Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal skrive en bok om disse spørsmålene fra mitt og andre sine synspunkt. Jeg kommer til å bruke de som står meg nærmest og kanskje jeg kommer i kontakt med noen kjendiser for å høre hva de tenker. Jeg kjenner noen få kjendiser. Jeg har skrevet en del bøker før, men aldri gitt ut noe, 

Så nå vil jeg høre deres tanker eller kanskje du har et eget svar som du vil dele med med meg? 

Hvem er vi egentlig? Hva gjør vi her?  

Anonymkode: 972ea...426

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger av hvilket verdenssyn du har.

Materialistisk: vi er roboter av kjøtt og blod, styrt av våre gener. Tilfeldigvis har vi en selvbevissthet.

Åndelig: vi er skapt av en skaper, med et mål for øye. Å lære oss hva kjærlighet er og velge kjærligheten.

Anonymkode: 2d131...e5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva vi gjør her er vanskelig å svare på,men det vi v e t er at vi skal ta vare på hverandre 

Anonymkode: 6259d...00b

AnonymBruker
Skrevet

Vi er egentlig astrallegemer som har fått den fysiske kroppen for å klare å leve på jorden. Hva vi gjør her er å lære samarbeid. Hvorfor får vi vite når vi forlater jorden ved det vi kaller døden, og vi igjen er tilbake til det universet hvor det vi kaller Gud eksisterer. 

Noen vet hva vi skal lære og hvorfor allerede her på jorden, men det er ikke alltid de blir hørt. Vi kan kalle dem synske, intuitive eller sjamaner osv, men de har kontakt med noe vi ikke ser eller forstår. Vi er ikke så smarte som velger å tro på bare vitenskap. Vi vet egentlig ikke så mye i det hele tatt, men igjen, vi vil forstå alt en dag. Noen av astrallegemene som har vendt tilbake til der vi opprinnelig kommer fra har kontakt med de jeg nevnte som har såkalte overnaturlige evner.

Når jeg tenker på dette, så er vi mennesker like umodne som barn. Vi har alle våre oppgaver, og det vi har som felles oppgave er å vise kjærlighet og handle ut fra det mot våre medmennesker. Det klarer vi ikke, men det er viktig at vi prøver å skjønne hvor viktig det er.

En kan på en måte se det sånn som at vi er her på jorden i vår barndom. At vi blir oppdratt til å lære, og så nyttiggør oss denne lærdommen når vi er tilbake der vi opprinnelig er fra. 

Intuitivt vet vi at vi er fra et annet univers, og derfor har religioner alltid eksistert, men vi har nok rotet dette også litt til fordi vi undervurderer det åndelige og er mer opptatt av intelligens fordi vi ble for fascinert av alt vi oppfant og fremdeles oppfinner. 

Vi har alltid misforstått litt av det religionene vil formidle fordi de som formidlet til oss heller ikke helt forsto.

Men noen har gjort og gjør fremdeles. Mennesker som lever mest i pakt med naturen forstår mest og det kommer av at de ser mest av himmelen og har mer kontakt med vårt opprinnelsested.

Interessant? 

Anonymkode: 2dc89...0b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 8.4.2018 at 11:29 PM, AnonymBruker said:

det vi v e t er at vi skal ta vare på hverandre 

Anonymkode: 6259d...00b

Åssen har du fått greie på det, da?

Anonymkode: 05532...2fc

AnonymBruker
Skrevet
På 16.4.2018 den 6.05, AnonymBruker skrev:

Vi er egentlig astrallegemer som har fått den fysiske kroppen for å klare å leve på jorden. Hva vi gjør her er å lære samarbeid. Hvorfor får vi vite når vi forlater jorden ved det vi kaller døden, og vi igjen er tilbake til det universet hvor det vi kaller Gud eksisterer. 

Noen vet hva vi skal lære og hvorfor allerede her på jorden, men det er ikke alltid de blir hørt. Vi kan kalle dem synske, intuitive eller sjamaner osv, men de har kontakt med noe vi ikke ser eller forstår. Vi er ikke så smarte som velger å tro på bare vitenskap. Vi vet egentlig ikke så mye i det hele tatt, men igjen, vi vil forstå alt en dag. Noen av astrallegemene som har vendt tilbake til der vi opprinnelig kommer fra har kontakt med de jeg nevnte som har såkalte overnaturlige evner.

Når jeg tenker på dette, så er vi mennesker like umodne som barn. Vi har alle våre oppgaver, og det vi har som felles oppgave er å vise kjærlighet og handle ut fra det mot våre medmennesker. Det klarer vi ikke, men det er viktig at vi prøver å skjønne hvor viktig det er.

En kan på en måte se det sånn som at vi er her på jorden i vår barndom. At vi blir oppdratt til å lære, og så nyttiggør oss denne lærdommen når vi er tilbake der vi opprinnelig er fra. 

Intuitivt vet vi at vi er fra et annet univers, og derfor har religioner alltid eksistert, men vi har nok rotet dette også litt til fordi vi undervurderer det åndelige og er mer opptatt av intelligens fordi vi ble for fascinert av alt vi oppfant og fremdeles oppfinner. 

Vi har alltid misforstått litt av det religionene vil formidle fordi de som formidlet til oss heller ikke helt forsto.

Men noen har gjort og gjør fremdeles. Mennesker som lever mest i pakt med naturen forstår mest og det kommer av at de ser mest av himmelen og har mer kontakt med vårt opprinnelsested.

Interessant? 

Anonymkode: 2dc89...0b4

Dette! 

Anonymkode: 189ae...79d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at kroppen min er som en bil som bistår meg i å utføre det jeg er her for å gjøre, mens jeg'et er sjelen/sjaføren inni kroppen/bilen. På veien vil det oppstå livstemaer og utfordringer jeg må takle så godt jeg kan ut fra de forutsetningene jeg har til enhver tid, både det som er innenfor og utenfor min kontroll. Målet er å være den beste utgaven er meg selv og ikke oppføre meg som en dust. Når jeg dør forsvinner jeg'et/sjelen ut av bilen/kroppen. Jeg er ikke medlem i noen religiøs sekt eller trossamfunn. Mer "free spirit"? Tror det er langt mer der ute enn det vi kan oppfatte med våre seks sanser. Vi lever her og nå, og bør gjøre det beste ut av det. Innerst inne, tror jeg den enkelte vet hva som er riktig å gjøre for seg og sitt liv. Om de stenger ut støyen, og tar seg tid til å lytte vel og merke. Å være tro mot seg selv. Egoet skiller oss, jeg'et forener. Når jeg'et får blomstre vil vibrasjonsnivået i verden øke, og vi får det bedre alle sammen. 

Anonymkode: 189ae...79d

AnonymBruker
Skrevet
På 7.4.2018 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Jeg skal skrive en bok om disse spørsmålene fra mitt og andre sine synspunkt. Anonymkode: 972ea...426

I følge forumets reglement er det ikke lov med:

Datainnsamling, verving av intervjuobjekter eller lignende.
> Bruk av forumet til jobb eller studiesammenheng er ikke tillatt.< 

Å bruke forumet til hjelp for å finne informasjon eller diskutere et tema er ok.

Anonymkode: 5de18...641

AnonymBruker
Skrevet

Allahu akbar!!

Anonymkode: 06724...ab3

Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet (endret)

I'm nobody! Who are you?
Are you nobody, too?
Then there's a pair of us — don't tell!
They'd banish us, you know.

How dreary to be somebody!
How public, like a frog
To tell your name the livelong day
To an admiring bog!

"Emily Dickinson"

Endret av Balian d'Ibelin
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, spørre kjendiser hva de mener

Anonymkode: aa427...915

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen mening med livene våre. Vi er primitive vesener som eksisterer pga tilfeldigheter. Vi klarer delvis å kontrollere våre primitive instinkter og lurer oss selv til å tro at alt betyr noe og vi feirer alt som beviser at livet er meningsløst under teppet. 

Anonymkode: fbf4b...712

AnonymBruker
Skrevet

Himmelske samtaler har gitt meg trygge svar på dette som jeg lever veldig godt med. 

Anonymkode: 674cd...3a4

AnonymBruker
Skrevet

Kort sagt. Dette livet er en test.

Det finnes to distinktive "frekvenser" som vil splitte seg rimelig fort.

Enten så eksisterer det en objektiv måte å definere rett og galt på. Ellers så er sannhet subjektivt.

De fleste av oss som har stirret inn i "abyssen" vil nok være enige i dette. Og også at den tendenserer til å "stirre tilbake".

Jesus sa let, så skal dere finne. Jeg er ingen kirkegjenger og mistrives i kristne miljøer. Men jeg fant Jesus, og det refefinerte livet mitt.

Anonymkode: 05b3a...f1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...