AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #21 Skrevet 7. april 2018 Til å varme mat. Hva ellers? Anonymkode: 269ef...19b
cleangal Skrevet 7. april 2018 #22 Skrevet 7. april 2018 Koke havregrøt til frokost. Popcorn. Koke grønnsaker (synes brokkoli blir best i mikroen). Koke fisk til fiskegrateng hvis jeg ikke har ferdigkokte rester. Tine og varme pastasaus (lager flere liter når jeg først er i gang og putter i fryseren i porsjonspakker). Tine iskrem (ingen her i huset har tålmodighet nok til å vente på at isen blir myk nok til å forsyne seg...). 1
LilyRose_ Skrevet 7. april 2018 #23 Skrevet 7. april 2018 Lager havregrynsgrøt til frokost, varmer tacolefser og shell, varmer restemat 1
Hulderen Skrevet 7. april 2018 Forfatter #24 Skrevet 7. april 2018 Takk for at så mange tok seg tid til å svare, kjempemessig! Favorittbruken så langt, er hun som bruker microen til å få vannkokeren høyt nok til å nå stikkontakten! 2
GauteS Skrevet 8. april 2018 #25 Skrevet 8. april 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Til å varme mat. Hva ellers? Anonymkode: 269ef...19b Til å varme drikke.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #26 Skrevet 8. april 2018 13 timer siden, Ullvott skrev: Vi bruker mikrobølgeovnen aller mest til opptining av kjøtt, fisk og kylling. Utenom dette er det oppvarming av små matretter (en middagsrest til kvelds e.l.) og popping av popcorn den blir brukt til. Hurtigtining tørker ut kjøttet. Det mister saftigheten, . Kjøtt skal saktetines i kjøleskapet. Anonymkode: 64618...6bb
Wenda Skrevet 8. april 2018 #27 Skrevet 8. april 2018 Bruker den til å lage havregrøt nesten hver morgen Ellers til tining av kjøtt, oppvarming av restemat, lage ostechips og briepuffer, popcorn, smelting av smør og sjokolade ved baking osv 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #28 Skrevet 8. april 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Hurtigtining tørker ut kjøttet. Det mister saftigheten, . Kjøtt skal saktetines i kjøleskapet. Anonymkode: 64618...6bb https://www.dagbladet.no/mat/ny-norsk-forskning-derfor-bor-du-ikke-tine-maten-i-kjoleskapet/67516569 Anonymkode: 4c280...307 1
Mis(s)Understood Skrevet 8. april 2018 #29 Skrevet 8. april 2018 På 7.4.2018 den 17.56, GauteS skrev: Til å koke fisk + grønnsaksblanding i sitronsaft + smør. Ingen smaksstoffer forsvinner i kokevannet. Dette, og til å varme en resteposjon gryterett eller en pizzabit (pleier lage hjemmelaget pizza). Fisk kokt i micro er toppers. 1
SunnivaOslo Skrevet 8. april 2018 #30 Skrevet 8. april 2018 -Varme middagsrester -Lage "in a cup" mat. Søk på YouTube så finner du retter der du har ingredienser som du putter i en kopp for deretter å ha den i mikroen. Jeg gjør mest desserter men også egg som jeg blander med ting og tang og får en søt liten omelett. -Micropopcorn -Smelte smør når jeg skal bake noe. -Smelte sjokolade,har inne i 30 sek,tar ut og rører om,30 nye sek osv. - Om jeg skal smelte noe som has oppi en rett,feks ost. -Skal jeg ovnsbakt grønnsaker,så korter jeg ned tiden de må være i ovnen ved å ha de i mikroen først slik at de blir "kokte". -Potetmos,har poteter i mikroen til de er møre,smelter smør og har oppi med hvitløk,gressløk og 1 egg,moser det. 1
GammelSierraFan Skrevet 10. april 2018 #31 Skrevet 10. april 2018 Dette blir å gjenta det andre har sagt, men jeg bruker min til å varme middagsrester (kommer litt an på restene, naturligvis), og poppe popcorn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå