Gå til innhold

Hvordan oppfatter du livet?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jo like naturlig (unaturlig?) å dø, som å bli født. Og vi har ikke kapasitet til å kunne forstå, dessverre. eller heldigvis..

Hvorfor skulle det eventuelt vært unaturlig å leve/dø?? Hva legger du i begrepet unaturlig ift. det å eksistere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor skulle det eventuelt vært unaturlig å leve/dø?? Hva legger du i begrepet unaturlig ift. det å eksistere?

Herlighet, dette orker jeg ikke diskutere. da hadde jeg vært på et helt annet forum nå...

Og hvem er mr "gjest", må spørre?

Gjest Anonymous
Skrevet

Herlighet, dette orker jeg ikke diskutere. da hadde jeg vært på et helt annet forum nå...

Og hvem er mr "gjest", må spørre?

Det var bare et spørsmål, ikke noen oppmaning til en diskusjon. Skjønner ikke hva som skulle ha vært unaturlig med å leve eller å dø. Så, hva mente du?

Hvem jeg er har ingenting med dette spørsmålet å gjøre. Kanskje du er litt paranoid siden du spør, men jeg er kvinne og gjest her på KG :)

Skrevet

Ja, gjest, det ER vanskelig å skrive om livet generelt uten å bli pompøs. Du får prøve deg selv, da vet du :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Ja' date=' gjest, det ER vanskelig å skrive om livet generelt uten å bli pompøs. Du får prøve deg selv, da vet du :roll:[/quote']

:o :o :o

Gjest GreenSky
Skrevet

Livet består av å være sin egen lykkes smed og tilfeldigheter.

Gjest i.i. anonym fast bruker
Skrevet

Mitt mål her i livet er å dø.

Skrevet
Mitt mål her i livet er å dø.

Mål? Ser du KUN fram til å dø? Vet ikke om jeg misforstod...

Skrevet

Ja. Jeg tar ikke livet av meg av hensyn til de som tross alt bryr seg om meg, men jeg har generelt ikke lyst til særlig annet enn å dø.

Gjest Anonymous
Skrevet
Ja. Jeg tar ikke livet av meg av hensyn til de som tross alt bryr seg om meg' date=' men jeg har generelt ikke lyst til særlig annet enn å dø.[/quote']

Er du åpen for at livet kan bli lysere for deg? :blomst:

Skrevet
Livet er fantastisk.

Tar stort sett ansvar for livet mitt, og når jeg merker at jeg har lyst til å skylde på andre for ting som har skjedd meg meg, så jobber jeg med å endre syn på det.

Tror innstilling til livet er alfa og omega. Vi som har hatt en grei oppvekst i et land som er godt å leve i som Norge, kan gjøre omtrent hva vi vil ut av livene våre. Så kan man velge å ta på seg offerrollen og aldri komme noen vei, og heller aldri innse at det var en selv som hadde skylden.

Eller så kan man kjempe for å få det livet man ønsker seg, gjøre noen feil innimellom og innse at det var DIN feil, men at den feilen forhåpentligvis gjorde at du lærte noe.

Man står så mye friere når man innser at livet er et resultat av valg man har tatt selv!

Det jeg derimot stadig jobber med, er å innse ENDA MER at livet er dagen i dag, øyeblikket nå, og ikke dagen i går eller dager, uker og måneder som skal komme. Jeg har en tendens til å tenke på ting som har skjedd, og ting jeg gleder meg til aller mest. Og innimellom (daglig) så får jeg sånne lykke-flash når jeg innser hvor flott jeg har det og alt det fantastiske jeg har rundt meg.

En fantastisk samboer. Foreldre som alltid har stilt opp. Super svigerfamilie. En skjønn katt. Venner som jeg har god kontakt med. Et studium som oppriktig engasjerer meg. En jobb der jeg har utviklingsmuligheter.

Jeg passer på å tenke på disse tingene - så fantastisk heldig jeg er! :)

Helt enig, denne må være sakset fra allers, norsk uke blad eller noe sånt!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig, denne må være sakset fra allers, norsk uke blad eller noe sånt!!

Hvorfor må den det?

Skrevet

Jeg har jo selvfølgelig gode dager og dårlige dager jeg som alle andre. Og på gode dager hender det at jeg ikke tenker så mye på det.

Skrevet

Den er ikke hentet fra et ukeblad...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...