AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 Hei, Jeg ble selv laserkonisert for 1,5 år siden, og fikk ingen informasjon angående "bivirkninger" (noe som irriterer meg enda). Har i ettertid lest meg opp selv, siden vi har lyst på barn i nærmeste fremtid. Det viser seg at mange koniserte kvinner sliter meg arrvev på mormunnen/livmorhalsen, noe som ofte resulterer i en langvarig latensfase under fødsel - opp mot flere dager uten særlig fremgang. Arrvevet hindrer rett og slett mormunnen i å åpne seg, og sjansen for keisersnitt øker betraktelig. Jeg lurer derfor på om det er noen her som har blitt konisert og som ikke hadde problemer med arrvev(et) under fødsel? Eller eventuelt om noen fikk hjelp før/underveis i fødsel ifb med dette? Har hørt at man kan "bryte opp" arrvevev under fødselen, og synes dette høres forferdelig ut. Håper det finnes andre alternativer, bortsett fra dette og keisersnitt. Hilsen bekymret Anonymkode: e0cce...57e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 Jeg ble konisert mellom første og andre barn. Hadde en rask og fin fødsel, men det å bli undersøkt for antall cm åpning var svært ubehagelig. Det var det første gangen og, men kan godt hende jeg hadde glemt litt hvor vondt akkurat det var 🙈 Anonymkode: ed90d...601
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 Så bra at fødselen gikk fint! Huff, ja. Kan se for meg at det ikke er spesielt behagelig - konisert eller ikke. Det varierer vel uansett hvor mye arrvev som dannes, fra person til person, så det er vel håp. ^^ Anonymkode: e0cce...57e
Gjest Geirfuglen Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 Har ikke gjort det selv og aner ikke noe om statistikken, men har to gode venninner som har fått barn i etterkant, og de har ikke hatt problemer. Hun ene har fått tre barn også.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 Jeg har blitt konisert veldig lenge siden da, i 2007. Fødte to barn, i 2014 og 2017. Uten problemer, veldig raske fødsler. Første fødsel på 5,5 timer fra første vonde rie til barnet var ute, andre fødsel - 1,5 time (altså styrtefødsel). Har aldri lest eller hørt noe om bivirkninger på konisering. Altså, det har jo gått 11 år siden min operasjon, og en av "bivirkningene" er jo at jeg har ikke død av livmorhalskreft, men lever fortsatt. Anonymkode: 672a4...415 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå