AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 Dersom man har verdiene -1,0 og -0,50 i cyl og dermed skjeve hornhinner, betyr dette mest sannsynlig databrille eller "hele tiden brille"? Axe-verdi er 166 og 179. Har også +0,25 på ene øyet, langsynt. Anonymkode: abf1b...5e4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #3 Skrevet 7. april 2018 Er litt usikker på om optiker er opptatt av å selge eller ivareta kunden. Anonymkode: abf1b...5e4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #4 Skrevet 7. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er litt usikker på om optiker er opptatt av å selge eller ivareta kunden. Anonymkode: abf1b...5e4 De er opptatt av å ivareta synet. De anbefaler det som er best for deg og dine øyne. Ingen vil anbefale fulltidsbrille hvis du ikke trenger det. Anonymkode: f1d26...cf5
Gjest Daryl Dixon Skrevet 7. april 2018 #5 Skrevet 7. april 2018 Jeg har nesten samme verdier, litt lavere på noe, bruker brillene nesten hele tiden. Kan gå en dag uten, men er da sliten i hodet og øya mot kvelden. Optiker så jeg skulle bruke ved behov, heller litt mer for å unngå hodepine. Kan sitte ved en skjerm uten briller i kort tid.
Vegglampe Skrevet 7. april 2018 #6 Skrevet 7. april 2018 Jeg har veldig likt syn, bare litt mere styrke på begge øynene. Jeg har gått med briller hver dag siden det ble funnet ut av. Jeg blir veldig sliten i øya og hodepine hvis jeg går uten. Jeg ser greit, men veldig godt og slippe å anstrenge seg unødvendig.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #7 Skrevet 7. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: De er opptatt av å ivareta synet. De anbefaler det som er best for deg og dine øyne. Ingen vil anbefale fulltidsbrille hvis du ikke trenger det. Anonymkode: f1d26...cf5 Det er ikke min erfaring.. Men det kommer nok veldig an på den induviduelle optikeren. Jeg fikk ikke linsene mine fordi de skulle vise meg linsebruk først. Om jeg gjør feil er det min sak, men nå har jeg en samboer som bruker linser, så hadde fått hjelp av han 14 hours ago, AnonymBruker said: Dersom man har verdiene -1,0 og -0,50 i cyl og dermed skjeve hornhinner, betyr dette mest sannsynlig databrille eller "hele tiden brille"? Axe-verdi er 166 og 179. Har også +0,25 på ene øyet, langsynt. Anonymkode: abf1b...5e4 Det må du nesten føle på selv. Jeg kan gå uten briller når jeg kjører og er på besøk. Kan for så vidt klare å lese uten (har litt svakere enn deg), men teksten blir litt mer ryddig med briller. Anonymkode: 7867f...afc
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #8 Skrevet 6. februar 2019 Eg skjønner ikkje heilt dette med skeive hornhinne....hadde synstest no og hadde cyl -0.75 på begge auge,axe 12 og 97 og add1 +1.25 begge auger... nokon som kan fortelle meg litt,spes hornhinnene. blei anbefalt lett progressive.... Anonymkode: f5cc5...7ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå