Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student og har nylig født. Jeg må søke studier til neste semester for å få Lånekasse-støtte og få foreldrestipend. Hvilke studier er de "letteste" å ta? Altså, ingen oppmøtekrav, innleveringer osv., men fortsatt 30 studiepoeng og nok til full Lånekasse-støtte.

Anonymkode: d8b1f...bb1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, du slipper ikke unna innleveringer. 

Anonymkode: a7508...b2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du egentlig ikke skal ta studiet og skal søke kun for å ha rett til foreldrestønad fra Lånekassen, så trenger du bare å komme inn på et studie. Du trenger ikke å faktisk ta studiepoengene, du må bare komme inn på et studie. 

Dersom du skal ha ordinært stipend/lån så ville jeg søkt meg inn på et eller annet studie uten poengbegrensning og ta lette frie emner ved studiestedet du kom inn på. 

Anonymkode: 2666d...d2f

AnonymBruker
Skrevet

Noe innenfor humaniora. I naturvitenskapelige emner er det ofte mange øvinger, og det fordrer at man jobber jevnt og trutt. Innen helse er det som regel mye obligatorisk oppmøte. 

Men vedkommende over meg kommer med et viktig innspill. Litt lurt å sette seg inn i reglementet.

Anonymkode: 23782...d61

Skrevet

Hvor i landet?

AnonymBruker
Skrevet

Bergen

Anonymkode: d8b1f...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Pedagogikk er rimelig enkelt.

Anonymkode: 41041...628

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke gå studiet. Bare søke, komme inn, så søke permisjon fra studiet for å få lånekassestøtte. Regner med du nettopp er ferdig utdannet, siden du må søke nytt studie? Om ikke er det å søke fødselspermisjon fra nåværende studie.

Anonymkode: ab8d1...44a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...