AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 Håret har begynt å bli noe tynt, og jeg er jo ikke gamle mannen heller. Er i tjueåra. Jeg sier til min mor at jeg at jeg kan fjerne alt, men hun synes ikke jeg skal gjøre det. Mitt forslag er jo å 5mm overalt for eksempel. Er ikke så krise at jeg har mista mye hår, det definerer meg ikke. Hva mener jentene her? Anonymkode: 96ebe...b75
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 For akkurat nå så er det litt pistrete over alt egentlig. Lite fasong. ....OG jeg trenger hjelp av kvinnene her Anonymkode: 96ebe...b75
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 Mange som starter å miste håret i 20 åra. Jeg syns helt klart du bør beholde håret så lenge du kan. Ikke mange er fine uten hår, men det finnes et bittelite knippe som kler det. Tiltak for å hindre mer hårtap er å: -slutte med caps eller hårbånd om du bruker, kun bruke løse luer på vinteren når det er kaldt og ikke som "pynt" og huske å ta den av deg så fort du kommer innendørs. -Vaske håret hver 2-3 dag, om du sjeldent vasker håret vil fett og døde hudceller ligge i veien og håret vil begynne å utvikle seg saktere. -Bruk shampo som er for tynt hår, og ikke bare dobbeldusch for kroppen på hodet også. -Spise jerntabletter. -Jevnlig måle hormonnivåene dine hos lege og sjekke at alt er i orden er Andre ting som er nyttig, og som du kommer til å takke deg selv for senere selvom det kan virke litt ork er å -kjøpe tre forskjellige oljer (fra f.eks iherb.com) ; Argan oil, Castor oil , vitamin E oil. Og blande disse med 1/3 hver + 1/3 vann eller olivenolje (for å tynne det ut litt) og massere hodebunnen med noen ganger i uka, et par timer før du tar en dusj for å skylle det ut med shampo sånn at det får sitte i hodebunnen noen timer. Masseringa øker blodsirkulasjonen som er bra for helsa til hårrøttene og hodebunnen så hår vokser lett og friskt, og oljen tilsetter næring til hårrøtter og hår sånn at det vokser ut sunnere og tykkere. Selve oljene koster under hundrelappen og holder i en evighet. Du får en grei rutine på det etter 2-3 ganger og da blir det ikke noe mere prosjekt enn å ta hårgele i håret i ny og ne. - Finnes også noe som heter Rogaine / Minoxidil som er veldig effektivt på menn (desverre ikke like mye på kvinner) Også er det noe som "heter" DHT blokkere (det heter ikke det men) , for dette DHT er visst ikke bra når man sliter med hårtap og tynt hår. Jeg bruker Saw Palmetto kapsler men det finnes nok andre ting også som også fungerer på dette DHT greiene. Google DHT hair loss, eller DHT thinning hair solution eller lignende hvis du vil lese om det. Sånn det var de tipsene jeg hadde tror jeg Ta vare på deg selv og håret ditt! Anonymkode: bc48b...84f 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: For akkurat nå så er det litt pistrete over alt egentlig. Lite fasong. ....OG jeg trenger hjelp av kvinnene her Anonymkode: 96ebe...b75 Og gå til en kvinnelig frisør og be om en klipp og si hun får "frie tøyler" så får du fasong og finere sveis. Det gjør mye bare det også! Anonymkode: bc48b...84f 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #5 Skrevet 6. april 2018 Menn er finest når de er skinna 😍 Anonymkode: fb5b0...d27
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #6 Skrevet 6. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange som starter å miste håret i 20 åra. Jeg syns helt klart du bør beholde håret så lenge du kan. Ikke mange er fine uten hår, men det finnes et bittelite knippe som kler det. Tiltak for å hindre mer hårtap er å: -slutte med caps eller hårbånd om du bruker, kun bruke løse luer på vinteren når det er kaldt og ikke som "pynt" og huske å ta den av deg så fort du kommer innendørs. -Vaske håret hver 2-3 dag, om du sjeldent vasker håret vil fett og døde hudceller ligge i veien og håret vil begynne å utvikle seg saktere. -Bruk shampo som er for tynt hår, og ikke bare dobbeldusch for kroppen på hodet også. -Spise jerntabletter. -Jevnlig måle hormonnivåene dine hos lege og sjekke at alt er i orden er Andre ting som er nyttig, og som du kommer til å takke deg selv for senere selvom det kan virke litt ork er å -kjøpe tre forskjellige oljer (fra f.eks iherb.com) ; Argan oil, Castor oil , vitamin E oil. Og blande disse med 1/3 hver + 1/3 vann eller olivenolje (for å tynne det ut litt) og massere hodebunnen med noen ganger i uka, et par timer før du tar en dusj for å skylle det ut med shampo sånn at det får sitte i hodebunnen noen timer. Masseringa øker blodsirkulasjonen som er bra for helsa til hårrøttene og hodebunnen så hår vokser lett og friskt, og oljen tilsetter næring til hårrøtter og hår sånn at det vokser ut sunnere og tykkere. Selve oljene koster under hundrelappen og holder i en evighet. Du får en grei rutine på det etter 2-3 ganger og da blir det ikke noe mere prosjekt enn å ta hårgele i håret i ny og ne. - Finnes også noe som heter Rogaine / Minoxidil som er veldig effektivt på menn (desverre ikke like mye på kvinner) Også er det noe som "heter" DHT blokkere (det heter ikke det men) , for dette DHT er visst ikke bra når man sliter med hårtap og tynt hår. Jeg bruker Saw Palmetto kapsler men det finnes nok andre ting også som også fungerer på dette DHT greiene. Google DHT hair loss, eller DHT thinning hair solution eller lignende hvis du vil lese om det. Sånn det var de tipsene jeg hadde tror jeg Ta vare på deg selv og håret ditt! Anonymkode: bc48b...84f Sikkert gode råd for mange, men ingen av tipsene er nyttig for meg. For min del handler det ikke om å redusere hårtapet. Anonymkode: 96ebe...b75
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #7 Skrevet 6. april 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert gode råd for mange, men ingen av tipsene er nyttig for meg. For min del handler det ikke om å redusere hårtapet. Anonymkode: 96ebe...b75 Neivel da får du skinne deg eller gå rundt med pistrer til alt faller ut og se ut som en ekkel 42 åring når du bare er 24 eller hvor ung du er. Tipsene jeg ga deg, er om du leser, også for tykkere hår. Og det er veldig greit å gjøre tiltak mens man enda kan, enn når man er 40 og det ikke vokser et hårstrå på hodet lenger, for da er det for sent å starte med tiltak, det må gjøres nå, så kanskje du har hår til du er 75 i stedet Anonymkode: bc48b...84f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #8 Skrevet 6. april 2018 Om håret ser pistrete ut, barber det heller bare av, eller klipp det slik at det ikke ser så tynt ut. Pistrete hår er ikke pent, og sr ut som du nekter å innse fakta. Skalla menn kan være veldig flotte. Anonymkode: a1c22...cda
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #9 Skrevet 6. april 2018 Jeg stemmer for å ikke barbere det av, men investere noen hundrelapper i en ordentlig frisørtime og tiltak for å gjøre at nytt hår som vokser er tykkere og finere. Eneste unge mennene som kler å være skalla er afrikanere. Anonymkode: bc48b...84f 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #10 Skrevet 7. april 2018 Short and tight. Når kvinner sier de elsker skinna mannfolk, så betyr det 9 av 10 ganger at de elsker attraktive mannfolk, med attraktivt ansikt / form, og som passer skinna / barbert hode. Hvor bra du ser ut uten hår, kommer HELT an på hvordan form du har på hodet og ansikt, hudfarge, osv. Men hentesveis og åpenbart pistrete hår er definitivt verste, av alle valg. Har du vurdert minoxidil og finasteride, og kanskje concealer, som toppik? Kan gjøre utrolig stor forskjell. Anonymkode: 02bff...fa0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #11 Skrevet 7. april 2018 Tror ikke moren din er den beste pekepinn for hva som ser best ut for jenter på din alder nødvendigvis. Kan du legge inn et illustrasjonsbilde av ståa? Lettere å gi råd da. Langt pistrete og tynt på toppen ser ofte grusomt ut fordi det går deg til å se eldre ut, mens hvis det klippes kort ser det mer ryddig og tykkere ut. Men for noen er det bedre å fjerne alt. Anonymkode: 1ae76...2b3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #12 Skrevet 7. april 2018 Menn uten hår er sexy. Et pluss med skjegg i tillegg. 😁 Anonymkode: b5d41...154
Gjest Atheena Skrevet 7. april 2018 #13 Skrevet 7. april 2018 Det er faktisk ikke mange tiltak du kan gjøre for å hindre fakta. Håret begynner å bli tynt og da blir det ikke tykkere med mindre du faktisk tar en hårtransplantasjon. Skin deg, alle jentene jeg kjenner har vært enig i dette. Heller få bort det pistrete håret enn å nekte å innse fakta og klamre deg til et par hårstrå.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #14 Skrevet 7. april 2018 Håret vokser jo fort ut igjen, er jo bare å teste og se om du trives med det Anonymkode: 40a91...9e7
Gjest Frøkenskog Skrevet 7. april 2018 #15 Skrevet 7. april 2018 Det har INGENTING å si for de fleste damer. 👍
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #16 Skrevet 7. april 2018 Alle tiltak som går på å få mer hår er uaktuelt og vil aldri bli vurdert Andre innspill er interessante! Tar heller en kort frisyre. Anonymkode: 96ebe...b75
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #17 Skrevet 7. april 2018 Jobber med en som er 25 og som har blitt skallet allerede. Pen fyr, men skallen ødelegger alt. Ville heller prøvd de tipsene overfor enn å skinne deg. Anonymkode: 875f8...928 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #18 Skrevet 7. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber med en som er 25 og som har blitt skallet allerede. Pen fyr, men skallen ødelegger alt. Ville heller prøvd de tipsene overfor enn å skinne deg. Anonymkode: 875f8...928 Enig, kjenner flere ellers gode gutter, men så har de blitt tynnhåra å valgt å skinne seg, og da er det sånn at jeg syntes synd på de for man ser på de på en helt annerledes måte og de drar jo ingen damer lenger what so ever og blir deprimerte og frustrerte og skjønner ikke hva som er galt med dem. Hva skal man si? Du er stygg når du er skalla..... Anonymkode: bc48b...84f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #19 Skrevet 7. april 2018 Hvorvidt du vil kle å klippe av håret eller ei, kommer Ann på hodeform og ansiktform. Umulig å si noe uten bilde. Anonymkode: 9f15a...25a
Xcase33 Skrevet 7. april 2018 #20 Skrevet 7. april 2018 21 hours ago, AnonymBruker said: Håret har begynt å bli noe tynt, og jeg er jo ikke gamle mannen heller. Er i tjueåra. Jeg sier til min mor at jeg at jeg kan fjerne alt, men hun synes ikke jeg skal gjøre det. Mitt forslag er jo å 5mm overalt for eksempel. Er ikke så krise at jeg har mista mye hår, det definerer meg ikke. Hva mener jentene her? Anonymkode: 96ebe...b75 Det er genetisk og ikke noe du kan gjøre ...kan bremse det litt med medikamenter men ikke verdt det. Vil du virkelig hele tiden gidde å følge den prosessen med å se at du får mindre og mindre hår? sånn uke for uke..og bli i dårlig humør av å telle hårstråene på puta? ta høvelen og høvle det HELT vekk overalt. Så starter du prosessen med å akseptere ditt nye utseende\selvbilde. Det tar en god stund før man blir komfortabel med det faktisk. Damene skal du ikke bry deg om...du skal gjøre det for ditt eget psykososiale velvære. Du vil kle det mye bedre hvis du bygger en muskuløs kropp itillegg ...det ser ikke så bra ut på en sånn guttekropp egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå