AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 Har en 1.klassing til høsten og vi skal kjøpe sekk. Hva er tipset for at sekken brukes de 4første årene(sekkene skal vare så lenge ikke sant)? Tenker det er barn liker når det er 6år kanske er endret når de er 8? Min datter har forelsker seg i en grønn sekk med krokodille på. Tenker det er viktigst hun liker sekken hun skal være hver dag,men er redd for at hun vil bytte den ut i 2.klasse Anonymkode: 73e47...73d
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 Vent med skolesekk til juli/august. Altfor tidlig å gå på handling i april. Smaken endrer seg raskt i den alderen. Anonymkode: 67a76...01a 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 Må hun få ett ja på å bytte ut sekken i 2klasse? Hun kan jo like gjerne bli lei av både rosa og lilla sekk... Her skal førsteklassesekken vare til fjerde klasse, min gutt valgte en sekk fra beckmann med en som skater.. Mulig han er lei nå, men det gir han ikke utrykk for, jeg tror ikke barn tenker på sånt egentlig. (Jeg som voksen hadde sikkert byttet ut egen sekk etter ett år. ). Det er aldri noen diskusjon som å bruke sekken eller ei. Den blir naturlig brukt hver dag. I tillegg er det nok ikke vanlig å bytte sekk kun fordi at man ikke liker den, ser hvertfall at unger går med sekker som er for store, for å så vokse i de, og at de blir mer og mer slitt Anonymkode: ff08f...b1d 1
Zienna Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 Barnebarnet vårt, som nå er 8 år, har fortsatt sekken han fikk til 1.klasse. Det er en Beckmann-sekk med fotballer på, og har ikke hørt noe om at han ikke liker sekken sin. Tror ikke det er vanlig å bry seg om sånt. Den er også like hel og fin. Kvaliteten er god, men det viktigste er å sjekke sekken jevnlig og tørke søl og matrester ut av den.
Ulrikke Skrevet 6. april 2018 #5 Skrevet 6. april 2018 Ikke kjøp enda! Vent til sommerferien! Mye kan skje på smaksfronten på den tiden!
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #6 Skrevet 6. april 2018 Jeg har også førsteklassing til høsten, og ifjor ble skolesekker (de ordentlige typene, Beckmann o.l.) solgt på halv pris flere ganger før skolestart på både Ark og Norli (og kanskje enda flere steder også). Regner med at butikkene kommer til å kjøre lignende kampanjer i år, så vi venter iallefall en god stund til med å kjøpe sekk. Anonymkode: dd777...3c9 2
Gjest Badematte Skrevet 6. april 2018 #7 Skrevet 6. april 2018 Gjerrigknarker kjøper brukt, da må man ta det man får av farger og mønstre. Men det er bra nok for de fleste, som ikke bader i luxus.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #8 Skrevet 6. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en 1.klassing til høsten og vi skal kjøpe sekk. Hva er tipset for at sekken brukes de 4første årene(sekkene skal vare så lenge ikke sant)? Tenker det er barn liker når det er 6år kanske er endret når de er 8? Min datter har forelsker seg i en grønn sekk med krokodille på. Tenker det er viktigst hun liker sekken hun skal være hver dag,men er redd for at hun vil bytte den ut i 2.klasse Anonymkode: 73e47...73d Når du kjøper sekk så gjør du i forkant avtale med barnet om at sekken skal passes på og vare ut tredje eller fjerde klasse. Skolesekkene er gjerne blant de første tingene et barn får som skal brukes daglig men også vare i flere år. Å informere barnetnom at valget av sekk medfører bruk av sekken i lang tid fremover er en del av de voksnes oppgaver. Det følger både stolthet og ansvar med en skolesekk. Og er barnet heldig så følger det gjerne med både penal og matboks til sekken. I dagens bruk og kast samfunn er det lett å bare bytte ut det vi ikke liker, så derfor denne påminnelsen. Anonymkode: 67a76...01a 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #9 Skrevet 6. april 2018 Får man ikke de oransje sekkene lenger? 😩 Anonymkode: 176e7...a68
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #10 Skrevet 6. april 2018 Fjellreven Kånken. Best for ryggen. Anonymkode: 2614a...f6c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #11 Skrevet 7. april 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får man ikke de oransje sekkene lenger? 😩 Anonymkode: 176e7...a68 Det er ikke alle steder man får gratis skolesekk, nei. Anonymkode: 34f89...38f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå