Gå til innhold

For et idiotisk tidspunkt å begynne med aksjesparing!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Grrr! Jeg begynte å spare i Dnb Global Indeks i november, sparer 800 kr i mnd. Etter den tid har jo alle piler pekt rett ned! Og nå er det april, og fremdeles ikke noen bedring! Så demotiverende! Men en eller annen gang må det vel gå opp igjen!!!

Anonymkode: 498c0...9d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør opp status etter et halvt år? Du har ingen ting i aksjemarkedet å gjøre og bør heller spare i bank. 

Anonymkode: f83bf...c4d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Trumf sin feil det, han skremmer jo alle markeder, skaper ringvirkninger overalt også i aksje/fonds-markedene, så vi har alle rimelig røde tall for tiden :dany:

Anonymkode: eaaa6...dcc

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trumf sin feil det, han skremmer jo alle markeder, skaper ringvirkninger overalt også i aksje/fonds-markedene, så vi har alle rimelig røde tall for tiden :dany:

Ypperlig kjøpsmulighet det :)

• Liker 6
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Grrr! Jeg begynte å spare i Dnb Global Indeks i november, sparer 800 kr i mnd. Etter den tid har jo alle piler pekt rett ned! Og nå er det april, og fremdeles ikke noen bedring! Så demotiverende! Men en eller annen gang må det vel gå opp igjen!!!

hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd du snakket om 800.000 og ikke 800 kr :P

Hvis så lite penger som 800 kr betyr så mye for deg så bør du spare dem i banken eller i krukka på rommet ditt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Husholdning1 said:

Ypperlig kjøpsmulighet det :)

Yepp, nettopp, jeg har benyttet anledningen å fylt ekstra på de eksisterende fond jeg har  :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Avkastningen i aksjemarkedet går i rykk og napp. Du går vet aldri når den kommer, og den kommer gjerne i korte, store rykk oppover, men ikke alltid. Noen ganger går det årevis med flat eller negativ avkastning før den går mye oppover igjen, tilsynelatende uavhengig av hvordan økonomien i verden går. Du må ha litt blind tro på at avkastningen til slutt kommer. Det er ikke sikkert den gjør det til slutt. Men historisk har den gjort det. Og det må du anta den vil gjøre i fremtiden også.

Anonymkode: b9c17...7e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt penger i aksjefond siden jeg var 1. Bare gått oppover. Nå som jeg er 22 og snart trenger pengene for egenkapital har det gått nedover siste halvåret og har «tapt» 10 000 kr på noen mnd. Så føler med deg

Anonymkode: a4adc...957

Skrevet

Sparer bare i fond jeg, tør ikke aksje :icon_lol:

AnonymBruker
Skrevet

Mista 350.000,- på avkastningen nesten over natta. Kjipt, følelser deg.

Men skal heldigvis ikke ta ut pengene nå. De skal stå i mange år fremover. Tenker pensjon om 30 år. Får bare vente å se hva som skjer. Det burde du også.

Anonymkode: 90dd2...a14

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt penger i aksjefond siden jeg var 1. Bare gått oppover. Nå som jeg er 22 og snart trenger pengene for egenkapital har det gått nedover siste halvåret og har «tapt» 10 000 kr på noen mnd. Så føler med deg

Anonymkode: a4adc...957

Men hvor mye har du tjent ellers da? Går du i pluss totalt sett?

Anonymkode: 8f96b...cec

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mista 350.000,- på avkastningen nesten over natta. Kjipt, følelser deg.

Men skal heldigvis ikke ta ut pengene nå. De skal stå i mange år fremover. Tenker pensjon om 30 år. Får bare vente å se hva som skjer. Det burde du også.

Oi, hvor mye har du innestående? Og hvor mye har du i avkastning?

Anonymkode: 8f96b...cec

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Mista 350.000,- på avkastningen nesten over natta.

Det tror vi på.

Anonymkode: ebda4...645

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Pussle said:

Sparer bare i fond jeg, tør ikke aksje :icon_lol:

Aksjefond da. Betal forvaltere et par % i året av beholdningen din, for å ta seg av forvaltningen.
De har jo selv kun egeninteresse i å få fondet oppover, for da får de flere til å kjøpe ''produktet'' sitt, og en god CV.

Anonymkode: 4c48b...529

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av. Jeg er i minus ca 2500 kr, og jeg har is i magen og vet at dette vil gå bra. Jeg sier som flere andre: benytt sjansen å kjøp flere andeler nå som kursen er lav :nordvesta:

Anonymkode: f0e9f...098

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går opp og ned og enda mer opp og litt ned og deretter opp osv :)

growth10k4year.aspx?a=6&id=F00000JORS&cu

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av. Jeg er i minus ca 2500 kr, og jeg har is i magen og vet at dette vil gå bra. Jeg sier som flere andre: benytt sjansen å kjøp flere andeler nå som kursen er lav :nordvesta:

Ps. For få dager siden var jeg i  minus ca 3500 kr, så det retter seg ganske så fort :hoppendeglad:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

global-indeks-sparetabell-5aar.png

Periode: 6. juni 2011 til 6. juni 2016  DNB Global Indeks.

AnonymBruker
Skrevet

Der må du huske å minuse forvalteravgiften som går årlig.

Anyway: jeg satte litt under 300 kroner -trehundre- inn i et garantert tapsprosjekt, kun for å se om det snur. Det kan jo uansett bare gå en vei.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Der må du huske å minuse forvalteravgiften som går årlig.

Anyway: jeg satte litt under 300 kroner -trehundre- inn i et garantert tapsprosjekt, kun for å se om det snur. Det kan jo uansett bare gå en vei.

Hva?  I generell fondssparing? Eller tenker du på generell fondssparing i ASK?

Forvaltningsavgiften blir trukket samtidig som jeg handler. Jeg har ikke ASK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...