Gå til innhold

Oppskrift på hjemmelagd kylling tikka masala?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har en god oppskrift på hjemmelaget kylling tikka masala? Helst ikke en med masse "rare" ingredienser, da det ikke finnes noen innvandrerbutikk i nærheten her jeg bor :) 

Og om noen har god oppskrift på hjemmelaget nan brød? :) 

Anonymkode: c45e4...f3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har en god oppskrift på hjemmelaget kylling tikka masala? Helst ikke en med masse "rare" ingredienser, da det ikke finnes noen innvandrerbutikk i nærheten her jeg bor :)

Da bør du lage noe annet for du trenger endel av disse "rare ingrediensene". 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Antoinette skrev:

Da bør du lage noe annet for du trenger endel av disse "rare ingrediensene". 

Jeg finner flere oppskrifter fra norske matsider, og der finnes i hvertfall alle ingrediensene som står oppført, i vanlige matbutikker i nærheten av meg. Skjønner at de oppskriftene sikkert er fornorska litt. Men tenkte noen kanskje hadde noen å anbefale :) 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg finner flere oppskrifter fra norske matsider, og der finnes i hvertfall alle ingrediensene som står oppført, i vanlige matbutikker i nærheten av meg. Skjønner at de oppskriftene sikkert er fornorska litt. Men tenkte noen kanskje hadde noen å anbefale :) 

Fornorsking av mat fra feks. India = lite eller null smak. Jeg lager mye indisk mat men jeg er også på min lokale asiamat-sjappe minst en gang i uka. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Antoinette skrev:

Fornorsking av mat fra feks. India = lite eller null smak. Jeg lager mye indisk mat men jeg er også på min lokale asiamat-sjappe minst en gang i uka. 

Ja, gud forby at vi som ikke har tilgang til asiamat-sjapper rett rundt hjørnet også har lyst til å lage noe som likner indisk mat ... 

Anonymkode: 6c4ee...c19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å lage tikka masala etter oppskrift fra Trines Matblogg (bare søk på google så finner du den). Kyllingen må marineres i et par timer, men det er lite arbeid. Og jeg elsker resultatet, blir alltid godt. 

Når det gjelder ingrediensene så får du tak i alt i vanlige butikker. 

Anonymkode: ba20f...9d5

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, gud forby at vi som ikke har tilgang til asiamat-sjapper rett rundt hjørnet også har lyst til å lage noe som likner indisk mat ... 

Du kan lage hva du vil - men ikke kall det indisk mat hvor du ikke har i 2/3 av ingrediensene. Norsk tikka liksom??

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker å lage tikka masala etter oppskrift fra Trines Matblogg (bare søk på google så finner du den). Kyllingen må marineres i et par timer, men det er lite arbeid. Og jeg elsker resultatet, blir alltid godt. 

Når det gjelder ingrediensene så får du tak i alt i vanlige butikker. 

Anonymkode: ba20f...9d5

Enig, den er knallgod! 

AnonymBruker
Skrevet
På 7.4.2018 den 19.08, Antoinette skrev:

Du kan lage hva du vil - men ikke kall det indisk mat hvor du ikke har i 2/3 av ingrediensene. Norsk tikka liksom??

Det er jo omdiskutert om tikka masala er en  opprinnelig indisk rett i det hele tatt, så det er vel kanskje litt feil tilfelle å hisse seg sykt opp over manglende autentisitet :)

Anonymkode: 216df...6b7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo omdiskutert om tikka masala er en  opprinnelig indisk rett i det hele tatt, så det er vel kanskje litt feil tilfelle å hisse seg sykt opp over manglende autentisitet :)

Anonymkode: 216df...6b7

Takk for dagens latter! Mulig opprinnelse i følge Wikipedia: Glasgow på 70-tallet. :fnise:  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...