Arkana Skrevet 24. februar 2005 #41 Skrevet 24. februar 2005 Jeg skjønner virkelig ikke at man kan klare seg uten hjelp fra andre når man ikke jobber, for det er virkelig ikke mye penger man får med tanke på at man skal dekke husleie, mat, skolebøker osv... Nå skal det sies at jeg betaler 45 000 kr i året bare på skolen + skolebøker... Jeg går på UiO hvor man heldigvis bare betaler for bøkene, skjønt pensum for dette semesteret koster 10 000 kroner (og så nye 10 000 neste semester). Grunnen til at jeg slipper å jobbe er at jeg har en samboer som tjener godt, han betjener huslånet og dermed er det få store utgifter på meg. Det er jo også billigere å være to enn en, enkelte utgifter øker ikke med antall personer i husholdningen.
Gjest Gjesta Skrevet 24. februar 2005 #42 Skrevet 24. februar 2005 Ja, jeg må det ...fordi jeg trenger pengene...kommer til å reise hjem til Trondheim annenhver helg fra Oslo...og den andre helgen , så jobber jeg i tilegg til jobb i ferier og sånn da...vil prioritere å dra hjem i helgene nå....
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #43 Skrevet 24. februar 2005 For min del er det ikke aktuelt å jobbe med noen annet enn det fagfeltet jeg utdanner meg innen nå. Begrunnelsen min for å jobbe er å få praktisk erfaring og kontakter i bransjen, ikke bare å tjene penger. Ellers hadde det vært flere muligheter Jeg har heller ikke kontakt med faren til sønnen min, så jeg har ingen faste fridager eller frihelger. Kan jeg spørre om hva du studerer? I hvert fall vet jeg at det kan være viktig å bygge seg opp et nettverk under studietiden, det er mange som får nyss om jobber via bekjente i bransjen osv
innocenta Skrevet 25. februar 2005 #44 Skrevet 25. februar 2005 Kan jeg spørre om hva du studerer? I hvert fall vet jeg at det kan være viktig å bygge seg opp et nettverk under studietiden, det er mange som får nyss om jobber via bekjente i bransjen osv Jeg studerer litteraturformidling Det er pga nettverksbygging jeg ønsker å jobbe innen mitt fagfelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå