Pallebert Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 Hei. Jeg er i den situasjon jeg er blitt langtid sykemeldt å derfor tar grep om å få endret barnebidrag. Ringte til Nav om å få innsyn i hele saken. Løye å lese alle dokumenter.. Først ble bidraget fastsatt ut av det blå fra Nav i sin tid. Nå vet jeg hvorfor. Skjemaet hvor jeg skulle gjøre rede for økonomi og samvær hadde jeg aldri fått. Fordi det var i sin tid sendt til en 2 år gammel adresse. Derfor ble bidraget fastsatt bare på grunnlag av mammas sine opplysninger. Å det har jeg så betalt hver måned i 7.5 år til nå. Nå hvor jeg tar tak i saken er samværsklasse oppgitt til 2 til 4 dager pr måned. Men etter 8 år gammel forlik i tingretten har jeg 10 til 12 dager hvilket hele tiden har blitt fulgt. Nå viser det seg at på grunn av feil klasse med samvær. Å at bidraget ble fastsatt da mor gikk på skole å hadde bare lån å stipend fra Lånekassen å ikke blitt justert etter hu fikk jobb. så betaler jeg mer i bidrag end etterberegninger tillsier. Attpåtil Hvert år er det blitt regulert etter prisvekst. Med andre ord bare større å større. Faktisk betaler jeg hver måned 2400 kr mer end Nav selv beregner. På 7.5 år blir det 218.000 kr to hundre å atten tusen. Før mye betalt bidrag... Hva er deres mening om slikt. Spesielt når jeg forteller at jeg ved et par anledninger har tatt emnet opp med mor om at jeg syns bidraget er høyt. Å gir til svar at hu jo er utdannet sosionom. Å da så forteller meg at bidraget rett da nav henter selvangivelsen hvert å beregner slikt automatisk. Hu vet slikt fordi jobbet selv i Nav 3 år etter utdannelsen. Sier hu. Jeg er sikkert dum fordi jeg ikke har tatt tak i dette før nå... men var vel egentlig bare interessert i å ha et godt samarbeid om sønnen... men mener det nå har gått litt for langt. Hilsen fattig å fortvilet barnefar
Polly Ester Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 Da snakker du med moren og sier at du vil ha bidraget justert ned etter inntekt og samvær og hvis hun fortsatt setter seg på bakbeina så snakker du med NAV og sier at du vil ha bidraget justert, og så får du det riktig ift inntekt og samvær og betalingsevne.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 Bare å kreve ny utregning det. Men som alt annet økonomiskt så er det desverre ditt ansvar å sjekke. Er selv i omvendt situasjon hvor barnet aldri er hos far, men far skriver i egenmeldingen at han har barnet mer enn faktiske forhold. Og NAV stoler på far har samvær. Enedte måten jeg kunne bevise at far ikke har samvær er å blande inn barnet( nå tennåring) og rettsak. Men siden mor har jobet i NAV og vet de går etter egenmeldigene men juger for deg. Ja da hadde det vært realt av henne å kutte ut bidrag. Anonymkode: 9a27f...871
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 Betal bidraget selv -ikke ha autotrekk. Når barnet blir 17 slutter du å betale. Du opparbeider deg da bidragsgjeld og når nav får krevd den inn er barnet blitt 18 og det tilfaller da barnets lomme og ikke mors lommebok... Anonymkode: 80b89...937
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #5 Skrevet 6. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare å kreve ny utregning det. Men som alt annet økonomiskt så er det desverre ditt ansvar å sjekke. Er selv i omvendt situasjon hvor barnet aldri er hos far, men far skriver i egenmeldingen at han har barnet mer enn faktiske forhold. Og NAV stoler på far har samvær. Enedte måten jeg kunne bevise at far ikke har samvær er å blande inn barnet( nå tennåring) og rettsak. Men siden mor har jobet i NAV og vet de går etter egenmeldigene men juger for deg. Ja da hadde det vært realt av henne å kutte ut bidrag. Anonymkode: 9a27f...871 Enig med deg- mor burde opptrådt korrekt . Jeg ville konfrontert henne Anonymkode: 80b89...937
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #6 Skrevet 6. april 2018 Utregning kan man kreve hvert år. Er viktig å lese reglene for fastsetting av bidrag. Tips til alle som mottar og betaler bidrag. og for all del ikke hør på bruker over. Sett deg ikke i gjeld. Anonymkode: 9a27f...871 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå