Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker i forhold til jobbmuligheter, etterspørsel, osv. Hvilke av disse utdanningene tror dere er sikrest? Av tannpleie, vernepleie og pedagogikk/spesialpedagogikk (bachelor eller master)?

Alle disse retningene interesserer meg, og det eneste som avgjør valget er jobbmulighetene. Hva tenker dere? Hvilke andre yrker er det stor etterspørsel for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vernepleier gir mange muligheter, men turnusarbeid og krevende pasienter kan føre til at du blir utslitt over tid.

Tannpleier - ingen anelse

Spesial pedagogikk - Du får ingen autorisasjon og er ikke en beskyttet tittel. Det betyr at om du jobber kun med BA så må du belage deg på dårlig lønn og arbeid med assistenter uten relevant utdanning. Du må sikkert ta master i begge to for å få gode jobbmuligheter.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig stor etterspørsel etter vernepleiere ser jeg :) jeg ser på jobber i lignende kategori (sykepleie) og ser at det er svært mange vernepleierstillinger ute. Samfunnet har heldigvis (og endelig) fått øynene opp for vernepleiere, og de er etterspurt både på skoler, i barnevernet, på sykehjem og i omsorgsboliger/bofellesskap.

Tannpleier mener jeg å ha hørt at det er overskudd av - men er ikke sikker. 

Spesialpedagogikk er det heller ikke så stor etterspørsel av, man trenger relativt få spesialpedagoger per kommune. 

Er alle tre alternativene like interessante, hadde jeg definitivt gått for vernepleie :) 

Anonymkode: f75f7...272

AnonymBruker
Skrevet

Vernepleier er nok sikrest. Hvis du skal studere spesialpedagogikk ville jeg nok heller kombinert det med en lærerutdanning. Tannpleier vet jeg ingenting om. MEN vernepleier har selvsagt de meste ugunstige arbeidstidene

Anonymkode: cd770...698

AnonymBruker
Skrevet

Vernepleier er aller sikrest.

Men det lyses også ut en del stillinger for de som har MASTER (ikke bachelor) i spesialpedagogikk. Lærer med spes.ped er også veldig ettertraktet. 

Anonymkode: 96726...9c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...