AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #1 Skrevet 7. april 2018 Jeg har en historie med vanvittig mange aborter. Har også opplevd graviditet utenfor livmor. Dette er noen år siden og nå har vi etter mange måneders prøving blitt gravid. Testen lyste mot meg. Jeg sitter nå mellom barken og veden fordi fastlegen sier jeg burdte få oppfølging av sykehuset slik som sist. Hun sendte henvisning dit. Sykehuset sier at legene må vurdere dette og jeg vil høre fra dem. Men hvor lang tid skal man vente? Gynekologen min har ikke ledig time før i slutten av mai. Fastlegen satte ikke opp flere timer i påvente av sykehuset. Så nå sitter jeg her livredd. Jeg er gravid men føler meg tom. Livredd for at det er utenfor livmor eller ikke liv. Vil ikke kjenne på gleden med fare for å føle meg skamfull etterpå. Begynt på crinone og blodfortynnende men enn om det er bortkastet fordi det er i utgangspunktet ikke liv eller sitter på feil sted. Jeg kjenner litt symptomer som puppe ømhet og svimmelhet men det svinger. Pluss verking i korsryggen. I tillegg stikker det litt i magen av og til. Når jeg ikke kjenner noe blir jeg redd og føler meg tom! I tillegg enker jeg at stikninger og verk i rykk er noe jeg forbinder med abort. Jeg er så utrygg og dette er ikke noen hyggelige dager for meg. Jeg vet ikke hvor je skal søke hjelp eller hva jeg skal gjøre. Ønsket er så stort men det er så tøft Anonymkode: 7ed57...827
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #2 Skrevet 7. april 2018 vet ikke hva jeg skal si, Men føler med deg Anonymkode: 19fbc...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #3 Skrevet 7. april 2018 Stiklinger er livmora som utvider seg, så dette er et godt tegn. Skjønner at du er redd og bekymret. Kan du kanskje gå til privat gynekolog å få tatt tidlig UL? Du får time nærmest på dagen i byene hvertfall. Kanskje det kan roe deg litt, og en prat med de også. Hvor langt er du på vei ca? Eneste rådet mitt for å få tiden til å bli bedre er å prøve å ikke tenke på det. Skyv det foran deg. Tiden kommer til å gå sneglesakte, så prøv å hold deg aktiv og opptatt med andre ting. Selv om det er nærmest umulig. Anonymkode: e0a8b...6c8 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 Det er ingenting legene kan gjøre før deg nå uansett. Derfor bruker heller ikke det offentlige ressurser på deg. Forstår godt at du er nervøs, men om noe hadde vært galt kunne de ikke gjort noe... Om du for egen del ønsker mer kontroller må du gå privat. Anonymkode: b3e5c...8d9 2
Marimba Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 Helt forferdelig følelse. Kjenner meg igjen. Har også exu og en lang prøveperiode bak meg, og var livredd igjennom første svangerskap. Begynte til og med å blø flere ganger, og v Fikk time til tidlig ul på sykehuset, men det var uke 8 og jeg var fast bestemt på at dersom det var exu på nytt, var det uaktuelt å gå så lenge uten å vite. Så jeg tok tilslutt ul privat i ukei5/6, var hvertfall så tidlig det var mulig å se noe. Var verdt hver krone jeg måtte betale! 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 Vurdering av henvisning tar bare noen dager, lurer på om fristen er ti dager, men jeg har aldri opplevd mer enn syv. Hvor langt er du på vei? Hvis du får ul for tidlig risikerer du at de ikke finner noe fordi det er for lite. Da vil du iallefall bli bekymret. Selv om det er vanskelig så prøv å ha is i magen, lev som du er gravid og stress ned. Det er det beste for babyen Anonymkode: 98283...af2
Waldfee Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 Jeg kjenner meg igjen, føler endel av det samme som deg. ☺️ Har hatt svangerskap utenfor livmor sist, blitt gravid nå (IVF) og er livredd at det skal være utenfor igjen eller noe annet galt. Det beste man kan gjøre er vel å bestille tidlig ultralyd. Jeg har hatt privat IVF, så da er tidlig ultralyd inkludert. Men du kan jo bare bestille en time. Jeg skal ha det når jeg er 7+1, da vil man ihvertfall kunne se om det er riktig plassert og normalt hjerteslag også om det er liv. Mulig man kan gjennomføre TUL noe tidligere også. Alternativt kan du jo også be fastlegen måle HCG-stigning ved blodprøver. Ved exu så stiger vanligvis ikke HCG så raskt som ved normal graviditet. Men ultralyd er det viktigste! Tenker på degog vet hvordan du har det 💗 Det er ikke noen god situasjon. For min del er det såpass mye styr å bli gravid også, et IVF forsøk med lang nedregulering som jeg bruker tar 2 mnd og er ganske tøft. Krysser fingrene for deg 😊🤞 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå