AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #1 Del Skrevet 6. april 2018 Jeg har slitt med tørre legger så lenge jeg kan huske. Vi snakker så tørr hud at det ser ut som fiskeskjell. Jeg har prøvd en del fuktighetskremer og oljer men ingen har hjulpet så langt. Jeg har ikke vert flink å bruke peeling på leggene, noe jeg ser at jeg kanskje må prøve nå. Da er spørsmålet mitt: hvilken peeling bør jeg prøve? Med hansker eller uten? Skrubbekost? Anonymkode: ffd6e...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #2 Del Skrevet 6. april 2018 Jeg har hatt lignende problem, på toppen av fotbladet, fremsiden av leggene og top kneet, samt albuer og knoker på hendene. Min løsning er 1:1 solsikke eller rapsolje og sukker. En skje olje og en skje sukker. Jeg bruker omtrent 2 spiseskjeer hver til full behandling. Blander i en skål og griser med det på badet. Gnir det inn i tørr hud før dusj. Masserer godt, eksfolierer så godt jeg bare kan. Lar det sitte noen minutter også dusjer jeg. Som såpe i dusjen bruker jeg lactacyd (intimsåpe) der jeg har skrubbet. Etter dusjen smører jeg på en fuktighetskrem (jeg bruker lait de corporel av Biotherm, men har også hatt en god fra SebaMed fra apoteket) FØR jeg tørker meg. Jeg smører godt våt hud, har håndkle rundt overkroppen og lar problemområdene luffttørke med masse fuktighetskrem. Og det hjelper. Midt på vinteren må jeg gjerne gjøre det ukentlig. Anonymkode: 467e6...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #3 Del Skrevet 6. april 2018 Tusen takk for tips. Dette skal absolutt prøves! Anonymkode: ffd6e...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SelinaKyle Skrevet 6. april 2018 #4 Del Skrevet 6. april 2018 Exuviance Retexturing Treatment, en body lotion du påfører morgen og kveld, er også helt genial. Jeg var plaget helt til jeg fant denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikken Skrevet 6. april 2018 #5 Del Skrevet 6. april 2018 Legger er vanskelig, om huden er veldig tørr (dehydrert) er en exfolierende peeling best. Feks clarins gentle one-step exfoliatipn cleanser. Men ta den på en vaskeklut og jobb med den. Etter dette ta en ny vaske klut og en rik body cream, jeg foretrekker declare caviar body butter. Gjør dette en gang i uken så er nok problemet borte. Om du har veldig tørre må du nok gjenta prosessen etter et par dager første gang. Om du tar en peeling med store korn kan du gjøre problemet verre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #6 Del Skrevet 6. april 2018 Takk igjen. Noe av dette skal testes ut. Hvis det ikke hjelper, er det veldig rart å be om henvisning til hudlege? Vet liksom ikke om dette er "alvorlig" nok til slikt. Anonymkode: ffd6e...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #7 Del Skrevet 6. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slitt med tørre legger så lenge jeg kan huske. Vi snakker så tørr hud at det ser ut som fiskeskjell. Jeg har prøvd en del fuktighetskremer og oljer men ingen har hjulpet så langt. Jeg har ikke vert flink å bruke peeling på leggene, noe jeg ser at jeg kanskje må prøve nå. Da er spørsmålet mitt: hvilken peeling bør jeg prøve? Med hansker eller uten? Skrubbekost? Anonymkode: ffd6e...b09 Peeling på tørr hud? Skal du virkelig lage deg et større og gjerne også et eksemproblem så er jo peeling veien å gå. Har en lege sett på huden? Det du beskriver kan også være sporeasis. Uansett tørr, flassende hud behandles med rikelig med feit krem, gjerne både morgen og kveld. https://www.123apotek.no/products/locobase-repair https://www.123apotek.no/products/apobase-fet-krem2 Der er link til to produkter noen av oss må smøre hele kroppen med morgen og kveld, og i tillegg dusje med oljer for å holde tørr viterhud hel og ikke får infeksjoner i huden. Anonymkode: 7a300...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #8 Del Skrevet 6. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Peeling på tørr hud? Skal du virkelig lage deg et større og gjerne også et eksemproblem så er jo peeling veien å gå. Har en lege sett på huden? Det du beskriver kan også være sporeasis. Uansett tørr, flassende hud behandles med rikelig med feit krem, gjerne både morgen og kveld. https://www.123apotek.no/products/locobase-repair https://www.123apotek.no/products/apobase-fet-krem2 Der er link til to produkter noen av oss må smøre hele kroppen med morgen og kveld, og i tillegg dusje med oljer for å holde tørr viterhud hel og ikke får infeksjoner i huden. Anonymkode: 7a300...63a Sporeasis? Hva er det? Anonymkode: c2163...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #9 Del Skrevet 6. april 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sporeasis? Hva er det? Anonymkode: c2163...607 Hun mente sikkert psoriasis. Anonymkode: cac17...074 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #10 Del Skrevet 6. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun mente sikkert psoriasis. Anonymkode: cac17...074 Men da forstår jeg ikke produktene hun anbefaler. Og psoriasis må diagnoseres av hudlege. Anonymkode: c2163...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #11 Del Skrevet 6. april 2018 Body butter fra bodyshop gjør susen Anonymkode: edf3c...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den røde fare Skrevet 6. april 2018 #12 Del Skrevet 6. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da forstår jeg ikke produktene hun anbefaler. Og psoriasis må diagnoseres av hudlege. Anonymkode: c2163...607 Hva er det du ikke forstår? Ved psoriasis bør kroppen smøres med så fet salve som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #13 Del Skrevet 6. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sporeasis? Hva er det? Anonymkode: c2163...607 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun mente sikkert psoriasis. Anonymkode: cac17...074 Korrekt. 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da forstår jeg ikke produktene hun anbefaler. Og psoriasis må diagnoseres av hudlege. Anonymkode: c2163...607 Psoriasis trenger mna ikke til hudlege for å få diagnostisert, fastlegen klarer det raskt og enkelt. Man trenger heller ikke hudlege for å behandle de lette utgavene av sykdommen, da smøring med gode hudprodukter (se linker) er første bud. Men blir den tørre, flassende huden skrubbet, peelet og behandlet slik enkelte her anbefaler, så blir det raskt eksem, åpne sår infeksjon i huden. Da blir både fastlege og hudspesialist nødvendig. Det er forskjell på litt tørr hud, hud som flasser og hud som både flasser og har tendenser til å sprekke opp. Men å skrubbe tørr hud er aldri noe å anbefale. Anonymkode: 7a300...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #14 Del Skrevet 6. april 2018 34 minutter siden, Den røde fare skrev: Hva er det du ikke forstår? Ved psoriasis bør kroppen smøres med så fet salve som mulig. Jeg har psoriasis. Brøt ut når jeg var 12. Bruker ikke salve som forebyggende. Bruker krem. Locobase er heller ikke salve. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Korrekt. Psoriasis trenger mna ikke til hudlege for å få diagnostisert, fastlegen klarer det raskt og enkelt. Man trenger heller ikke hudlege for å behandle de lette utgavene av sykdommen, da smøring med gode hudprodukter (se linker) er første bud. Men blir den tørre, flassende huden skrubbet, peelet og behandlet slik enkelte her anbefaler, så blir det raskt eksem, åpne sår infeksjon i huden. Da blir både fastlege og hudspesialist nødvendig. Det er forskjell på litt tørr hud, hud som flasser og hud som både flasser og har tendenser til å sprekke opp. Men å skrubbe tørr hud er aldri noe å anbefale. Anonymkode: 7a300...63a Locobase er ikke nødvendigvis rett for en med psoriasis. Og du må ha diagnose. Som bekreftes av hudlege. Skal du ha dermovat eller daivobet på blå resept må du ha diagnose. Anonymkode: c2163...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HederaHelix Skrevet 6. april 2018 #15 Del Skrevet 6. april 2018 Prøv HTH bodylotion, beste jeg har prøvd av både dyrt og billig. Ikke kremen, men lotion'en. Smør på rett etter at du har dusjet og tørket deg. Hjelper på både tørr hud og kløe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #16 Del Skrevet 6. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Peeling på tørr hud? Skal du virkelig lage deg et større og gjerne også et eksemproblem så er jo peeling veien å gå. Har en lege sett på huden? Det du beskriver kan også være sporeasis. Uansett tørr, flassende hud behandles med rikelig med feit krem, gjerne både morgen og kveld. https://www.123apotek.no/products/locobase-repair https://www.123apotek.no/products/apobase-fet-krem2 Der er link til to produkter noen av oss må smøre hele kroppen med morgen og kveld, og i tillegg dusje med oljer for å holde tørr viterhud hel og ikke får infeksjoner i huden. Anonymkode: 7a300...63a Begge disse har jeg prøvd over lengre tid etter anbefaling på apoteket uten at de har hjulpet. Div oljer er også prøvd ut uten resultat. Derfor lurte jeg på peeling for å få bort den døde huden og kanskje bedre effekten av fuktighetskrem. Jeg har gått til innkjøp av noe av det som er blitt anbefalt her nå for å prøve å få bukt med problemet. Hvis ikke får jeg heller ta det videre med lege. Anonymkode: ffd6e...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå