AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #1 Skrevet 5. april 2018 Er det vanlig å oppleve problemer med huden i en overgangsfase etter bytte av hudpleiemerke? Jeg har brukt flere forskjellige, og aldri opplevd dette før, men etter at jeg byttet til koreanske erborian for en uke siden har huden gradvis blitt kvisete, rødflekket, tørr og flassende. Ansiktet føles tørt og stramt, og linjer synes bedre enn før. Kan jeg regne med at dette går over, eller har jeg kastet bort over 2000 kr på noe som viser seg å være et produkt jeg ikke tåler, evt et dårlig merke? 😢 Anonymkode: 4524e...01e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #2 Skrevet 5. april 2018 Ja det er ikke uvanlig, men det er også stor sannsynlighet for at huden ikke tåler enkelte av ingrediensene. Det er alltid lurt å bestille små samples før man kjøper full størrelse til høy pris. Du kan sjekke på www.cosdna.com om produktene dine har ingredienser som kan irritere. Anonymkode: 50916...948
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 Du bør undersøke ingredienslisten ja, og se om det er noen ingredienser som kan virke irriterende eller komedogene. Anonymkode: 1c442...9c5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 Jeg ser at flere av produktene jeg har kjøpt inneholder noen irriterende stoffer, men når jeg sjekker produkter jeg har brukt tidligere, som f.eks Clinique, så gjør jo de også det, uten at jeg har reagert. Det er jo så mange ingredienser at man ikke orker å lete opp og lære om dem, eller sammenligne mot det man tidligere har brukt. Søren og, jeg trodde dette skulle være et god produkt. Anonymkode: 4524e...01e
Nerine_ Skrevet 6. april 2018 #5 Skrevet 6. april 2018 Du kan evetuelt kutte ut alt den nye og kun bruke fuktighetskrem til det roer seg. Så innfører du et og et produkt langsomt for å se om det kanskje bare er et av de du ikke tåler. Eller så kan det hende det går fint med alle om huden får tid til å tilpasse seg
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #6 Skrevet 6. april 2018 3 timer siden, Nerine_ skrev: Du kan evetuelt kutte ut alt den nye og kun bruke fuktighetskrem til det roer seg. Så innfører du et og et produkt langsomt for å se om det kanskje bare er et av de du ikke tåler. Eller så kan det hende det går fint med alle om huden får tid til å tilpasse seg Takk for tips! Anonymkode: 4524e...01e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #7 Skrevet 6. april 2018 Jeg hadde kuttet det ut tvert! Anonymkode: b23f7...556 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #8 Skrevet 6. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser at flere av produktene jeg har kjøpt inneholder noen irriterende stoffer, men når jeg sjekker produkter jeg har brukt tidligere, som f.eks Clinique, så gjør jo de også det, uten at jeg har reagert. Det er jo så mange ingredienser at man ikke orker å lete opp og lære om dem, eller sammenligne mot det man tidligere har brukt. Søren og, jeg trodde dette skulle være et god produkt. Anonymkode: 4524e...01e Forhold deg til de øverste ingrediensene, for det at de er øverst / først på ingredienslista betyr at det er mere mengde av de ingrediensene enn de som er sist. Om du får en 4'er på en ingrediens langt ned så trenger det ikke være triggende, men står den 4'eren på en av de øverste 5 ingrediensene ville jeg kuttet ut produktet. Men ja, innled også et og et nytt produkt av gangen, ikke flere for da er det vanskelig å vite hvem av de som trigger. La det gå minst 2-3 uker mellom hvert nye produkt du tilvenner huden. Anonymkode: 50916...948 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #9 Skrevet 6. april 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forhold deg til de øverste ingrediensene, for det at de er øverst / først på ingredienslista betyr at det er mere mengde av de ingrediensene enn de som er sist. Om du får en 4'er på en ingrediens langt ned så trenger det ikke være triggende, men står den 4'eren på en av de øverste 5 ingrediensene ville jeg kuttet ut produktet. Men ja, innled også et og et nytt produkt av gangen, ikke flere for da er det vanskelig å vite hvem av de som trigger. La det gå minst 2-3 uker mellom hvert nye produkt du tilvenner huden. Anonymkode: 50916...948 Takk! Anonymkode: 4524e...01e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #10 Skrevet 6. april 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Anonymkode: 4524e...01e Bare hyggelig! Håper at du finner ut av det Oppdater oss gjerne, har vurdert å prøve Erborian selv. Lest spesielt mye bra om CC creamen dems. Anonymkode: 50916...948
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #11 Skrevet 6. april 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare hyggelig! Håper at du finner ut av det Oppdater oss gjerne, har vurdert å prøve Erborian selv. Lest spesielt mye bra om CC creamen dems. Anonymkode: 50916...948 Det skal jeg gjøre! 👍 Anonymkode: 4524e...01e 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #12 Skrevet 22. april 2018 Oppdatering: Etter å ha gått tilbake til de restene jeg heldigvis hadde igjen av produktene jeg vanligvis har brukt, og fått stabiliert huden, har jeg brukt noen dager på å introdusere ett og ett produkt. Da har det gått greit. Det siste jeg tok i bruk var renseoljen, som jeg mistenkte var den jeg reagerte mest på. Første dagen kjente jeg litt svie i huden, og oppdaget noen tørre partier, men det har roet seg ned nå. Anonymkode: 4524e...01e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #13 Skrevet 25. april 2018 Oppdatering nr. 2: Det er åpenbart renseoljen som er problemet. Mens jeg var tilbake til min vanlige rensemelk forsvant tørrheten, men etter jevnlig bruk av renseoljen fra erborian over mange dager sliter jeg igjen stadig med flassende hud og tørre flekker som nesten ser ut som skorper, særlig rundt nesen. Jeg ba om produkter tilpasset 40+ tørr og sensitiv hud, og det er dette overhodet ikke. Øyekremen, f.eks, får det til å svi i øynene etter påføring, selv om jeg kun bruker en liten mengde på benet under øyet, aldri nært inntil øyet. Jeg kommer ikke til å kjøpe denne serien igjen. Anonymkode: 4524e...01e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå