Polly Ester Skrevet 19. februar 2005 #1 Skrevet 19. februar 2005 Skal kjøpe mp3-spiller til sønnen min som blir 16. Men, jeg vil gjerne ha en som er grei nok til en overkommelig pris - dvs så langt unna tusenlappen som mulig... nedad :-) Er det så at alle mp3-spillere bruker ett batteri? Holder det så veldig lenge? Håper noen kan hjelpe meg - jeg fant noen på nettet, men jeg blir så usikker på hvilken jeg skal velge... og regner med at det er mange her som har peiling :-) *** Ble litt forvirret av denne her... Er denne grei? http://www.psdata.no/ps.asp?it=108714&mlevel=080600
Gjest Dazed Skrevet 20. februar 2005 #2 Skrevet 20. februar 2005 Hører sønnen din på mye musikk hele tiden? i så fall burde du ikke satse på noe under 1 GB. med 256MB får du ikke plass til så altfor mye.
Polly Ester Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2005 Nei, han er ikke så kresen verkn på utvalg eller lyd - jeg brant en CD til han før jul, og selv om han har mange andre CD'er også så henger han seg litt opp i den samme om igjen og om igjen - så den CD har gått konstant siden jul... Han trenger ikke så veldig mye lagringsplass. Og han er en svime så jeg vil ikke gi så mye for den heller... er redd en blir borte den første mnd... Den linken jeg la ved, det er en vanlig mp3 spiller han kan bruke, eller?
Gjest Dazed Skrevet 20. februar 2005 #4 Skrevet 20. februar 2005 Hva med denne? http://www.psdata.no/ps.asp?it=107978&mlevel=080600 Creative sine Mp3-spillere er veldig bra. Og ikke altfor dyre, som feks Ipod.
Cronos Skrevet 21. februar 2005 #5 Skrevet 21. februar 2005 Ville vel heller ha valgt den Creative-spilleren. Apacer-spilleren får ikke så veldig bra kritikker. Tror Creative er et bedre valg. Uansett, hvis han mister den, eller ikke er så veldig nøye, så ville jeg valgt en flash-spiller. (Dvs. ikke harddisk-spiller som iPod Mini eller Creative Zen Micro).
Mathias Skrevet 21. februar 2005 #6 Skrevet 21. februar 2005 Hører sønnen din på mye musikk hele tiden? i så fall burde du ikke satse på noe under 1 GB. med 256MB får du ikke plass til så altfor mye. Å? Jeg bruker ikke pm3-formatet fordi det er dårlig... Med wma og rett under 100 i kvalitet får jeg plass til 70 sanger og et album....
Polly Ester Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2005 Har kikket endel rundt nå - og det er masse som forvirrer, men jeg har nå kommet til et resultat, tror jeg... En Creative Muvo (og så to bokstaver) 256mb. Får den for litt under 600,- kr. Og tror den er bra nok for bruk til svima mi... for alt jeg veit så blir den ødelagt eller mistet eller stjålet i løpet av neste mnd allerede... Neste spm blir da hvordan jeg får tak i musikk til den og hvordan jeg gjør dette her... men det får jeg komme tilbake til når jeg få den i hus her... :-)
Mathias Skrevet 21. februar 2005 #8 Skrevet 21. februar 2005 Har kikket endel rundt nå - og det er masse som forvirrer, men jeg har nå kommet til et resultat, tror jeg... En Creative Muvo (og så to bokstaver) 256mb. Får den for litt under 600,- kr. Og tror den er bra nok for bruk til svima mi... for alt jeg veit så blir den ødelagt eller mistet eller stjålet i løpet av neste mnd allerede... Neste spm blir da hvordan jeg får tak i musikk til den og hvordan jeg gjør dette her... men det får jeg komme tilbake til når jeg få den i hus her... :-) Det følger med programvare som gjør om musikkfilene til mp3 eller wma (som er best)og du kan legge inn musikk med. Men du må ha musikk på maskinen først.. Så første step er å legge inn cd-ene på maskien. Da kan du bruke mediaplayer.
Fi Skrevet 21. februar 2005 #9 Skrevet 21. februar 2005 Jeg leter også etter en mp3-spiller. Er ute etter noe med litt større kapasitet og med godt batteri. Tips?
Cronos Skrevet 21. februar 2005 #10 Skrevet 21. februar 2005 Batteritid er alltid vanskelig, men en av de som anbefales er Creative Zen Micro. 5GB og ganske brukbar spilletid (15 timer?). Denne får veldig gode kritikker generelt. Kjøpte en til bror, og han er fornøyd. Det meste jeg har hørt om i avspilingstid, er noen iRiver-spillere med opptil 50 timer, men jeg vet ikke om disse er i salg. Når det gjelder å konvertere musikken, så spør i egen tråd, så skal jeg gi deg den definitive oppskriften (som alle proffe bruker). Vil absoultt ikke anbefale Windows Media Player.
Fi Skrevet 21. februar 2005 #11 Skrevet 21. februar 2005 Takk Cronos. Vet du ca hva den koster? Og får man den i "vanlige" butikker eller..?
Cronos Skrevet 21. februar 2005 #12 Skrevet 21. februar 2005 Koster akkurat 2000,- i nettbutikker (1990,-). Koster nok i overkant av 2000,- i "vanlige" butikker (22-2300). Mener jeg har sett den i "vanlige" butikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå