AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 Jeg har en stund hatt veldig rød og kløende hud rundt munnen. Har smurt og ikke overeksfoliert. Det går bort i perioder, men det er vanskelig å få det vekk. Veldig irriterende. I dag så jeg i speilet at det har kommer rynker I munnvikene, noe som ikke burde være der siden jeg enda er under 20. Har tørr hud på hele kroppen, men det er kun på haka og rundt munnen jeg blir skikkelig rød og får kløende hud. Hva skal jeg gjøre? Hudpleier sa at hun ikke visste hva det var, så jeg føler det er litt håpløst.. Anonymkode: 82e59...197
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 Bestill time hos legen. Om ikke legen kan hjelpe deg, så kan han henvise deg til en hudlege. Smører du ansiktet ditt med noe du ikke tåler så godt, eller som tørker ut huden din? Har du et godt kosthold? Anonymkode: ed289...934
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 TS Har vært hos hudlegen, hun kunne ikke hjelpe. Jeg bruker milde kremer som hudlege har anbefalt, og kostholdet mitt er bra, drikker også mye vann Anonymkode: 82e59...197
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 Rynkene er sikkert bare der fordi du har tørr hud Anonymkode: a49b4...57f 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #5 Skrevet 6. april 2018 Store doser omega 3. Både høydosert Omega 3 i kapsler fra apoteket (maks dose) pluss et par spiseskjeer med kaldpresset oliven eller rapsolje daglig. Purelan er en fantastisk krem for sårt område slik du beskriver. Anonymkode: a65f4...aef 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #6 Skrevet 6. april 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Store doser omega 3. Både høydosert Omega 3 i kapsler fra apoteket (maks dose) pluss et par spiseskjeer med kaldpresset oliven eller rapsolje daglig. Purelan er en fantastisk krem for sårt område slik du beskriver. Anonymkode: a65f4...aef Takk, jeg skal skaffe omega 3. Spiser allerde mye olivenolje, så dette skal jeg fortsette med Anonymkode: 82e59...197
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #7 Skrevet 6. april 2018 Anbefaler å smøre huden din med olje hver natt, og Decubal dag krem på dagen, den har 18% fett og veldig god for tørr hud. Evn krem for eksemhud. Anonymkode: f1b27...73e 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #8 Skrevet 6. april 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, jeg skal skaffe omega 3. Spiser allerde mye olivenolje, så dette skal jeg fortsette med Anonymkode: 82e59...197 Oliven olje inneholder omega-9 fettsyre. Det er også viktig å få i seg omega-6. Fet fisk og chiafrø er rike på omega-3-6. Anonymkode: 777ec...a72 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #9 Skrevet 6. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler å smøre huden din med olje hver natt, og Decubal dag krem på dagen, den har 18% fett og veldig god for tørr hud. Evn krem for eksemhud. Anonymkode: f1b27...73e Smører meg med mandelolje hver kveld, den funker veldig bra for kroppen også Anonymkode: 82e59...197
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #10 Skrevet 6. april 2018 TS igjen Er blitt veldig ikke utover kvelden. Nå brenner det, og hele partiet under nesa og til haken er rundt. Tar på olje gjentatte ganger, men det trekker rett inn og fortsetter å svi. Jeg må jo sove, kan ikke stå opp for å smøre meg rundt munnen hele natten og det ser virkelig ille ut! Anonymkode: 82e59...197
wintergirl Skrevet 6. april 2018 #11 Skrevet 6. april 2018 Prøv en annen hudlege. Eller send en mld til noen leger i utlandet. Noen burde kunne finne ut av dette og kunne hjelpe deg.
Arabella Skrevet 6. april 2018 #12 Skrevet 6. april 2018 Det første jeg tenker på når du forteller at du har rynker rundt munnen, er om du røyker. Slutt med det i såfall. Jeg synes du skal snakke med fastlegen din om dette og eventuelt få en henvisning til hudklinikk. Ellers kan det gjerne være at du har en sykdom som påvirker huden.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #13 Skrevet 6. april 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en stund hatt veldig rød og kløende hud rundt munnen. Har smurt og ikke overeksfoliert. Det går bort i perioder, men det er vanskelig å få det vekk. Veldig irriterende. I dag så jeg i speilet at det har kommer rynker I munnvikene, noe som ikke burde være der siden jeg enda er under 20. Har tørr hud på hele kroppen, men det er kun på haka og rundt munnen jeg blir skikkelig rød og får kløende hud. Hva skal jeg gjøre? Hudpleier sa at hun ikke visste hva det var, så jeg føler det er litt håpløst.. Anonymkode: 82e59...197 Sliter m samme problem. Kjøp deg hydrokortisonkrem som du påfører i tynt lag på kveld. Kombiner med bepanten salve som du smører i tykt lag oppå. Bruker sistnevnte på dagtid v behov. Jeg har en slags eksem. Eneste som fungerer. Anonymkode: a3bdf...5bd
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #14 Skrevet 6. april 2018 Forresten sjekk ut perioral dermatitt på NHi.no Anonymkode: a3bdf...5bd
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #15 Skrevet 6. april 2018 Jeg har selv svært tørr hud og i tillegg perioral dermatitt. Bruker La Roche Posay nutritic intense rich på dagtid og om natten bruker jeg en nattmaske som heter sleeping pack fra etude house. https://m.ebay.com/itm/Etude-House-Play-Therapy-Wash-Off-Pack-Sleeping-Pack-Collection/321502217495?hash=item4adb068517:m:ml65F13Gqfzu1JnDl1nxHNQ (den blå). Jeg har prøvd alt mulig inkludert svindyre nattoljer, men denne relativt billige nattmasken fra korea gjør underverker med fuktighet. Anonymkode: c14f7...d84
Trikken Skrevet 7. april 2018 #16 Skrevet 7. april 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: TS Har vært hos hudlegen, hun kunne ikke hjelpe. Jeg bruker milde kremer som hudlege har anbefalt, og kostholdet mitt er bra, drikker også mye vann Anonymkode: 82e59...197 Er vanlig med tørrhetsrynker. Man kan få scannet huden og du vil da se at det er overfladiske hvite linjer, ikke dype. I din alder er det nok det. Høres ut som du må få balansert huden din. En hudkrem jobber mye i øverste hudlaget og vil ikke trekke lengre enn øverste hudlag. Mye av hudkremen er beskyttelse mot ytre påvirkninger. peel huden din med en skånsom peeling og legg en fuktighetsmaske. Så bruker du en booster for å stabilisere det øveste hudlaget, så serum (feks clinique moisture surge som er ren fukt uten olje og fin i pris) så dagkrem (feks clinique moisture surge intensive. Dette er rene fuktighetsprodukter og burde balansere huden din. Er ikke hudlege da så er bare av egen erfaring (husk rens huden morgen og kveld) (peel 2 ganger i uken med maske)
SnoopyBoy Skrevet 7. april 2018 #17 Skrevet 7. april 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: TS Har vært hos hudlegen, hun kunne ikke hjelpe. Jeg bruker milde kremer som hudlege har anbefalt, og kostholdet mitt er bra, drikker også mye vann Anonymkode: 82e59...197 Hva sa hudlegen? Hvis du har vært hos hudlegen og fortalt om dette vil jeg nesten regne med at hun vil fortelle deg hva som feiler deg og hva du kan gjøre for å få det bedre med hud. Dra til hudlege, de hjelper.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #18 Skrevet 7. april 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: TS Har vært hos hudlegen, hun kunne ikke hjelpe. Jeg bruker milde kremer som hudlege har anbefalt, og kostholdet mitt er bra, drikker også mye vann Anonymkode: 82e59...197 I innlegget skriver du hudpleier. Nå vet jeg ikke hvem du var hos, men det er stor forskjell på en hudpleier og en hudlege. Var det hudpleier du var hos så tar du deg en tur til legen. Egentlig burde du dra til legen uansett, for du skal ikke måtte ha det sånn som nå eller prøve og feile for å finne en "kur". Var det hudlege du var hos, så dra tilbake og forklar at problemene bare har blitt verre. Anonymkode: ed289...934
tøydokka Skrevet 7. april 2018 #19 Skrevet 7. april 2018 Det høres ut som en sykdom i huden rundt munnen. Jeg har hatt noe lignende i huden rundt nesen, ved inngangen til neseborene og under nesen. Var sårt, tørt, sprakk opp til sår, flasset og var veldig plagsomt når det var på det verste. Fant aldri helt ut hva det var, men det kom og gikk i en periode på 3 år før det forsvant av seg selv. Det hjalp meg å smøre med brulidine på det affiserte området. Jeg husker at den salven virket veldig raskt, og når jeg var rask med å smøre med denne kremen når jeg merket at et "utbrudd" kom, så gikk det fort over. Oljer og fete kremer hadde null effekt. Brulidine er en reseptfri salve du kan kjøpe på apoteket. Den har bakteriedrepende virkning, så i mitt tilfelle virker det sannsynlig at mine utbrudd var forårsaket av bakterier. Du kan jo teste dette. Ellers synes jeg det er en god ide å få time hos hudlege.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #20 Skrevet 7. april 2018 9 timer siden, Arabella skrev: Det første jeg tenker på når du forteller at du har rynker rundt munnen, er om du røyker. Slutt med det i såfall. Jeg synes du skal snakke med fastlegen din om dette og eventuelt få en henvisning til hudklinikk. Ellers kan det gjerne være at du har en sykdom som påvirker huden. Jeg røyker ikke, aldri gjort Anonymkode: 82e59...197
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå