AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 Jeg har etter en tøff periode psykisk gått med på at barnet mitt plasseres hos slektninger. Jeg synes det er drit tøft, men dette er nok det riktige akkurat nå. Jeg tenker selv at jeg nok burde vært litt sykemeldt, men min psykolog mener at jeg burde jobbe i full jobb. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det, jeg skal både bli friskere psykisk, takle det at min datter ikke bor hjemme og ha en jobb som er krevende. Jeg får besøke min datter så mye jeg vil, men allikevel så er det knall tøft. Hva hadde dere tenkt. Anonymkode: 0dbc1...a44
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 Om du mener du er for syk til å jobbe tar du deg en tur til fastlegen. Han/hun kan sykemelde det om det er grunnlag for det, det er vel ikke noe psykologen din trenger å avgjøre Anonymkode: 32eb5...bb8 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 Hva er grunnen til at han anbefaler full jobb? Trenger ikke skrive det her altså, men heller tenke over det. Han må jo ha en begrunnelse. Er det for at du skal holde deg i aktivitet med noe? Ikke sitte hjemme i et tomt hus å "sture", eller gå inn i en depresjon? Er det rutiner du trenger med å gå på jobb? Om du føler at det er ork, så kan du jo be om et møte med nav, arbeidsgiver, lege og psykolog. Er kanskje muligheter for tilrettelegging, sykemelde deg noen prosenter, osv. Mange muligheter. Men ville først og fremst funnet ut hvorfor han ikke vil at du skal være sykemeldt. Anonymkode: a28dd...449 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 Har fått diagnose av psykolog at jeg er alvorlig deprimert og på grensen til og bli lagt inn. Hadde noen fridager i påsken og følte da at depresjonen slapp litt. Men kommer nå mer og mer tilbake. Mulig han er redd jeg skal bli veldig deprimert, men jeg mener stress gjør meg mer deprimert. Jeg har i lang tid hatt mye stress i livet mitt. Jeg tenker ikke full sykemelding, for vet det sikkert er lurt og jobbe. Men synes det er så tøft, for vet det blir krise på jobben og...... Hilsen ts Anonymkode: 0dbc1...a44
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 Krise på jobben skal du ikke tenke på. Du skal gjøre det som er nødvendig for å bli frisk nok til å ta deg av barnet ditt. Ta en prat med fastlegen for å få en annens vurdering, om en gradert sykmelding vil være bra for deg og fremskynde tilfriskning. Anonymkode: ec746...771
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har etter en tøff periode psykisk gått med på at barnet mitt plasseres hos slektninger. Jeg synes det er drit tøft, men dette er nok det riktige akkurat nå. Jeg tenker selv at jeg nok burde vært litt sykemeldt, men min psykolog mener at jeg burde jobbe i full jobb. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det, jeg skal både bli friskere psykisk, takle det at min datter ikke bor hjemme og ha en jobb som er krevende. Jeg får besøke min datter så mye jeg vil, men allikevel så er det knall tøft. Hva hadde dere tenkt. Anonymkode: 0dbc1...a44 Hæ? Når man er for syk til å både jobbe og ta seg av barnet sitt og å jobbe fullt på en gang, så trenger man da en sykemelding fra jobben. Snakk med fastlegen! Kan det hjelpe å finne en annen mindre stressende jobb på sikt Anonymkode: 1d59c...cfd
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 Å frivillig plassere kan være en god idé. Det er i slike kniper man ser stor verdi i storfamilien og/eller nettverk❤️ Jeg jobber i bv.tjenesten og flere, av ulike årsaker, plasserer frivillig. Det er et godt tiltak som gir deg tid til å hente deg inn og bli bedre. Du er fornuftig som tenker at barnet ikke trenger å ta del i dette og at barnet kan bo en annen plass. Samtidig som du har alle rettigheter, du får treffe barnet og barnet bor hos noen du kjenner. Anonymkode: b0356...473 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #8 Skrevet 7. april 2018 Jeg ville heller blitt sykemeldt og dermed muligens hatt energi til å beholde barnet hjemme. Det er bare en jobb. Anonymkode: fc2e2...d6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå