Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at en person du har et slags vennskap med plutselig velger å fortelle deg noe personlig. Det kommer helt ut av det blå, du har verken spurt, fisket, bedt eller ønsket denne informasjonen. 

Likevel så får du den. 

Du gir så en reaksjon på denne informasjonen. Reaksjonen din er negativ helt spontant men det er også det, du sier bare din mening om det. 

Plutselig starter denne vennen din en hatkampanje mot deg på sosiale medier. Du skjønner ingenting av hvorfor personen oppfører seg slik. 

Hetsen er så åpenbart hatsk og skal trykke deg ned så langt som mulig. Fordi du sa din mening og dette tålte ikke denne personen. 

Hva hadde du gjort om du var i denne situasjonen og hetsen ikke stoppet uansett hvor mange ganger du forsøkte å snakke med vedkommende? 

Anonymkode: 7d515...22e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blokkert vedkommende og aldri snakket med henne igjen. Og hvis vi snakker om trakassering, anmeldt.

Anonymkode: 27709...d0b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at denne personen har problem med seg selv, og egentlig ble veldig såret over din reaksjon på hva hun fortalte. Selvfølgelig har ikke vedkommende rett til å hetse deg. Men det kan kanskje være lurt å prøve å vise en mildere innstilling til vedkommende. Si at du angrer på at du virket dømmende tidligere, at du ikke klarte å sette deg inn i vedkommende situasjon der og da, men at du beklager og ikke vil dømme. Selv om jeg skjønner at du ikke kan fordra den personen nå, så spill at du har medfølelse og anger, for å roe ned situasjonen. Vet ikke om det virker, men kanskje verd et forsøk? Hvis det ikke virker - anmeld.

Anonymkode: f874f...b2f

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har såret henne på det groveste og helt inn i margen. Når noen reagerer negativt på den du er innerst inne, så kan det være noe av det verste et menneske kan oppleve fra venner. Du blir avvist som menneske, du har ingen verdi, ditt egentlige jeg er dritt. Om du i tillegg er vant til at de fleste mennesker misliker/ hater den delen av deg, så kan dette dytte mennesker inn i nærmest en psykose der de utagerer. De har blitt pushet psykisk til en ytterkant. 

Er jo ikke greit å oute noen på fb, men du gir litt inntrykk av å ha en enkel oppfatning av mennesker og problemer mennesker har, så jeg ser for meg at du har driti på draget i store kvanta når det gjelder denne vennen

Ellers hadde jeg nok truet med å anmelde om jeg ble outet med navn på sosiale medier. Om hun snakket generelt uten å oute meg personlig hadde jeg ignorert det

Anonymkode: d3158...052

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at en person du har et slags vennskap med plutselig velger å fortelle deg noe personlig. Det kommer helt ut av det blå, du har verken spurt, fisket, bedt eller ønsket denne informasjonen. 

Likevel så får du den. 

Du gir så en reaksjon på denne informasjonen. Reaksjonen din er negativ helt spontant men det er også det, du sier bare din mening om det. 

Plutselig starter denne vennen din en hatkampanje mot deg på sosiale medier. Du skjønner ingenting av hvorfor personen oppfører seg slik. 

Hetsen er så åpenbart hatsk og skal trykke deg ned så langt som mulig. Fordi du sa din mening og dette tålte ikke denne personen. 

Hva hadde du gjort om du var i denne situasjonen og hetsen ikke stoppet uansett hvor mange ganger du forsøkte å snakke med vedkommende? 

Anonymkode: 7d515...22e

Å takle mellommenneskelige relasjoner hviler vel så mye på deg som på den andre. 

Er du ikke interessert i å motta den informasjonen du forstår begynner å bli tildelt deg, så er det ditt ansvar og din simple plikt å si i fra, før den andre går for langt. Å si at dette du nå begynner å fortelle er jeg ikke interessert i å høre noe mer om, vi stopper der. Og her stopper mitt innlegg. Fordi temaet er for dumt. 

Anonymkode: 04750...109

Skrevet

Bare gitt fanden i å prøve å snakke med vedkommende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...