Gå til innhold

Når man har datet i 2-3 mnd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at mange her inne skriver om en 3-mndgrense, hvor datingen enten avsluttes eller at man kanskje får litt mer klarhet i hva man er. 

Jeg er der nå at vi har datet i snart 3 mnd, og er i en veldig usikker fase. Mye stress, analyse og tenkning. Vet ikke hvor dette går, og selv om vi har snakket om det, har vi ikke konkludert med at det blir oss, men heller ikke at det ikke blir oss. Jeg har bestemt meg for å ikke pushe dette nå, men ta det litt rolig. Vi har kontakt hver dag og den er veldig kjærlig og god.

Men en så slitsom periode!

Vil gjerne ha noen erfaringer og historier fra dere andre som har datet og kommet til denne 3-mndgrensa. Hva skjedde, og hva er dine råd? Hva er lurt å gjøre for å ikke ødelegge alt nå?

Anonymkode: 7c363...12b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har for min del aldri stresset med å få "klarhet". Har alltid bare levd i nuet og kost meg med å være forelsket. Alvor og forhold blir det tidsnok likevel.

Anonymkode: ccd47...2c9

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har for min del aldri stresset med å få "klarhet". Har alltid bare levd i nuet og kost meg med å være forelsket. Alvor og forhold blir det tidsnok likevel.

Anonymkode: ccd47...2c9

Enig.
Stresser man med å finne ut av ting, kan man pushe den andre i en retning personen ikke er komfortabel med.
Så lenge man har det fint sammen og kjenner at det er gode følelser så er det vel noe begge kjenner på. 
Hvis du kjenner på at dette ikke er riktig så er det sikkert ikke det. 

Jeg tror aldri jeg har hatt en praten med mannen min om vi er sammen eller ikke.
Vi bare ble sammen og har vært det i mange år nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lever litt i nuet. Vi har pratet om det og er på en måte på vei et sted. Samtidig som vi ikke er det. Jeg trur jeg trenger den lille usikkerheten som er enn så lenge for å ha litt "spenning". Vi har det utrolig fint sammen, treffes ofte, trener sammen og gjør ellers mye sammen. Men folk er forskjellige. Du må nesten vurdere hva du trives med eller sette dere ned og ta praten :)

Anonymkode: afe0b...e98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Lever litt i nuet. Vi har pratet om det og er på en måte på vei et sted. Samtidig som vi ikke er det. Jeg trur jeg trenger den lille usikkerheten som er enn så lenge for å ha litt "spenning". Vi har det utrolig fint sammen, treffes ofte, trener sammen og gjør ellers mye sammen. Men folk er forskjellige. Du må nesten vurdere hva du trives med eller sette dere ned og ta praten :)

Er du mann? 

Anonymkode: 7cd59...dd5

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann? 

Lurte jeg også på, sjelden at kvinner trives med den lille usikkerheten...

Det er vel mest vanlig at kvinner stresser med å få klarhet i hva forholdet egentlig er, mens menn ikke er så opptatt av å finne ut av dette. Generelt sagt da.

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann? 

Nei, dame. Hvorfor trur du at jeg er mann?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man ikke vet om man er kjærester etter 3! mnd. er det noe galt med følelsene til den av dere som holder igjen og det har den personen visst helt fra starten.  

Anonymkode: f3ca5...5b4

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Etter 3 måneder føler ofte jenta behov for å avklare ''relasjonen''.

Etter 3 måneder føler ofte gutten for å enten fortsette eller prøve andre/satse på en av de andre han dater.

Anonymkode: b8296...79d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man ikke vet om man er kjærester etter 3! mnd. er det noe galt med følelsene til den av dere som holder igjen og det har den personen visst helt fra starten.  

Anonymkode: f3ca5...5b4

Folk er forskjellige. Det finnes ingen regel på dette.

Skrevet

Vendepunktet for meg og min kjæreste kom etter ca tre måneder. Da dro vi på helgetur til Paris. Når vi var hjemme igjen var alt mye klarere (spesielt for henne), og siden har det vært oss. 

Kan anbefales.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt spesiell situasjon for oss ettersom han flyttet langt unna når vi datet pga jobb. Men vi tok det rolig, og vi visste begge hvilken vei det gikk hele tiden. Måtte se an litt hvordan det gikk med avstand før vi avklarte noe. Og etter 4 mnd spurte han om jeg offisielt ville være kjæresten hans :) 

For meg skal det føles trygt og lett, ikke usikkert og tungt. 

Anonymkode: 3e674...b4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Etter 3 måneder føler ofte jenta behov for å avklare ''relasjonen''.

Etter 3 måneder føler ofte gutten for å enten fortsette eller prøve andre/satse på en av de andre han dater.

Det er vel der vi er nå kanskje.. Jeg vil avklare og vite. Han er fremdeles usikker. Da kan det hende at vi ender opp med å bli venner (som ofte er løsningen når de ikke blir noe forhold).

ts

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel der vi er nå kanskje.. Jeg vil avklare og vite. Han er fremdeles usikker. Da kan det hende at vi ender opp med å bli venner (som ofte er løsningen når de ikke blir noe forhold).

ts

Så det er ikke at dere ikke har snakket om det, men at han sier han er usikker? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke at dere ikke har snakket om det, men at han sier han er usikker? 

Vi har snakket om det, men det er ikke konkludert med noe. Og samtalen var ikke helt enkelt å konkludere fra. Men ja, han gir uttrykk for at han er usikker. Ikke på meg egentlig, men på det å være i forhold og hva han søker og om det passer nå. Samtidig holder han kontakten og er kjærlig i kommunikasjonen.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Om et forhold passer nå? Med mindre det er veldig spesielle omstendigheter passer et forhold dersom man vil. 

Jeg er selv i en livssituasjon der forhold "ikke passer". Jobb + studier + svært aktiv hobby. Likevel får jeg tid til det jeg prioriterer. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som at dere er på vei til å bli kjærester, så da syns jeg du skal spørre han om hva han vil definere dere som og ser for seg dere i fremtiden, så får du det avgjort og ut av verden.Veldig mange gutter finner ut at på dette punktet så kan de få alle kjæresteprivilegiene uten å faktisk være kjæreste, så får de ha det sånn som plommen i egget for lenge så vil de ikke bli kjæreste, de vil bare flyte på den "holder på sammen" greia i månedsvis og årevis fordi det er fordelsmessig for dem , men det blir jo utnytting av jenta som tror man er/skal bli kjærester , så snakk med han og få det avgjort! :)

Anonymkode: e4373...d61

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble dumpet etter 4 måneder ut av det blå. Ingen krangling og ting var tilsynelatende bra . Slappet av i relasjonen og følte meg trygg. Fikk en Tlf to dager etter en helgetur og fikk beskjed om at han ikke så for seg oss i fremtiden.  Jeg sa meg bare enig selv om jeg ikke skjønte hvorfor ....ba han ta vare på segselv før jeg avsluttet samtalen. Det var ganske vondt 

Anonymkode: 2a6e7...4e9

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble dumpet etter 4 måneder ut av det blå. Ingen krangling og ting var tilsynelatende bra . Slappet av i relasjonen og følte meg trygg. Fikk en Tlf to dager etter en helgetur og fikk beskjed om at han ikke så for seg oss i fremtiden.  Jeg sa meg bare enig selv om jeg ikke skjønte hvorfor ....ba han ta vare på segselv før jeg avsluttet samtalen. Det var ganske vondt 

Anonymkode: 2a6e7...4e9

Man har aldri noen garanti. Det kan bli slutt etter 2 mnd dating, etter 6 mnd eller etter at man har vært kjærester i flere år. Dessverre noe av risikoen ved å inngå forhold med et annet menneske. Når det er sagt, utrolig dårlig gjort å dumpe noen på den måten. Barnslig.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Har man virkelig lyst til å gå inn i et forhold, så får man prioritert det.

Han har dessverre ikke nok lyst.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...