Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #1 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg har gått opp i vekt ca. 8 kg i løpet av de siste 2 årene. Årsakene er flere men hobvedårsaken er at jeg ikek er særlig i bevegelse. Jeg drar på jobb tidlig og jobber til sen ettermiddag/tidlig kveld. Da er jeg så sliten og sulten at jeg bare vil hjem og hvile. Jeg er avhengig av å kjøre bil til jobb og det tar ca. en halvtime. Der jeg bor finnes ingen helsestudio og heller ingen joggeløyper. Kun asfalt og bilveier. Jeg har en trimsykkel hjemme, men er ikke motivert i det hele tatt til å sykle alene hjemme i stuen. Jeg spiser frokost, lunch og middag-noen ganger et par småmåltider inne i mellom. Hva gjør jeg? Hvordan starter jeg? Jeg har en hektisk jobb og jeg kan ikke trene til faste tider fordi jobben krever sitt. Jeg bor alene og kan ikke trene sammen med noen. I vinter har jeg vært, og er, trett og sliten med sukkerbehov og lite energi, på grunn av mørke og snø..(jeg liker sol og varmere klima). Finnes det håp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 20. februar 2005 #2 Del Skrevet 20. februar 2005 Klart det finnes håp! Hva med et kostholdskurs? Grete Roede f.eks? Trenger ikke gå fysisk på kurs, det finnes internettløsninger. Lærer utrolig mye om kosthold og sammensetning! Hva med å begynne å gå turer ett par ganger pr uke? Det er en fin start, og så kan du øke etterhvert! Du har sikkert en du kan ta med deg? En venninne f.eks! Uansett; Lykke til, og man klarer det man VIL ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #3 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg kjenner til problemstillingen. Jeg har selv to solide håndtak på magen som veier ca 8 kg tilsammen. Min erfaring tilsier at trening enten må være en del av den daglige rutinen slik at den ikke kan droppes, som for eksempel å sykle til jobb, eller at treninga må være genuint sett gøy å holde på med. På lang sikt er det vanskelig å bruke flere timer i uka på en aktivitet som kun gjøres utifra treningsformål uten å være spesielt artig i seg selv. Jeg skulle til å skrive at du burde begynne å sykle på jobb, men du sier du er avhengig av å bruke bil. Sykling ville vært suverent. Når det ikke går tror jeg du bare må finne på ett eller annet du kan gjøre hjemme alene. Det finnes mange ulike treningsapparat. Treningsvideoer kan kansje være noe å prøve ut, slik kan du gjøre aerobic o.l. hjemme. Styrketrening er verdiløst i forhold til å få kondisjon og overskudd, men det passer bra til å ta av vekt og å få litt piff. Mitt forslag er at du kjøper eller tester ut alle mulige rare treningsformer du kan benytte deg av hjemme. Deretter bruker du litt tid til å leke med dem og finne ut hva du synes er gøy. Så setter du opp et treningsprogram og presser deg gjennom det. Etterhvert som du blir i bedre form, blir trening noe som du gleder deg til og som fyller deg med energi. Derifra går det av seg selv. Jeg synes forslaget om å gå er bra også. Hvis du går fort 1-2 timer er det ganske god trening. Gange er lite risikabelt i forhold til skader. Det er kansje ikke så kjekt i mørketida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #4 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg synes dette virker litt tøft: Carmen Electra's Aerobic Striptease Det er en treningsvideo-serie med alt fra helt streit enkel aerobic opp til harde program med krevende koreografi. En del bevegelser og trinn er inspirert av striptease. Det finnes mange forskjellige treningsvideoer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 20. februar 2005 #5 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg synes dette virker litt tøft: Carmen Electra's Aerobic Striptease Jøss :o Ja, ja, hvorfor ikke... Jeg er enig med Lene i at å gå turer kan være lurt. Husk at det ikke er så mye bevegelse som skal til. Kanskje første delmål skal være å gå en 30-minutters tur fem ganger i uka. Det kan du gjøre om ettermiddagen, om morgenen eller om kvelden. Eller hvorfor ikke i lunsjpausen - da får du i tillegg dagslys, som virker oppkvikkende - to fluer i ett smekk, med andre ord. Kom i gang, så går det lettere etter hvert. 30 minutter har du tid til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annbjørg Skrevet 20. februar 2005 #6 Del Skrevet 20. februar 2005 Hvis man skal endre på livsstilen, er det best å gjøre ên ting av gangen. Jeg ville ha konsentrert meg om treningsrutiner først, og kosthold etterpå. Begynne med å innføre en 30 minutters spasêrtur, eller 30 minutter på trimsykkelen daglig (men om du ikke får trent ên dag, ikke gi deg selv "juling" av den grunn, bare husk å trene neste dag). Sykle foran favorittserien din (men husk å ta i litt, du skal bli svett). Kjøp deg en Mp3-spiller, og hør på favorittmusikken din mens du går. Trening skal være gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita84 Skrevet 20. februar 2005 #7 Del Skrevet 20. februar 2005 Ja, å gå en tur kan være koselig..Og ta med den MP3 spilleren, eller bærbar cd spiller, eller Walkman. Alt duger Jeg tenkte litt på det du sier om søthunger. Prøv å ta vitaminer, om ikke annet, så spis Krom. Veeldig mange har krom mangel, og denne mangelen gir Søthunger. Prøv og å spis regelmessig, og prøv å spis "ordentlig" mat (med lite sukker). Sukker gir veldig sving i blodsukkere (en sjokolade her og en der liksom). Vet ikke om du drikker brus? Men det blir mye bedre av å bare bytte den ut med Farris, eller enda bedre - vann. Light brusen har ikke mye å si har jeg erfart :oops: Blir ikke noe mindre av å hoppe til Light. Jeg bruker å starte turer spesielt nå på våren, når snøen forlater. Jeg er veeldig lat om vinteren, liker absolutt ikke skigåing o.l, og å traske i sneen har aldri vært morsomt. Så, nå sitter jeg her å lader opp til asfalten vises igjen, og det hjelper litt på motivasjonen :-) Håper du klarer å få til noe !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå