Hulderen Skrevet 6. april 2018 #1 Skrevet 6. april 2018 Jeg var i Spania i påsken, og benyttet anledningen til å kjøpe D-vitamin fordi man i Norge bare får kjøpt tabletter med lave konsentrasjoner. Men nå er jeg usikker på hva tablettene inneholder. Det står at hver tablett inneholder 125 mcg D-3. mine norske tabletter inneholder 10 µg. Jeg vet at µg betyr mikrogram. Men brukes mcg for mikrogram i Spania, eller står mcg for noe annet? Jeg vet som nevnt at D-vitamin i Norge har lave verdier, men kan det stemme at de spanske inneholder 12,5 ganger så mye?
Honesty Skrevet 6. april 2018 #2 Skrevet 6. april 2018 µg og mcg betyr begge mikrogram. Du får forresten kjøpt tabletter med høyere styrke enn 10 mikrogram også i Norge, i hvert fall 80 mikrogram fra Nycoplus. 1
Hulderen Skrevet 6. april 2018 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2018 3 minutter siden, Honesty skrev: µg og mcg betyr begge mikrogram. Du får forresten kjøpt tabletter med høyere styrke enn 10 mikrogram også i Norge, i hvert fall 80 mikrogram fra Nycoplus. Takk for svar, både om mcg og at man kan få kjøpt 80 mikrogram D-vitamin i Norge!
Arabella Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 32 minutter siden, Hulderen skrev: Jeg var i Spania i påsken, og benyttet anledningen til å kjøpe D-vitamin fordi man i Norge bare får kjøpt tabletter med lave konsentrasjoner. Men nå er jeg usikker på hva tablettene inneholder. Det står at hver tablett inneholder 125 mcg D-3. mine norske tabletter inneholder 10 µg. Jeg vet at µg betyr mikrogram. Men brukes mcg for mikrogram i Spania, eller står mcg for noe annet? Jeg vet som nevnt at D-vitamin i Norge har lave verdier, men kan det stemme at de spanske inneholder 12,5 ganger så mye? Det kan stemme. Jeg kjøper kosttilskudd i Sverige og har D3-vitamin 125 mcg (5000 ie.). 1
Hulderen Skrevet 6. april 2018 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2018 3 minutter siden, Arabella skrev: Det kan stemme. Jeg kjøper kosttilskudd i Sverige og har D3-vitamin 125 mcg (5000 ie.). Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå