AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #1 Skrevet 7. april 2018 Noen som har en god oppskrift på hjemmelaget kylling tikka masala? Helst ikke en med masse "rare" ingredienser, da det ikke finnes noen innvandrerbutikk i nærheten her jeg bor Og om noen har god oppskrift på hjemmelaget nan brød? Anonymkode: c45e4...f3c
Antoinette Skrevet 7. april 2018 #2 Skrevet 7. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har en god oppskrift på hjemmelaget kylling tikka masala? Helst ikke en med masse "rare" ingredienser, da det ikke finnes noen innvandrerbutikk i nærheten her jeg bor Anonymkode: c45e4...f3c Da bør du lage noe annet for du trenger endel av disse "rare ingrediensene".
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #3 Skrevet 7. april 2018 1 time siden, Antoinette skrev: Da bør du lage noe annet for du trenger endel av disse "rare ingrediensene". Jeg finner flere oppskrifter fra norske matsider, og der finnes i hvertfall alle ingrediensene som står oppført, i vanlige matbutikker i nærheten av meg. Skjønner at de oppskriftene sikkert er fornorska litt. Men tenkte noen kanskje hadde noen å anbefale Anonymkode: c45e4...f3c 1
Antoinette Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg finner flere oppskrifter fra norske matsider, og der finnes i hvertfall alle ingrediensene som står oppført, i vanlige matbutikker i nærheten av meg. Skjønner at de oppskriftene sikkert er fornorska litt. Men tenkte noen kanskje hadde noen å anbefale Anonymkode: c45e4...f3c Fornorsking av mat fra feks. India = lite eller null smak. Jeg lager mye indisk mat men jeg er også på min lokale asiamat-sjappe minst en gang i uka. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 1 time siden, Antoinette skrev: Fornorsking av mat fra feks. India = lite eller null smak. Jeg lager mye indisk mat men jeg er også på min lokale asiamat-sjappe minst en gang i uka. Ja, gud forby at vi som ikke har tilgang til asiamat-sjapper rett rundt hjørnet også har lyst til å lage noe som likner indisk mat ... Anonymkode: 6c4ee...c19 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 Jeg bruker å lage tikka masala etter oppskrift fra Trines Matblogg (bare søk på google så finner du den). Kyllingen må marineres i et par timer, men det er lite arbeid. Og jeg elsker resultatet, blir alltid godt. Når det gjelder ingrediensene så får du tak i alt i vanlige butikker. Anonymkode: ba20f...9d5 1
Antoinette Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, gud forby at vi som ikke har tilgang til asiamat-sjapper rett rundt hjørnet også har lyst til å lage noe som likner indisk mat ... Anonymkode: 6c4ee...c19 Du kan lage hva du vil - men ikke kall det indisk mat hvor du ikke har i 2/3 av ingrediensene. Norsk tikka liksom?? 1
Marimba Skrevet 7. april 2018 #8 Skrevet 7. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker å lage tikka masala etter oppskrift fra Trines Matblogg (bare søk på google så finner du den). Kyllingen må marineres i et par timer, men det er lite arbeid. Og jeg elsker resultatet, blir alltid godt. Når det gjelder ingrediensene så får du tak i alt i vanlige butikker. Anonymkode: ba20f...9d5 Enig, den er knallgod!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #9 Skrevet 9. april 2018 På 7.4.2018 den 19.08, Antoinette skrev: Du kan lage hva du vil - men ikke kall det indisk mat hvor du ikke har i 2/3 av ingrediensene. Norsk tikka liksom?? Det er jo omdiskutert om tikka masala er en opprinnelig indisk rett i det hele tatt, så det er vel kanskje litt feil tilfelle å hisse seg sykt opp over manglende autentisitet Anonymkode: 216df...6b7 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #10 Skrevet 9. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo omdiskutert om tikka masala er en opprinnelig indisk rett i det hele tatt, så det er vel kanskje litt feil tilfelle å hisse seg sykt opp over manglende autentisitet Anonymkode: 216df...6b7 Takk for dagens latter! Mulig opprinnelse i følge Wikipedia: Glasgow på 70-tallet. Anonymkode: 6c4ee...c19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå