AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #1 Skrevet 7. april 2018 Katten min liker meg til tider nesten bedre når jeg er full, eller ikke direkte full, men etter noen glass vin. Hvorfor? Jeg trodde ikke dyr generelt likte mennesker som var påvirket av alkohol? Jeg har liksom tenkt at man helst ikke skal bli påvirket av alkohol i nærheten av dyr. Men med min katt virker det hvertfall ikke til å være noe problem.. Noen andre som har erfart noe lignende? Anonymkode: 30e72...54d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #2 Skrevet 7. april 2018 Nei det tviler jeg på, er nok bare du som blir innbilsk i fylla Ikke slemt ment, men dyr hater rusa og fulle folk, Anonymkode: e9520...011 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #3 Skrevet 7. april 2018 Eller er det du som føler deg bedre likt når du drikker? Alkoholpåvirkning kan gi en del innbilninger det også. Anonymkode: 6760e...838 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller er det du som føler deg bedre likt når du drikker? Alkoholpåvirkning kan gi en del innbilninger det også. Anonymkode: 6760e...838 Kan hende jeg var litt utydelig her altså. Jeg har opplevd flere ganger, etter 3-4 glass vin, at pus blir uvanlig kosete. Og etter 3-4 glass har jeg ikke vrangforestillinger altså Var nok utydelig å si at jeg var full. Men mener rett og slett å føle seg litt påvirket, men absolutt ikke full. Så der har jeg dessverre formulert meg veldig feil Anonymkode: 30e72...54d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan hende jeg var litt utydelig her altså. Jeg har opplevd flere ganger, etter 3-4 glass vin, at pus blir uvanlig kosete. Og etter 3-4 glass har jeg ikke vrangforestillinger altså Var nok utydelig å si at jeg var full. Men mener rett og slett å føle seg litt påvirket, men absolutt ikke full. Så der har jeg dessverre formulert meg veldig feil Anonymkode: 30e72...54d Er han aldri kosete når du er edru? Kan det være at du sitter mer stille når du drikker slik at han faktisk får tid til å kose? tror nesten du bare innbiller deg dette i påvirket tilstnad. Anonymkode: 6760e...838 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller er det du som føler deg bedre likt når du drikker? Alkoholpåvirkning kan gi en del innbilninger det også. Anonymkode: 6760e...838 Tanken har slått meg, absolutt! Men har helt klart formulert meg feil her, det ser jeg. Jeg snakker om å KJENNE at du har drukket, uten å føle deg full. Har møtt hunder som aldri har brydd seg I DET HELE TATT, og da har jeg faktisk vært FULL, og ikke bare påvirket lurer egt bare litt, mtp. at man regner jo med at dyra ikke vil ha noe med deg å gjøre etter noen glass, men min pus kunne jo ikke brydd seg mindre. Eller rettere sagt; han er som regel veldig sosial. Men når jeg tar noen glass føler jeg til tider at han nesten blir MER sosial. Synes bare det er merkelig, og lurer på om noen har følt noe liknende Anonymkode: 30e72...54d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er han aldri kosete når du er edru? Kan det være at du sitter mer stille når du drikker slik at han faktisk får tid til å kose? tror nesten du bare innbiller deg dette i påvirket tilstnad. Anonymkode: 6760e...838 Jeg pleier alltid å ta meg tid til å kose. Vil han kose slipper jeg ofte det jeg har og koser til han blir lei og trenger space igjen greia er, at når jeg har drukket, føler jeg at jeg koser til VI blir lei.. Mye mulig jeg innbiller meg noe her, men.. Var bare interessert i å høre om det fantes andre som hadde opplevd eller følt noe lignende. Anonymkode: 30e72...54d
tøydokka Skrevet 7. april 2018 #8 Skrevet 7. april 2018 Kanskje det er fordi du sitter mer i ro og virker mer avslappet enn ellers? Eller at du blir mer sosial og at katten føler seg mer "invitert"? Du snakker jo om noen glass vin og ikke fylla, og det er vanlig at mennesker kan oppfattes som litt åpnere, lettere til sinns og mer vennlige etter et par glass. Du får spørre deg om noe ved din oppførsel og sinnsstemning er endret sammenlignet med når du er helt edru. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #9 Skrevet 7. april 2018 Nå drikker ikke jeg alkohol overhodet og kan ikke svare på akkurat dén biten, men jeg kan med sikkerhet si at dersom man tar LSD har alle dyr en tendens til å trekkes mot deg og bli kjærlige og lekne. Jeg snakker hunder, katter, fugler, kaniner, ekorn, pinnsvin, rådyr. Jeg har sett dette i både påvirket og upåvirket tilstand Anonymkode: 9dddf...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #10 Skrevet 7. april 2018 Det kan faktisk være at katten prøver å dempe signalene du gir når du drikker. Om du blir bråere i bevegelsene eller mer høyrøstet kan det gjøre at katten ønsker å fjerne det fordi det er ubehagelig for den. Anonymkode: 1c472...d7c 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #11 Skrevet 7. april 2018 Snakker du gladere og mer til katten din`Er mer tolmodig med kos og klapp? Har hatt 3 katter gjennom årene, men ingen av de reagerer annerledes på at jeg er brisen. Anonymkode: 09f45...3c1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #12 Skrevet 7. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Katten min liker meg til tider nesten bedre når jeg er full, eller ikke direkte full, men etter noen glass vin. Hvorfor? Jeg trodde ikke dyr generelt likte mennesker som var påvirket av alkohol? Jeg har liksom tenkt at man helst ikke skal bli påvirket av alkohol i nærheten av dyr. Men med min katt virker det hvertfall ikke til å være noe problem.. Noen andre som har erfart noe lignende? Anonymkode: 30e72...54d Katten min liker at jeg synger «My Funny Valentine» for den når jeg er full. Anonymkode: d4dc1...8b4 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #13 Skrevet 9. april 2018 Katten tror du er syk («såret»), og vil derfor pleie deg til du ikke er «såret» lenger. Anonymkode: ef19e...b8b
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #14 Skrevet 11. april 2018 Haha, jeg har merket akkurat det samme med familiekatten! Den ble alltid uvanlig kosete når jeg kom hjem etter en fuktig kveld på byen. Den kom til meg og ville gni seg inntil ansiktet mitt mens den malte i vei. Veldig snodig, men oppfattet det absolutt som at det var noe med alkohollukt e.l. den likte Anonymkode: 93e2b...3b3
Sokkar Skrevet 11. april 2018 #15 Skrevet 11. april 2018 På 10.4.2018 den 1.49, AnonymBruker skrev: Katten tror du er syk («såret»), og vil derfor pleie deg til du ikke er «såret» lenger. Anonymkode: ef19e...b8b Derfor koser og maler den. Det er jo blitt forska på dette med at katter kan male for å roe seg ned, men at det også kan virke som dei maler for å roe ned mennesker så kanskje?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #16 Skrevet 11. april 2018 På 10.4.2018 den 1.49, AnonymBruker skrev: Katten tror du er syk («såret»), og vil derfor pleie deg til du ikke er «såret» lenger. Anonymkode: ef19e...b8b 3 minutter siden, Sokkar skrev: Derfor koser og maler den. Det er jo blitt forska på dette med at katter kan male for å roe seg ned, men at det også kan virke som dei maler for å roe ned mennesker så kanskje? Det stemmer ikke med adferden til min katt i alle fall. Den oppførte seg ganske likt som når den får catnip, altså mer euforisk enn stressa/bekymra Anonymkode: 93e2b...3b3 1
Sokkar Skrevet 11. april 2018 #17 Skrevet 11. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke med adferden til min katt i alle fall. Den oppførte seg ganske likt som når den får catnip, altså mer euforisk enn stressa/bekymra Anonymkode: 93e2b...3b3 Riktig, for malinga vil ikkje roe ned nokon dersom katten er stressa
AnonymBruker Skrevet 11. april 2018 #18 Skrevet 11. april 2018 Har hatt nesten 10 dyr (hunder og katter) og samtlige hater oss (hele familien) full. Min nåværende katt skyr meg som pesten når promillen stiger, og jeg ser ikke en gang på han Vennene mine forstår ikke hvorfor jeg ikke vil ha fest her. Da må katten på hytta med foreldrene mine. Jeg er den eneste som har flyttet ut i vennegjengen. Så de maser om å ha fest her, men det skjer ikke med katt i hus. Anonymkode: 617fd...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå