AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 Får dere lov og dra hvor dere vil, når dere vil, om faren er hjemme? Ut på byen, ferie osv uten barna, eller må dere ha med barna? Anonymkode: 382da...627
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 Mannen min en flink, selv om jeg noen ganger synes han sitter litt for mye med nesa i mobilen. Jeg kan dra ut om jeg vil, men har ikke ønske om byturer eller ferie uten barn. Tar gjerne med barna. Anonymkode: 5387f...b2c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 Flink? Han er pappa, min likeverdige partner og fullverdig omsorgsperson. Anonymkode: 1a170...bdf 13
ekkoet Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 (endret) Nå er jeg mannen, men selvfølgelig - nesten så jeg ikke skjønner spørsmålet - får lov? Så snart etter barna var over på vanlig mat og drikke er det jo ingen grunn til annet. (vi har 2) Nå er det jo litt forskjell på en tur på byn og en ukes ferie i syden. Hun drar på det hun vil så lenge vi ikke har andre planer. Hun har aldri reist på ferie uten meg - det ville være litt rart for oss. Men hun har reist på helgeturer med håndballag, venninner eller langhelg storbytur med søster, mor og tante. Også reist på konferanser med jobben og vært borte en arbeidsuke, men såvidt jeg husker er 4-5 dager lengste. Endret 6. april 2018 av ekkoet 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #5 Skrevet 6. april 2018 3 minutter siden, ekkoet skrev: Nå er jeg mannen, men selvfølgelig - nesten så jeg ikke skjønner spørsmålet - får lov? Så snart etter barna var over på vanlig mat og drikke er det jo ingen grunn til annet. (vi har 2) Nå er det jo litt forskjell på en tur på byn og en ukes ferie i syden. Hun drar på det hun vil så lenge vi ikke har andre planer. Hun har aldri reist på ferie uten meg - det ville være litt rart for oss. Men hun har reist på helgeturer med håndballag, venninner eller langhelg storbytur med søster, mor og tante. Også reist på konferanser med jobben og vært borte en arbeidsuke, men såvidt jeg husker er 4-5 dager lengste. Får du hjelp da? Når hun er borte. Anonymkode: 382da...627
Arkana Skrevet 6. april 2018 #6 Skrevet 6. april 2018 Mannen min og jeg er begge fullverdige foreldre og omsorgspersoner og jeg tar det som en selvfølge at enhver foreldre er i stand til å ta seg av sine barn på egen hånd. Selvfølgelig kan både jeg og han dra på trening, på helgetur, ut med venner eller hva det er og la den andre være igjen med barna. 8
ekkoet Skrevet 6. april 2018 #7 Skrevet 6. april 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du hjelp da? Når hun er borte. Anonymkode: 382da...627 Eneste man trengte hjelp til er jo om man har planer som kolliderte, men enten måtte man ordne barnevakt som kunne hjelpe, eller så måtte man bli hjemme. Jeg trenger/trengte ikke hjelp for å få hverdagen til å gå rundt om det er det du mener. (Nå er jo barna blitt 6 og 10, regner med du snakker mer om småbarnstiden). Endret 6. april 2018 av ekkoet
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #8 Skrevet 6. april 2018 Flink? Får lov? Likeverdige foreldre, samarbeid og kommunikasjon bør vel være mer relevante stikkord... Anonymkode: c3c85...8f1 8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #9 Skrevet 6. april 2018 Nei. Her var far en "barnevakt" som måtte spørres om han kunne se til barnet når jeg var på butikk. Forholdet varte kun et par år etter barnet ble født grunnet det. Har etter det alltid hatt med meg barn på ferie og aldri att barnefri mer enn max 2 dager pr år besteforeldre har passet. Far kom kun på besøk, da det sjeldent passet. Dette etter stort ønske om barn. Anonymkode: 5d2b0...6ad
Vera Vinge Skrevet 6. april 2018 #10 Skrevet 6. april 2018 Ja, vi er likeverdige som foreldre, så selvsagt klarer han å håndtere to barn uten meg i blant. Om det er for at jeg skal treffe en venninne, trene eller annet. Har vært på et par-tre helgeturer etter at barn nr to kom, og han noe tilsvarende, i tillegg til noen jobbreiser han har hatt. Babytiden er jo litt spesiell, så da syns jeg ikke det er rart om ikke alle er like komfortabel med en helg alene med baby og eldre barn, men etter hvert mener jeg det er viktig å kunne håndtere begge barna for én forelder. Men å dra på en ukes ferie uten mann og barn virker ganske fjernt for meg nå, da jeg heller vil bruke de fridagene sammen med barna og mannen. Men en helgetur med venner på hver av oss i løpet av et år har vi tenkt er veldig fint, og er vel det mest realistiske å få til mtp at det må planlegges og skal passe for alle. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #11 Skrevet 6. april 2018 Jeg skulle vel sagt at dette er mer rettet mot småbarnsmødre. Altså barn som ikke greier seg selv.. om de kan gjøre litt som de vil. Mannen skal vel greie håndtere barn på noen mnd en hel helg? Om du er med de hver dag på kveldstid eller lignende. Anonymkode: 382da...627
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #12 Skrevet 6. april 2018 Hvorfor i all verden skulle jeg ikke det? Han er en likeverdig forelder, og har alltid vært det. Her har aldri mor vært (eller trodd hun har vært) viktigere enn far. Skjønner ikke at dette skal kunne være en aktuell problemstilling. Anonymkode: cfc34...b53 3
Fru Uperfekt Skrevet 6. april 2018 #13 Skrevet 6. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Får dere lov og dra hvor dere vil, når dere vil, om faren er hjemme? Ut på byen, ferie osv uten barna, eller må dere ha med barna? Anonymkode: 382da...627 Ja Reiser bla 1-2 uker på ferie uten fam hver høst/vinter 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #16 Skrevet 6. april 2018 Yupp. Men må være hjemme 1930 Anonymkode: 1d82d...0e7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #17 Skrevet 6. april 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle vel sagt at dette er mer rettet mot småbarnsmødre. Altså barn som ikke greier seg selv.. om de kan gjøre litt som de vil. Mannen skal vel greie håndtere barn på noen mnd en hel helg? Om du er med de hver dag på kveldstid eller lignende. Anonymkode: 382da...627 Når barna mine var noen mnd ble de fullammet, så uaktuelt for meg å være borte en hel helg da. Anonymkode: 89094...929 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #18 Skrevet 6. april 2018 Far er da en likeverdig forelder som kan ta seg av barna like godt som mor kan. Det hadde ikke falt meg inn å spørre om «lov» til å gå ut og gjøre hva jeg vil, ei heller ville mannen behøvd «hjelp» for å få det til. Jeg har dog ikke noe ønske om å være mer borte fra barna mine enn jeg må så lenge de er små, så mannen har omtrent måttet dytte meg ut av døra for å dra på veninnekveld og ferie uten barna er for meg uaktuelt da jeg hadde savnet de for mye og har lyst til å bruke feriedagene mine sammen med de. Anonymkode: f3a4c...baa
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #19 Skrevet 6. april 2018 Mannen min og jeg er veldig likestilt med barna. Han er nok hakket snillere enn meg, fordi jeg er mer opptatt av oppdragelse Når han er hjemme kan jeg gjøre som jeg vil, jeg har også reist på ferie uten mann og barn (en uke+). Vi har ett barnehagebarn og to småskolebarn. Anonymkode: 91e75...2c7
Villa2000 Skrevet 6. april 2018 #20 Skrevet 6. april 2018 Jeg må vel innrømme at fruen er flinkere med barna enn meg på det tålmodige planet, men jeg har ingen vanskeligheter med å være alene med dem. Kunne nok fint vært med dem alene en uke, men det må jeg innrømme hadde tæret skikkelig. Like mye som det ville tæret på fruen å være alene en uke med dem da minsten ikke sover så godt for tiden. Da er det godt å være to. Eller så trives jeg godt med ungene og føler ihvertfall selv at jeg tar del i dere liv så godt jeg kan. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå