Gå til innhold

Hva kan jeg forvente når jeg begynner trene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser et annet innlegg her inne  og blir litt stresset- Vedkommende spiser sunt, lever på 1100 kalorier, begynner å trene og går deretter OPP i vekt? Hvordan er det i det hele tatt mulig på 1100 kalorier?

Jeg lever på 1500 daglig. Er 17 kg overvektig og skal holde meg til mine 1500 når jeg begynner trene til uken. Jeg skal trene styrke 3 ganger i uken, men også legge inn en lang økt på tredemøllen da. Har fått program av PT og håper jo å stramme opp, og å gå ned i vekt. Men.....er det sånn at jeg kan forvente å gå OPP i vekt i stedet? Det stresser meg veldig når jeg er såpass overvektig som jeg er.

Hilsen Silje

Anonymkode: c2988...ea4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig i en begynnende fase. Muskler som aktiveres får et større volum, på en måte. Og muskler veier mer enn fett. Dog er det bare en fase, og dersom du vedlikeholder lik mengde trening, vil du merke at det raskt endrer seg. 

Det er også vanlig å merke mye fremgang på kort tid i begynnelsen, for så at fremgangen "stopper opp" etter hvert. Ingneting stopper opp, men kroppen har blitt sterkere og forventer mer innsats for å få mer progresjon. 

Håper dette var til noe nytte! Ville hørt med en personlig trener/kostholdsekspert også. Syntes kalorimengden du oppgir høres litt for lite ut..

Anonymkode: 2db46...1ae

AnonymBruker
Skrevet

Meg igjen! Fikk ikke med meg den delen du beskrev antallet kg med overvekt og 1500 kcal. Leste bare 1100.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig i en begynnende fase. Muskler som aktiveres får et større volum, på en måte. Og muskler veier mer enn fett. Dog er det bare en fase, og dersom du vedlikeholder lik mengde trening, vil du merke at det raskt endrer seg. 

Det er også vanlig å merke mye fremgang på kort tid i begynnelsen, for så at fremgangen "stopper opp" etter hvert. Ingneting stopper opp, men kroppen har blitt sterkere og forventer mer innsats for å få mer progresjon. 

Håper dette var til noe nytte! Ville hørt med en personlig trener/kostholdsekspert også. Syntes kalorimengden du oppgir høres litt for lite ut..

Takker for svar! Ok, så det er altså vanlig i en overgang, men jeg må bare fortsette og stå på, skjønner jeg? :) Det skal jeg klare, så lenge jeg ser vektnedgangen fortsette.

Tror ikke 1500 er så lite egentlig. Har en bmr på 1600 og en tdee på 2000. Derfor la jeg meg 500 under,jeg. Ønsker ned i vekt :)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg igjen! Fikk ikke med meg den delen du beskrev antallet kg med overvekt og 1500 kcal. Leste bare 1100.

Aha :) det er så greit atte! enig i at 1100 er svært lite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...