AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 https://www.vg.no/rampelys/i/21JmdB/kronprinsparet-ut-mot-se-og-hoer-etter-nytt-oppslag-om-marius-borg-hoeiby Hva synes dere om at kronprinsparret reagerer på Se & Hørs “artikkel” om han og hans nye kjæreste ? Har han “rettighet” til være no go for mediene når han er sønnen til Norges neste Dronning ? Anonymkode: 9b64e...d4b 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 Ja jeg synes han har det. I utgangspunktet mener jeg at folk som ikke selv har valgt å være kjendis skal få slippe å bli overvåket av pressen. At en eller begge foreldrene er kjendis betyr ikke at en skal være fritt vilt for pressen. Jeg vil allikevel gjøre et unntak for ektefødte barn av tronarvingene. Marius er ikke det og bør derfor kunne være forskånet for det å bli forbigått av pressen i stillhet. Pressen bruer som påskudd at han selv har valgt å være offentlig fordi han var statist i en episode i Skam. Det synes jeg ikke holder og er ikke en akseptabel grunn til å forfølge ham som om han var kjendis. Anonymkode: f89d7...346 34
Trollmora Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg synes han har det. I utgangspunktet mener jeg at folk som ikke selv har valgt å være kjendis skal få slippe å bli overvåket av pressen. At en eller begge foreldrene er kjendis betyr ikke at en skal være fritt vilt for pressen. Jeg vil allikevel gjøre et unntak for ektefødte barn av tronarvingene. Marius er ikke det og bør derfor kunne være forskånet for det å bli forbigått av pressen i stillhet. Pressen bruer som påskudd at han selv har valgt å være offentlig fordi han var statist i en episode i Skam. Det synes jeg ikke holder og er ikke en akseptabel grunn til å forfølge ham som om han var kjendis. Anonymkode: f89d7...346 Enig med dette. I tilegg har han selv gått ut å sagt at han ikke ønsker den oppmerksomheten etter han ble myndig selv. 6
Emmelise Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 Jeg syntes jo egentlig han har rett til å si han er en "no go" og at kronprinsparet har et poeng når de påpeker at innad hierakiet av kongefamilien så er han en privatperson. Når det er sagt.. så er han 21 år gammel ved dette tidspunktet. Hvis han har problemer med at Se&Hør stadig prøver seg så syntes jeg det er uberkleint at "mamma skal ordne opp" i pressemeldinger fra kongehuset. 32
Antoinette Skrevet 6. april 2018 #5 Skrevet 6. april 2018 Dette er vel siste nytt etter at han avbrøt studiene i LA https://www.seher.no/kjendis/mette-marits-sonn-har-kapret-jobb-hos-kjent-designer/68738137 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #6 Skrevet 6. april 2018 Men er det sant at han skriver adresse "Slottet" i sine Finn.no annonser? Leste det i kommentarfeltet på vg/dagbladet Isåfall så er han jo veldig pr kåt og statusjeger da, for å si det sånn. Men om han faktisk vil ha, opptrer anonymt og har bedt om en anonym rolle så bør pressen respektere det. Anonymkode: 0e036...444 9
Antoinette Skrevet 6. april 2018 #7 Skrevet 6. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men er det sant at han skriver adresse "Slottet" i sine Finn.no annonser? Leste det i kommentarfeltet på vg/dagbladet Anonymkode: 0e036...444 Ja han gjorde det og etter oppslag i pressen ble det endret/slettet. 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #8 Skrevet 6. april 2018 Han har ikke hatt noe valg i forhold til sin posisjon? Om han skulle være en overlegen, bortskjemt og arrogant overklasseunge så betyr ikke det at pressen skal få jakte på han hvis han ikke oppsøker å være en offentlig persjon selv. Eller er det kun hvis han er sympatisk, beskjeden og frasier seg alle materielle goder at han skal ha lov til å ha et privatliv? Anonymkode: f89d7...346 Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold. Yvonne (admin) 7
Gjest ti10 Skrevet 6. april 2018 #9 Skrevet 6. april 2018 9 minutter siden, Antoinette skrev: Dette er vel siste nytt etter at han avbrøt studiene i LA https://www.seher.no/kjendis/mette-marits-sonn-har-kapret-jobb-hos-kjent-designer/68738137 Dette var vel i Milano. Ifølge artikkelen i Se og Hør bor han i London for tiden.
Ella1 Skrevet 6. april 2018 #10 Skrevet 6. april 2018 Jeg tolket reaksjonen til MM som at de først og fremst misliker at media snoker i Marius´ liv, men at de i denne reportasjen reagerer på at Se & Hør legger fokuset på at kjæresten hans har vært Playmoymodell. Det er en tittel de fleste her til lands ser på som litt "trashy" og det passer neppe inn i kongehuset. Jeg kan egentlig forstå at de reagerer for jeg har inntrykk av at denne jenta det er snakk om egentlig er en helt vanlig norsk jente som først og fremst er fotomodell og ikke glamourmodell som journalisten gjerne vil at leserne skal tro. 7
Gjest O.G. Skrevet 6. april 2018 #11 Skrevet 6. april 2018 Det er helt klart at når Harald dør så bør vi ha et oppgjør om vi skal ha mere kongehus, fordi argumentet om at Sverige har jo råd, derfor må vi også ha monarki er ikke godt nok for meg.
Gjest ti10 Skrevet 6. april 2018 #12 Skrevet 6. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han har ikke hatt noe valg i forhold til sin posisjon? Om han skulle være en overlegen, bortskjemt og arrogant overklasseunge så betyr ikke det at pressen skal få jakte på han hvis han ikke oppsøker å være en offentlig persjon selv. Eller er det kun hvis han er sympatisk, beskjeden og frasier seg alle materielle goder at han skal ha lov til å ha et privatliv? Anonymkode: f89d7...346 Selvsagt ikke, men ser du ikke det paradoksale i at han vil ha et privatliv samtidig som det er kjendisstatusen (dvs. morens inntog i kongefamilien) som gjør det mulig for ham å leve det livet han gjør? Han hadde sannsynligvis fått sympati fra de aller fleste nordmenn i denne saken dersom han hadde levd som en vanlig norsk ungdom som studerer eller skaffer seg en jobb i stedet for å leve et slags jetsettliv og farte verden rundt. Det har blitt ganske vanlig for norske ungdommer å ta et friår og reise rundt i verden etter videregående, men alle jeg vet om som har gjort dette, har jobbet og spart opp penger på egenhånd. Jeg kan godt innrømme at jeg ikke vet hvem som sponser moroen til Marius Borg Høiby, men jeg tviler på at det er en kassejobb på Rema som skaffer trainee-stilling hos en designer og finansierer fester og reiser verden over. Det er dessuten en viktig forskjell på om foreldrene sponser sine barn av egne opptjente midler eller gjennom skattebetalernes penger.
Gjest ti10 Skrevet 6. april 2018 #13 Skrevet 6. april 2018 Akkurat nå, O.G. skrev: Det er helt klart at når Harald dør så bør vi ha et oppgjør om vi skal ha mere kongehus, fordi argumentet om at Sverige har jo råd, derfor må vi også ha monarki er ikke godt nok for meg. Helt enig. En annen ting jeg har gått og ventet på er debatten om kongebarna. Eksponering av bloggerbarn diskuteres opp og ned og fram og tilbake, men hva med unger som er født inn i kongefamilier, spesielt tronarvinger som kun i teorien har mulighet til å bestemme over egen framtid? Hvorfor er det ingen som nevner det?
Gjest O.G. Skrevet 6. april 2018 #14 Skrevet 6. april 2018 19 minutter siden, ti10 skrev: Helt enig. En annen ting jeg har gått og ventet på er debatten om kongebarna. Eksponering av bloggerbarn diskuteres opp og ned og fram og tilbake, men hva med unger som er født inn i kongefamilier, spesielt tronarvinger som kun i teorien har mulighet til å bestemme over egen framtid? Hvorfor er det ingen som nevner det? Ingrid er jeg ikke noe bekymret over, hun vil leve og ha det bra uansett hva som skjer.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #15 Skrevet 6. april 2018 21 minutter siden, O.G. skrev: Det er helt klart at når Harald dør så bør vi ha et oppgjør om vi skal ha mere kongehus, fordi argumentet om at Sverige har jo råd, derfor må vi også ha monarki er ikke godt nok for meg. Det oppgjøret bør nok tas før Kong Harald dør. I samme øyeblikk som Harald dør blir Haakon Norges konge. Og da er det muligens for sent? Jeg vet ikke... Anonymkode: 74a45...2c7 3
Gjest O.G. Skrevet 6. april 2018 #16 Skrevet 6. april 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det oppgjøret bør nok tas før Kong Harald dør. I samme øyeblikk som Harald dør blir Haakon Norges konge. Og da er det muligens for sent? Jeg vet ikke... Anonymkode: 74a45...2c7 Tror du har et poeng. Vi må ta debatten nu.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #17 Skrevet 6. april 2018 2 timer siden, O.G. skrev: Det er helt klart at når Harald dør så bør vi ha et oppgjør om vi skal ha mere kongehus, fordi argumentet om at Sverige har jo råd, derfor må vi også ha monarki er ikke godt nok for meg. Men hva skjer med for eksempel Haakon og Mette-Marit, dersom hele det norske kongehuset blir nedlagt etter Kong Haralds død? De er jo godt voksne mennesker født med en gigantisk gull-skje i munnen, og har vel aldri hatt noe ordentlig arbeid hittil i livet. Så hva skal de egentlig finne på da? Kanskje de blir nødt til å flytte til Sverige eller Danmark. Slik at skattebetalerne der blir nødt til å fø på dem også, i tillegg til den kongefamilien som allerede holder til i våre naboland... Anonymkode: 32e1f...882
Alice123 Skrevet 6. april 2018 #18 Skrevet 6. april 2018 (endret) Nå har vel Marius selv gjort en real innsats for å få oppmerksomhet rundt egen person. Jeg tenker da på oppførsel og diverste stunts i SoMe, statist i Skam, det der finn.no-greiene, oppførsel generelt i bybildet i oslo (det er garantert mye mer men jeg er ikke superoppdatert). Det vil naturlig nok være en viss interesse for sønnen til vår kommende dronning. Han har selv ikke valgt dén rollen, men han har jaggu skummet fløten. Om han ønsket å være en (relativt) anonym person så kunne han valgt å være det. I stedet kjører han en slags Paris Hilton anno 2018-stil hvor han selv eksponerer seg selv massivt i SoMe. Såklart følger sladderpressen etter. Endret 6. april 2018 av Alice123 42
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #19 Skrevet 6. april 2018 Jeg synes det blir rart å reagere så mye på medieoppmerksomheten når han på mange måter selv velger å være en offentlig person, han har åpen instagram med titusenvis av følgere, godtar gjesterolle i skam osv. Hvis han ikke vil være offentlig person er det mye han kunne gjort for å ikke være det. Anonymkode: b3e42...c3a 22
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #20 Skrevet 6. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men er det sant at han skriver adresse "Slottet" i sine Finn.no annonser? Leste det i kommentarfeltet på vg/dagbladet Isåfall så er han jo veldig pr kåt og statusjeger da, for å si det sånn. Men om han faktisk vil ha, opptrer anonymt og har bedt om en anonym rolle så bør pressen respektere det. Anonymkode: 0e036...444 Forsåvidt, men den saken var ikke så ille som en del skulle gjøre den til. Han, som resten av familien, har/hadde Slottet som registrert postadresse selv om de bodde på Skaugum. Derfor dukket det opp som standardadresse i annonser også. Så han skrev ikke inn "Slottet" når han skulle legge ut noe, han bare jattet med på finn.no sin automatisk registerte adresse fremfor å endre noe. Selvfølgelig dust å gjøre hvis akkurat Slottsplassen 1 dukker opp, men ikke det verste overtrampet av en (den gang) tenåring som selger ting på Finn. Det er en del å ta av om man ikke er så glad i kronprinsparet eller Marius, men akkurat den der bør komme ganske langt ned på listen. Anonymkode: 873b4...e4b 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå