Gå til innhold

Noen som har flyttet fra Norge til England?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer flytting fra Norge til England, vi har barn i alderen, 3 og 5 år.

Noen som har erfaringer med flytting til England som vil dere erfaringer :) 

Anonymkode: 7d329...1f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har jo litt å si hvorfor dere skal flytte dit? Har dere familie og venner der f eks? Da er det jo mye lettere....

Anonymkode: b3b2c...861

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet til England for 4 år siden. Er bare å poppe over, melde seg til arbeidsenteret at man har flyttet hit. Hva man gjør med barna har jeg ikke peiling på :P 

Anonymkode: 6b758...22a

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor dere vil flytte har jo litt å si. Jobb? Studier? Røtter?

Anonymkode: ba465...a83

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig økonomi, dårligere boforhold (på generell basis), mer fattigdom og folk på sosiale stønader og Brexit (hvem vet hva som vil skje med utlendinger da)... Jeg hadde iallfall vært skeptisk. 

Anonymkode: af186...264

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnehage er svinaktig dyrt forresten, mellom 7-10 tusen i mnd. Meg som er anonym over. 

Anonymkode: af186...264

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet til en village nær Esher, Surrey, med to barn og en britisk ektemann for 2 år siden. Barna var den gang 1 og 3 år gamle. Har god utdannelse, men har prioritert å være hjemme mens barna er små. Barnehage er veldig dyrt, selv har jeg prioritert å ha barna der 3 dager i uka som en forberedelse til skole. Offentlige skoler kan være gode, man kan gå inn og lese rangeringer. Om man har råd, velger de fleste privatskoler til barna - ivertfall innen de begynner å lese til A-levels. Man kan da velge mellom privatskoler i nabolaget, eventuelt i andre områder. Noen barn går på boarding school som dagelever, eventuelt at de bor på skoleområdet 2-3 dager i uken. 

De fleste briter er lukkede, så det vanlige om man ikke har et "bein innenfor", slik som jeg; er å søke til andre utlendinger i samme situasjon. 

Anonymkode: e5b4d...40a

AnonymBruker
Skrevet

Dyrt med barnehage, dårlige skoler, dårlig økonomi, høy kriminalitet, vi flyttet hjem fra England til Norge, aldri dit igjen

Anonymkode: d1013...cfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...