AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 Har fått vite at to kvinner på min alder i nabolaget har oppsøkt ei venninne av meg, og at de skal ha spurt henne ut om "hvor godt hun kjenner meg?" samt "hvor mye vet du om henne?" Jeg vet godt hvem disse damene er, og kan ikke påstå at de er lette å komme innpå. På utsiden er de hyggelige og siviliserte, men har tidligere kommet med "stikk" mot meg. Hun ene skal også ha vært veldig opptatt av å konkurrere mot meg i alt. Vi har alle barn på samme alder, og har derfor litt med hverandre å gjøre. Men da jeg trodde ting var blitt bedre, viste det seg at de tok turen til min venninne for å lete etter grums med lys og lykt.. Jeg har bosatt meg på et lite sted, og er ikke mer åpen enn det som strengt tatt skal være nødvendig. Åpner meg såkalte mye mer om jeg finner folk for trygge og nysgjerrige på den gode måten. Jeg forteller kun ting som handler om meg og min kjernefamilie, mens resten blir urelevant. Har ingenting å skjule, drikker så og si aldri, har rent rulleblad, ingen fartsbøter osv Er gjestfri og med et åpent sinn. Sosial og aktiv. Lurer derfor på hvorfor disse to plutselig dro ut på denne tokten til min venninne. Liker de meg ikke så godt som jeg trodde, og eller er de ute etter å gjøre skade av noe slag? Å konfrontere de har jeg ikke gjort, da jeg nesten er sikker på at de vil nekte for det de har gjort. Er naturlig nok skuffet og sint over gjerningen deres, men valgte heller å framstå upåvirket. Jeg ga blaffen og fokuserte heller på livet. Hva tenker dere om disse to damene, og hvorfor gjør de som de gjør mot meg? Setter stor pris på deres tanker/tolkninger rundt dette mysteriet! For dette plager meg til tider.. Anonymkode: c1c3f...57e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 Var det kun derfor de oppsøkte venninden din da? Eller kjenner de hun fra før av, og snakket om andre ting også? Det er veldig vanlig å snakke med felles bekjente om sine felles venner "Åja, hvordan ble dere kjent da? " "Kjenner du hun godt?" "Er dere nære?" osv. Det er normal småprat. Og kanskje siden du opplever de som vanskelige å komme inn på , kanskje de opplever deg som det samme og ville vite hva din venninde og du pleide å snakke om osv, sånn at de lettere selv kunne finne på samtaleemner med deg? Men om de ikke kjenner denne venninden din, og oppsøkte hun kun for å spørre om deg, ja da ville jeg blitt skeptisk til de damene og konfrontert dem med det. Anonymkode: e158f...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 Tror ikke dette er noe du skal skal sløse tankekraft på. Du skriver selv at du er en ganske privat/lukket person, så de syntes kanskje det er litt vanskelig å komme innpå deg så derfor spør venninnen din. Reserverte mennesker kan ofte virke litt mystiske å folk er naturlig nysgjerrig. Tror neppe de har en ond hensikt med å spørre, tror de bare er nysgjerrige på deg som person. Anonymkode: 869c4...576 1
Gjest andysowhat Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 (endret) 5 hours ago, AnonymBruker said: Har fått vite at to kvinner på min alder i nabolaget har oppsøkt ei venninne av meg, og at de skal ha spurt henne ut om "hvor godt hun kjenner meg?" samt "hvor mye vet du om henne?" Jeg vet godt hvem disse damene er, og kan ikke påstå at de er lette å komme innpå. På utsiden er de hyggelige og siviliserte, men har tidligere kommet med "stikk" mot meg. Hun ene skal også ha vært veldig opptatt av å konkurrere mot meg i alt. Vi har alle barn på samme alder, og har derfor litt med hverandre å gjøre. Men da jeg trodde ting var blitt bedre, viste det seg at de tok turen til min venninne for å lete etter grums med lys og lykt.. Jeg har bosatt meg på et lite sted, og er ikke mer åpen enn det som strengt tatt skal være nødvendig. Åpner meg såkalte mye mer om jeg finner folk for trygge og nysgjerrige på den gode måten. Jeg forteller kun ting som handler om meg og min kjernefamilie, mens resten blir urelevant. Har ingenting å skjule, drikker så og si aldri, har rent rulleblad, ingen fartsbøter osv Er gjestfri og med et åpent sinn. Sosial og aktiv. Lurer derfor på hvorfor disse to plutselig dro ut på denne tokten til min venninne. Liker de meg ikke så godt som jeg trodde, og eller er de ute etter å gjøre skade av noe slag? Å konfrontere de har jeg ikke gjort, da jeg nesten er sikker på at de vil nekte for det de har gjort. Er naturlig nok skuffet og sint over gjerningen deres, men valgte heller å framstå upåvirket. Jeg ga blaffen og fokuserte heller på livet. Hva tenker dere om disse to damene, og hvorfor gjør de som de gjør mot meg? Setter stor pris på deres tanker/tolkninger rundt dette mysteriet! For dette plager meg til tider.. Anonymkode: c1c3f...57e Det er ikke veldig lett for meg å vite om jeg skal se på dette i et negativt lys eller et positivt lys. Men jeg føler ihvertfall slik du legger opp teksten så er det sånn at du ønsker at jeg skal støtte deg i at disse kvinnene har noe negativt i mot deg. Jeg føler virkelig teksten du skriver ligner veldig til den til disney med askepott og de tre onde stesøstrene. Jeg føler virkelig at du har liksom oppnådd denne prinsesse statusen hvor drømmeprinsen din ferierer hjemme og barna leker i hagen, og du er den mest gjestfrie åpen sinnede personen som både er sosial og aktiv. Liksom, jeg mener det fra bunnen av hjertet mitt. Du har fått til noe som veldig mange ikke får til og kan bare drømme om å få til. Om de i det hele tatt har drømmer om det. Jeg tror du fortjener en veldypt gratulasjon om dette er sant. Du burde virkelig være stolt over det du har oppnådd. Men... Det er alltid et men. Jeg så nå denne nye filmen hvor de satt de onde stesøstrene til askepott som hovedkarakterene i historien, og de var resentfulle, negativ drevne heksene som levde livene sine i en form av despair. Men stesøstrene var slik først og fremst fordi de ønsker å bli som askepott. De ønsker å være plettfrie, perfekte, idoler, de ønsker å være forbilder. Men de får det ikke til fordi de var så oppslukte av sine egne upresisheter som at de hadde store ben, og stygg nese, slafsette språk, stygg kvise på nesen og derfor passet de ikke inn i skoen til askepott. De så virkelig segselv som en slave til sine egne urenheter. Den eneste måten de kunne få bedre liv på var å konkurere med denne perfekte ideale prinsesse askepott, som ikke hadde noen rett til å være der i første omgang fordi askepott er "adoptert" inn i familien. Da er det vel på min plass å spørre har du nettopp flyttet til det stedet du bor på nå? xD Men om det er sant at disse menneskene i gaten ønsker å være perfekt, ser deg som en intrudende perfekt jente og de selv har en generell negativ innstilling til degselv. Så er det ikke rart at de oppfører seg slik som du opplever de, og jeg tror de har svært gode justifications til det også. Jeg så bare denne ene barneboken i forhold til filmen, som sier i starten at stemoren hadde ellers blitt lovet både gull og myrr, men hadde ikke fått annet en denne syngende irriterende jente, et skittent hus og lygende mann. Hun velger fortsatt å leve i driten fordi hun har fortsatt et ansvar for over sine egne barn å ta vare på de og hjelpe de å komme fremmover her i livet. Stemoren er jo nesten dømt til å leve i denne driten, og lar driten etterfølge seg til den grad at hun ønsker andre mennesker vondt. Det er jo helt sykt. Men det er fortsatt sant, den forteller noe utrolig sant om vår psyke. Vell, uansett håper min askepott fortelling var til hjelp å forstå situasjonen din og kanskje litt inspirerende til nye løsninger. Enjoy en askepott historie, vridd litt rundt til den andre siden. Endret 7. april 2018 av andysowhat
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 Kan hende de har plukket opp i at du er både sosial og aktiv. De har kommet med stikk tidligere men har kanskje endret inntrykk underveis. Jeg startet å jobbe på et mindre sted for et par år siden. Da var det to damer av typen du beskriver på jobben min. I starten følte jeg de var veldig ute etter meg og kom med det jeg oppfattet som stikk. F. eks maset de i vei om at jeg mått finne meg venner på jobb når jeg hadde vært der i to uker. Jeg klarte å bare ignorere stikkene og være hyggelig med dem. Etter en liten stund skjønte de at jeg klarte meg helt fint selv og ble godt likt. Men jeg er ikke den typen som finner en person og klamrer meg fast til denne, jeg liker å være venn med flere. De endret totalt holdning mot meg, men var fortsatt like nyskjerrig på å finne ut mest mulig om privatlivet mitt. Noen folk ånder på sladder sånn er det bare. Og er veeeldig opptatt av hva andre synes. Det høres utvsom de er nyskjerrig på deg og det trengercikke være negativt. Men det høres ikke ut som om disse damene er dem du skal dele dine innerste hemmeligheter med. Anonymkode: 9a978...d62 1
Gjest O.G. Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 Når sånt som det der skjer så er det som oftest noe slemt som står bak ja, de vil ha noe skit og snakke om.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #8 Skrevet 7. april 2018 Jeg hadde spurt om de har en diagnose, og om de får behandling. For dette er ikke normalt. Anonymkode: cc4da...7f0 1
Wolfmoon Skrevet 7. april 2018 #9 Skrevet 7. april 2018 Når man velger å bosette seg på et lite sted, så er det at folk snakker om deg (og alle andre) en del av pakka. Det kan være ondsinnet eller ikke, men som regel er det ikke det. Etter min erfaring. Spørsmålet er jo ikke hva de vil, du får ikke gjort noe med dem, men hva du vil bruke din energi på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå