Gå til innhold

Prikking og nummenhet i halve kroppen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva det kan være? Har slitt i noen dager som har blitt forsterket  i det siste, med nummenhet og prikking i huden. Det begynte i ansiktet og hodet på ene siden og sprer seg nå nedover ene armen og foten. Ringte legevakt pga vennene mine ble bekymret men de sa jeg bare skulle bestille lege til fastlegen på mandag.

Noen som har slitt med det samme ?

Anonymkode: f38d3...d5f

AnonymBruker
Skrevet

Med denntypen symptomer så oppsøker du lege, helst i går, og tenker ikke på eller klarer å skrive på nett. 

Anonymkode: ad12a...37e

AnonymBruker
Skrevet

Første tanke er jo blodpropp i hjernen 😬 Min mormor opplevde nummenhet og prikking i en finger, gikk til legen, ble sendt hjem og fikk slag. Hun hadde 9 propper i hode.

Men det kan sikkert ha en annen litt mindre fæl forklaring også. Så bestill time hos legen, så får du noen andre en KG legene til å vurdere saken :) 

Anonymkode: f84ab...63a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med denntypen symptomer så oppsøker du lege, helst i går, og tenker ikke på eller klarer å skrive på nett. 

Anonymkode: ad12a...37e

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første tanke er jo blodpropp i hjernen 😬 Min mormor opplevde nummenhet og prikking i en finger, gikk til legen, ble sendt hjem og fikk slag. Hun hadde 9 propper i hode.

Men det kan sikkert ha en annen litt mindre fæl forklaring også. Så bestill time hos legen, så får du noen andre en KG legene til å vurdere saken :) 

Har jo ringt legevakten og fikk ikke komme inn da de mente det ikke var noe alvorlig? Så jeg må jo pent vente til mandag da :(

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har jo ringt legevakten og fikk ikke komme inn da de mente det ikke var noe alvorlig? Så jeg må jo pent vente til mandag da :(

Du kan jo alltids plante deg ned på legevakten til noen ser på deg... Men ellers nei, ikke noe valg enn å vente til legekontoret åpner på mandag.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo alltids plante deg ned på legevakten til noen ser på deg... Men ellers nei, ikke noe valg enn å vente til legekontoret åpner på mandag.

Ja må bare gjøre det. Googlet symptomer og da kom MS opp.Uff, får bare forsøke å komme meg gjennom helga

Skrevet

Jeg hadde slike "anfall" med prikking, spesielt i armer og fingre, synes jeg å huske. Skikkelig ekkelt. Tok MR, men viste ingen verdens ting. Har ikke hatt det siden, og vetikke hva det var... var også redd for ms

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, vafle skrev:

Jeg hadde slike "anfall" med prikking, spesielt i armer og fingre, synes jeg å huske. Skikkelig ekkelt. Tok MR, men viste ingen verdens ting. Har ikke hatt det siden, og vetikke hva det var... var også redd for ms

Hadde du det kun i halve kroppen ?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du det kun i halve kroppen ?

Jeg tror det, også i ansikt/hode...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt liknende ting (halve kroppen/arm/bein/ansikt), uten at det er skjedd noe på over et år.  Men ekkelt å ha det sånn.  Håper du får en tålelig helg likevel.

Anonymkode: 58498...91f

Skrevet

Skriv gjerne ned varighet og hva som skjer om du også har anfall, så har du noe spesifikt å fortelle legen :)

AnonymBruker
Skrevet
På 7.4.2018 den 14.10, vafle skrev:

Skriv gjerne ned varighet og hva som skjer om du også har anfall, så har du noe spesifikt å fortelle legen :)

Det begynte så smått med ubehag i hodet på onsdag, begynte å spre seg ekstremt på fredag. Ringte legevakt på lørdag og søndag, men fikk ikke komme inn. Nå venter jeg bare til jeg kan ringe legen i morgen. Men det er begynt  gå over nå. Alle mine venner er bekymret for om at det er  et lite drypp jeg har hatt, men hva kan jeg gjøre når legevakten ikke vil ta meg inn.

Skrevet

Det kan være migrene 😉 var på legevakten med liknende symptomer, legen mente det var migrene. Sliter med det, men visste ikke at man kunne få slike symptomer. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever det, har angioødem og det forløper seg slik du beskriver. Da har jeg fått i meg noe som har utløst det

Anonymkode: e3a6f...a54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...