AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #1 Del Skrevet 6. april 2018 Av en eller annen grunn sliter jeg mye med sterke smerter i muskler og ledd når jeg er gravid. Bar to sammenslåtte og da åpenbart tomme pappesker med ene armen for to dager siden og har i hele går og i dag hatt helt fryktelig vondt i akkurat den armen. Jeg klarer ikke bruke den uten å begynne å gråte av hvor vond den er, så har spist, skrevet, pusset tenner osv med helt feil arm fordi den må ha en liten bøy og henge ned for at smerten ikke skal bli for jævlig. Dette er ikke første gangen. Det skal så lite til før muskler og ledd blir så vonde og av en eller annen grunn kommer det kun når jeg er gravid. Fikk det da jeg var gravid med første barnet vårt og har ikke merket noe som helst til det før nå som jeg er gravid igjen.. Noen som har opplevd eller opplever lignende? Er det vanlig? Tenker å snakke med legen min om det neste gang jeg skal dit. Var hos turnuslege derimot med det forrige svangerskap, men gikk på frisørskolen og fikk da beskjed om at det var noe betennelse i muskelen som var vanlig blant frisører og ingenting mer enn det.. Har jo et barn å ta meg av fra før av, så kan ikke gå rundt å ha så vondt å kvie meg til å bade og stelle barnet fordi jeg da er avhengig av (og bruker til tross for smerten) begge armene mine. Har tatt en Paracet nå og håper armen blir bedre snart. Prøver å begrense inntaket av det nå når jeg er gravid og. Så det skal ikke være så lett! Alt er verdt det til slutt, men er jo så frustrerende og vondt når man står midt i slikt. Anonymkode: fd93e...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 7. april 2018 #2 Del Skrevet 7. april 2018 Virkelig vondt, eller mer nummenhet, dovner bort, nesten sover? Jeg er plaget denne gangen med nummenhet som kommer og går i armer og bein. Det er helt normalt sa jordmor når jeg var der i går, men duverden så frustrerende og plagsomt, og til tider ganske vondt. Av og til føler jeg og at jeg nesten ikke klarer å bruke den armen som er rammet. Det har noe å gjøre med økt blodgjennomstrømming og vekst som kan føre til at nerver havner i klem. Jeg fikk beskjed om at dersom det kom og gikk, var det greit, men dersom det festet seg og var vedvarende på et sted, måtte jeg ta kontakt for da burde det utredes nærmere. Google karpaltunnelsyndrom gravid og se om noe av det gjelder for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå