Gå til innhold

Flere som håper på at søsken ikke får barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de har pesonlighet forstyrrelser og ikke tror det er bra for de å få barn og det aller viktigste ikke bra for et barn og oppdratt i et slik miljø de har?

Anonymkode: 947da...f7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi de har pesonlighet forstyrrelser og ikke tror det er bra for de å få barn og det aller viktigste ikke bra for et barn og oppdratt i et slik miljø de har?

"bli

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg tenker ikke sånn :) 

Anonymkode: b6d9e...238

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ønske broren min ikke hadde fått barn, for han er alkoholiker.

Anonymkode: a6f81...7f1

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg har en bror som har asberger som jeg tenker ikke er i stand til å ha ansvaret for et barn. Da måtte han i så fall få en kjæreste som ikke har noen lignende diagnose, og han må aldri få være alene med barnet, i hver fall ikke når det er lite.

Broren min er en veldig snill og hyggelig fyr, som helt sikkert hadde prøvd så godt han kunne, men slik jeg kjenner han, så ville det nok allikevel blitt en eller annen form for omsorgssvikt. 

Anonymkode: 0daa8...321

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har en stesøster som er uegnet som mor. Hun psykisk utviklingshemmet, veldig umoden  (på nivå med en 15åring nå, og hun nærmer seg 30). Hun bor sammen med kjæresten sin, som er på samme nivå. De fungerer godt med tilrettelagt hverdag, men de kan ikke ta vare på ett barn. Desverre har de lyst på, og skjønner ikke selv hvorfor det blir galt. Vi jobber med å overbevise dem om å ikke få barn. Det ville vært katastrofalt! 

Anonymkode: 2e829...777

AnonymBruker
Skrevet

Nei, for jeg vet at mine søsken gir barna gode oppvekstvilkår. Dessuten er de gift med bra mennesker som stiller opp

Anonymkode: 09f15...6f0

Gjest N-Nøff
Skrevet

Nei, kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det..

Skrevet

Ikke av den grunn, jeg håpet at ingen av mine søsken skulle få barn fordi jeg ikke liker barn.
Uheldigvis, så ble det ikke sånn. Treffer de heldigvis så sjelden at det byr ikke på store problemer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror broren min ikke egner seg som far. Han er vanvittig umoden og egoistisk. Elsker å feste, nachspiel, sove lenge utpå dagen, greasy take away og binge serier. Aldri greid å jobbe på samme stedet over tid, og bare kaos rundt han. Leiligheten flyter over av rot og gris, og privatøkonomien er et kapittel for seg selv. Nå har han kjæreste, og de planlegger barn. Han spiller skuespill, later som han er en flott fyr, så kjæresten har ikke gjennomskuet han ennå. Tenker med grøss på hvordan det blir når de får barn. 

Anonymkode: 074ca...00a

AnonymBruker
Skrevet

Et søsken med Asperger, kraftig rammet på det sosiale, og har ikke innsikt i hvordan h*n ville måttet tilpasse seg for å møte barnets behov. Vil heller ikke ta veiledning, h*n anerkjenner ikke nevrotypikeres andre behov og måte å tenke og tolke på. Hadde blitt veldig bekymret om det ble barn.

Anonymkode: 688b1...f59

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har en bror som er lettere psykisk utviklingshemmet. Ikke i sånn grad at han må tas av av det offentlige, han bor for seg selv og klarer seg sånn høvlig. Men han vil aldri kunne ta vare på et barn. 

Han drømmer om å stifte familie sammen med kjæresten om noen år og jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det dersom det skjer. Jeg har ingen tro på at et barn vil få en bra oppvekst hos dem, selv om de mener det godt. De har ikke kapasitet til det. 

Anonymkode: 6d9e7...f52

AnonymBruker
Skrevet

Ja,jeg håper at min bror som han er i dag ikke får barn. Vet ikke hvordan han er med barn, ettersom han teker det er en damegreie, men jeg synes ikke han behandler de få damene jeg har møtt ham med noe godt. Han er 30 og har riktignok aldri hatt ordentlig kjæreste eller samboer, så hvordan det er i et langvarig forhold et jeg ikke. Men han har vært slem og ekkel, rett og slett nedsettende, mot de damene han har hatt kortere forhold til før. Som jeg kjenner ham i dag unner jeg ingen å skulle sjonglere et forhold og barn med ham. Håper han vokser utover tredveårene eller at han møter ei dame som har overskudd og evne til å risste ham i vater før han begynne rå snuse på å bli far.

Anonymkode: 62912...404

Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet

Jeg er ganske likegyldig til om mine søsken får barn. Uansett min søster har allerede barn. 

Om min bror får barn eller ikke er jeg ganske likegyldig til.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,jeg håper at min bror som han er i dag ikke får barn. Vet ikke hvordan han er med barn, ettersom han teker det er en damegreie, men jeg synes ikke han behandler de få damene jeg har møtt ham med noe godt. Han er 30 og har riktignok aldri hatt ordentlig kjæreste eller samboer, så hvordan det er i et langvarig forhold et jeg ikke. Men han har vært slem og ekkel, rett og slett nedsettende, mot de damene han har hatt kortere forhold til før. Som jeg kjenner ham i dag unner jeg ingen å skulle sjonglere et forhold og barn med ham. Håper han vokser utover tredveårene eller at han møter ei dame som har overskudd og evne til å risste ham i vater før han begynne rå snuse på å bli far.

Anonymkode: 62912...404

Det er som å høre om broren min. Helt identisk. Han er også 30.. Han må skjerpe seg og lære å vise omsorg. Foreløpig har han mer nok med seg og sitt egotripp. 

Anonymkode: dbe4c...456

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...