Moonlight79 Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 (endret) Hei, Jeg er utdannet i Øst-Europa, har norsk autorisasjon som lege siden niende februar. Har full rett til rekvisisjonsrett. Har ikke krav til turnus etter helsedirektoratet opplysningen, men har jeg søkt turnus (LIS-1). Vi får svar i slutten av April. Jeg er en 39 år gammel kvinne, opprinnelig fra midtøsten. Har både norsk bosetningtillatelse og arbeidstillatelse. Har en MS i biomedisin ved HiO. Har ikke fått jobb--- ble ikke invitert til en intervju--- sendte over 100 stk søknader/ for-spørsmål----spurte etter hospitering---ikke vellykket noen forslag? Endret 6. april 2018 av Moonlight79
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 Hvordan skriver du søknadene dine? Norsken din i dette innlegget er ikke feilfri, og dersom søknaden også ser slik ut er nok det en grunn til at du ikke går videre til intervju. Anonymkode: 816a4...e9a 16
Helado Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 Hvis du sliter med å få jobbintervju, ville jeg kanskje vurdert å leie noen proffe til å sette opp CV`en din og skrive noen gode søknader for deg. Så vidt jeg har skjønt er det vel legemangel, i alle fall i distriktene, så det burde være enkelt å få jobb som fastlege. https://cvguru.no/ 12
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 Hvor søker du LIS? Du burde søke upopulære steder hvor du ikke får så mye konkurranse Anonymkode: a532a...cb0 20
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #5 Skrevet 6. april 2018 Er du villig til å flytte på deg og har søkt rundt om i landet? Vil tro at det er vanskeligere å få jobb i storbyene i Norge, selv som lege sammenlignet med distriktene og mindre kommuner Anonymkode: ad3cd...84b 12
Moonlight79 Skrevet 6. april 2018 Forfatter #6 Skrevet 6. april 2018 vennen min har skrevet mine søknader. Hun er norsk. 1
Helado Skrevet 6. april 2018 #7 Skrevet 6. april 2018 1 minutt siden, Moonlight79 skrev: vennen min har skrevet mine søknader. Hun er norsk. Holder ikke bare at den er skrevet på norsk, men den bør virke proff. Så kan være en god idè å få noen proffe til å sette opp for deg. 13
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #8 Skrevet 6. april 2018 Hvis hun har sendt 100 søknader vil en vel anta at hun har søkt de fleste steder som tilbyr turnustjeneste. Arbeide litt på sykehjem kanskje? Ta kontakt med plasser/møt opp/ringe opp kontaktpersoner kan hjelpe. Anonymkode: 0df68...0ab
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #9 Skrevet 6. april 2018 Tenker at man trenger å ha jobbet litt som lege i Norge før man får en jobb. Er mange ledige vikariat rundt om i landet. De søker for x vikar i Søndre Land. Tror egentlig uansett yrke er viktigest å ha arbeid på cv. Anonymkode: d133e...137 6
Moonlight79 Skrevet 6. april 2018 Forfatter #10 Skrevet 6. april 2018 Jeg har søkt LIS rundt om i landet...men også for jobb! Vikariat i hammerfest, Levanger/Namsos- fjord kommuner i Møre og Romsdal- Mitt problem er at jeg har ikke erfaring i det norske helsevesenet og vet ikke hvordan jeg kan få det !!!
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #11 Skrevet 6. april 2018 Har du vurdert og fornorske navnet ditt. Det er bevist at det kan ha en effekt. Mange er skeptiske til leger som ikke snakker tydelig norsk, mye pga. eldre pasienter. Anonymkode: 1f9a4...f62 10
Moonlight79 Skrevet 6. april 2018 Forfatter #12 Skrevet 6. april 2018 oh ja! Jeg kan gjøre godt det hvis der er letter å kontakte med pasienter og dere pårørende. men hvordan kan jeg komme i systemet?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #13 Skrevet 6. april 2018 Akkurat nå, Moonlight79 skrev: oh ja! Jeg kan gjøre godt det hvis der er letter å kontakte med pasienter og dere pårørende. men hvordan kan jeg komme i systemet? Få proffhjelp med CVen - det er ikke nok at en venn som snakker norsk har satt den opp. Begynn med det og for å være litt sleivkjeft.... fjern det mest muslimske i navnet ditt. Anonymkode: 1f9a4...f62 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #14 Skrevet 6. april 2018 Har du arbeidserfaring som lege da? Uten dette får du ikke LiS1-stilling. Hva annet har du gjort? Jobbet i ambulansen? Drevet med forsking? Vært på utveksling? Hatt verv i foreninger? Har du kontakter? Husk at du konkurrerer med leger som har alt dette. Anonymkode: 8baf6...274 9
Moonlight79 Skrevet 6. april 2018 Forfatter #15 Skrevet 6. april 2018 Jeg er ikke muslim, men jeg ser ditt punkt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #16 Skrevet 6. april 2018 44 minutter siden, Moonlight79 skrev: Hei, Jeg er utdannet i Øst-Europa, har norsk autorisasjon som lege siden niende februar. Har full rett til rekvisisjonsrett. Har ikke krav til turnus etter helsedirektoratet opplysningen, men har jeg søkt turnus (LIS-1). Vi får svar i slutten av April. Jeg er en 39 år gammel kvinne, opprinnelig fra midtøsten. Har både norsk bosetningtillatelse og arbeidstillatelse. Har en MS i biomedisin fra HiO. Har ikke fått jobb--- ble ikke invitert til en intervju--- sendte over 100 stk søknader/ for-spørsmål----spurte etter hospitering---ikke vellykket noen forslag? Helt vanlig. Du er ikke den eneste, men dog den eneste som klager til et nettforum, så langt. Anonymkode: a32d8...739 1
Moonlight79 Skrevet 6. april 2018 Forfatter #17 Skrevet 6. april 2018 Men men kjære deg! Det er mitt spørsmål. Hvordan kan jeg få arbeidserfaring? Jeg søker alle type jobber som man kan tenke på, men ikke jeg har fått dem! Jeg har forskning erfaring fra master. Jeg har ikke norske kontakter bare leger fra universitet.. Ja jet vet hvem er mine konkurrerer. Men hvordan kan forsterke meg? 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 Populært innlegg #18 Skrevet 6. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt vanlig. Du er ikke den eneste, men dog den eneste som klager til et nettforum, så langt. Anonymkode: a32d8...739 Synes TS skal få litt creds for det, litt greit å vite at til og med leger kan slite med å finne seg arbeid Anonymkode: ad3cd...84b 60
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #19 Skrevet 6. april 2018 16 minutter siden, Moonlight79 skrev: Jeg er ikke muslim, men jeg ser ditt punkt. *jeg ser poenget ditt Anonymkode: efc73...b3b 10
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #20 Skrevet 6. april 2018 Bli endokrinolog. Ryktene skal ha det til at de sliter med å få nok folk til å spesialisere seg i det og behovet øker. Anonymkode: aec9a...620 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå