokst det av meg nå da..) og det eneste jeg syntes hjalp var dette kokte vannet med honning i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi har honning, og har aldri smakt det heller, er egentlig litt redd for det siden jeg har hørt så masse fælt om det.. Men da hadde jeg iallfall heldigvis rett angående melk også da. Er det lurt å ikke spise grøt heller da siden det er masse melk i? Må jo få et eller annet ned, ellers blir jeg svimmel og dårlig og kjempesulten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa brukte å lage havregrynssuppe til meg... Det var godt og slima ikke. Ellers syns jeg det aller meste slimer - te og vann er det jeg stort sett har drukket når halsbetennelsene har herja som verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker solbærtoddy. Men det er best visst man har sår hals, siden det smører veldig bra!

Varm te med honning er fint.

Av mat er supper veldig fint. Tomatsuppe med små makaronnier i? Makaronni sklir jo omtrent bare ned. Samtidig som magen får litt å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varm buljong eller nuddelsuppe gir litt næring. Ellers synes jeg det lindrer med varmt vann med ingefær, sitron og honning. Iskrem er også veldig lindrende, men det er jo slimproduserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...