Smiliien Skrevet 5. april 2018 #1 Skrevet 5. april 2018 Hei! Synes det er interessant å lese og slikt inne i dette forumet. Her er det bare å spørre alle slags mulige spørsmål dere lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #2 Skrevet 5. april 2018 Nei takk. Hjernevaska hele gjengen uansett hva man tror på. Anonymkode: cc2f7...d94
Smiliien Skrevet 5. april 2018 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2018 Trenger ikke være spørsmål om religion, men filosofi eller annet jeg vil da si at alle tror på noe, om det er en religion, vitenskap eller egen oppfatning av forståelsen av verden. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #4 Skrevet 5. april 2018 Hvorfor æ dæ så viktig for mange å påtvinge oss ikke troende, til å tro ? I mitt syn på saken fører det til at jeg bare blir enda mer tilbaketrukket og ikke vil vite mer om emnet. Anonymkode: ba24c...b03
SoWhat? Skrevet 5. april 2018 #5 Skrevet 5. april 2018 (endret) 12 minutter siden, Smiliien skrev: Hei! Synes det er interessant å lese og slikt inne i dette forumet. Her er det bare å spørre alle slags mulige spørsmål dere lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan Når en ser insekter i øyne på barn. Når en ser insekter over hele kroppen som faktisk fører til lidelser og død. Når barn lider. Når vi vet at folk i andre deler av verden lever som vi ikke en gang kan fatte. Hvor er Gud Da? Endret 5. april 2018 av SoWhat?
Smiliien Skrevet 5. april 2018 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2018 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Når en ser insekter i øyne på barn. Når en ser insekter over hele kroppen som faktisk fører til lidelser og død. Når barn lider. Når vi vet at folk i andre deler av verden lever som vi ikke en gang kan fatte. Hvor er Gud da? Det er et vanskelig og ofte diskutert. Hvordan kan det være en god og allmektig Gud i en ond verden? Jesus stod opp fra de døde tre dager etter korsfestelsen, og at døden derfor ikke er den endelige slutten og eksistensens opphør. Og fordi døden ikke er slutten, tror jeg også at Gud skal dømme levende og døde, fullt ut rettferdig ut fra deres hjerter. Det betyr at mennesker som har lidd ondt, som har lidd urettferdighet, vil få gjenoppreisning av Gud. Og ugjerningsmenn vil få sin straff. I dette ligger det et håp for hver enkelt. Jeg er så heldig og ble født i gode Norge der jeg får studere, alltid ha mat på bordet og ikke leve i fattigdom og lidelse. Jeg velger å stole på Gud og har et håp om rettferdighet. Uten det onde finnes ikke det gode, slik som uten natt finnes ikke dag. Desverre er det en annen makt som skaper lidelser, men rettferdigheten rår alle til slutt.
SoWhat? Skrevet 5. april 2018 #7 Skrevet 5. april 2018 1 minutt siden, Smiliien skrev: Det er et vanskelig og ofte diskutert. Hvordan kan det være en god og allmektig Gud i en ond verden? Jesus stod opp fra de døde tre dager etter korsfestelsen, og at døden derfor ikke er den endelige slutten og eksistensens opphør. Og fordi døden ikke er slutten, tror jeg også at Gud skal dømme levende og døde, fullt ut rettferdig ut fra deres hjerter. Det betyr at mennesker som har lidd ondt, som har lidd urettferdighet, vil få gjenoppreisning av Gud. Og ugjerningsmenn vil få sin straff. I dette ligger det et håp for hver enkelt. Jeg er så heldig og ble født i gode Norge der jeg får studere, alltid ha mat på bordet og ikke leve i fattigdom og lidelse. Jeg velger å stole på Gud og har et håp om rettferdighet. Uten det onde finnes ikke det gode, slik som uten natt finnes ikke dag. Desverre er det en annen makt som skaper lidelser, men rettferdigheten rår alle til slutt. Jeg ga deg noen minutter. Hvordan dømmer Han? Vi som ser og vet; vi gjør ikke mye. Vil vi bli dømt? Og tror du på helvetet?
Smiliien Skrevet 5. april 2018 Forfatter #8 Skrevet 5. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor æ dæ så viktig for mange å påtvinge oss ikke troende, til å tro ? I mitt syn på saken fører det til at jeg bare blir enda mer tilbaketrukket og ikke vil vite mer om emnet. Anonymkode: ba24c...b03 Jeg tror ikke at det er viktig for mange å påtvinge noen til å tro. De som misjonerer forteller om budskapet, slik som enhver gjør noe noen forteller noe. Det om en skal tro eller ikke er opp til hver enkelt. Om man blir påtvunget til å tro, tror jeg ikke at man tror med hjertet og har en død tro. Det finnes nok noen som tenker at de bør påtvinge troen for de andres beste, men da vil jeg si at budskapet blir feil.
Smiliien Skrevet 5. april 2018 Forfatter #9 Skrevet 5. april 2018 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Jeg ga deg noen minutter. Hvordan dømmer Han? Vi som ser og vet; vi gjør ikke mye. Vil vi bli dømt? Og tror du på helvetet? Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet. Står det i Johannes evangeliet. Jeg tror Gud dømmer ut i fra hjertene våre. Vi som har tatt i mot den hellige ånd kommer ikke for dommen, for gjennom Jesus blir all vår synd fraskrevet. Men vi kan ikke gjøre hva vi vil og dermed slippe billig unna. Hvis vi ikke angrer på de onde handlingene som har blitt gjort, kan Gud se dette. Det handler heller ikke om å måtte gjøre gode gjerninger for å veie opp til det vonde heller. Hver enkelt blir dømt, men ikke alle kommer for dommen. og Ja, jeg tror på et slags helvete
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #10 Skrevet 5. april 2018 Hvorfor tror du? Anonymkode: 6d4b8...db4
Smiliien Skrevet 5. april 2018 Forfatter #11 Skrevet 5. april 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du? Anonymkode: 6d4b8...db4 For meg gir det mest mening at det finnes en Gud bak skaperverket. Jeg tror at det vi finner ut av vitenskap i dette universet er hvordan Guds skaperverk fungerer osv. jeg tror på det som står i bibelen grunnet all forskning og kilder osv til det som står skrevet. Det at Jesus stod opp fra de døde eg den viktigste byggesteinen for min tro. Det er en trygghet for meg å vite at Han er med meg, passer på meg, hører mine bønner og av og til svarer. For ateister kan svarene virke tilfeldige, som at bussen var forsinket før jeg ba slik at jeg rakk den, eller at jobben jeg fikk som jeg egentlig ikke var kvalifisert til var grunnet mangel på arbeidskraft osv. Men for meg virker det ikke som tilfeldigheter. Følelsen jeg får i mitt hjerte, varmen og nærheten er bekreftelser jeg har fått gjennom mitt trosliv. Endret 5. april 2018 av Smiliien 1
SoWhat? Skrevet 5. april 2018 #12 Skrevet 5. april 2018 4 minutter siden, Smiliien skrev: Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet. Står det i Johannes evangeliet. Jeg tror Gud dømmer ut i fra hjertene våre. Vi som har tatt i mot den hellige ånd kommer ikke for dommen, for gjennom Jesus blir all vår synd fraskrevet. Men vi kan ikke gjøre hva vi vil og dermed slippe billig unna. Hvis vi ikke angrer på de onde handlingene som har blitt gjort, kan Gud se dette. Det handler heller ikke om å måtte gjøre gode gjerninger for å veie opp til det vonde heller. Hver enkelt blir dømt, men ikke alle kommer for dommen. og Ja, jeg tror på et slags helvete Hm. Handlinger som kommer fra hjertet er riktige. Jeg er så inderlig lei egidentriske kristne som tror men unnskylder seg med at det holder. Nei, det gjør ikke det. Først tanke og følelser og så handlinger. Det er sånn det er. Og du og jeg og alle som bare mener og syns og tror. Og ikke minst preker. Vi får vår straff. Garantert. Og så vil vi forstå. De som lider som verst får et salig og godt liv i himmelen. De vil bli våre læremestre og ja en kunnskap vi må tilegne oss på vår måte. Det kan du kalle helvetet. Et annet helvetet fins ikke. Du sitter der og vil svare andre. Og din sterke tri burde vært opptatt med medmrnneskeligjet. I praksis fordi du tror på nestekjærlighet. Enig eller argumentasjon mot? Og kommer du til det helvete før du forstår?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #13 Skrevet 5. april 2018 41 minutter siden, SoWhat? skrev: Når en ser insekter i øyne på barn. Når en ser insekter over hele kroppen som faktisk fører til lidelser og død. Når barn lider. Når vi vet at folk i andre deler av verden lever som vi ikke en gang kan fatte. Hvor er Gud Da? Fordi jorda og materiet styres av Djevelen. Anonymkode: 0df2f...5f0 1
SoWhat? Skrevet 5. april 2018 #14 Skrevet 5. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi jorda og materiet styres av Djevelen. Anonymkode: 0df2f...5f0 Jeg forholder meg til trådstarter. Det var h*n som skulle svare her.
Gjest PaN Skrevet 5. april 2018 #15 Skrevet 5. april 2018 Charlie Chaplin Quote: “The Kingdom of God is within man, not one man nor a group of men, but in all men! In you!”
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #16 Skrevet 5. april 2018 10 minutter siden, Smiliien skrev: For meg gir det mest mening at det finnes en Gud bak skaperverket. Jeg tror at det vi finner ut av vitenskap i dette universet er hvordan Guds skaperverk fungerer osv. jeg tror på det som står i bibelen grunnet all forskning og kilder osv til det som står skrevet. Det at Jesus stod opp fra de døde eg den viktigste byggesteinen for min tro. Det er en trygghet for meg å vite at Han er med meg, passer på meg, hører mine bønner og av og til svarer. For ateister kan svarene virke tilfeldige, som at bussen var forsinket før jeg ba slik at jeg rakk den, eller at jobben jeg fikk som jeg egentlig ikke var kvalifisert til var grunnet mangel på arbeidskraft osv. Men for meg virker det ikke som tilfeldigheter. Følelsen jeg får i mitt hjerte, varmen og nærheten er bekreftelser jeg har fått gjennom mitt trosliv. Tenker du at så lenge din tro gir deg disse følelsene og tryggheten, så er det ikke så viktig om det er sant eller ikke? Anonymkode: 6d4b8...db4 1
Smiliien Skrevet 5. april 2018 Forfatter #17 Skrevet 5. april 2018 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Hm. Handlinger som kommer fra hjertet er riktige. Jeg er så inderlig lei egidentriske kristne som tror men unnskylder seg med at det holder. Nei, det gjør ikke det. Først tanke og følelser og så handlinger. Det er sånn det er. Og du og jeg og alle som bare mener og syns og tror. Og ikke minst preker. Vi får vår straff. Garantert. Og så vil vi forstå. De som lider som verst får et salig og godt liv i himmelen. De vil bli våre læremestre og ja en kunnskap vi må tilegne oss på vår måte. Det kan du kalle helvetet. Et annet helvetet fins ikke. Du sitter der og vil svare andre. Og din sterke tri burde vært opptatt med medmrnneskeligjet. I praksis fordi du tror på nestekjærlighet. Enig eller argumentasjon mot? Og kommer du til det helvete før du forstår? Jeg er enig i mye av det du sier her. Derfor la jeg til at jeg tror på «et slags helvete». Det er mye som ikke er forklart i bibelen og jeg vet ikke alt. Det går ikke an å vite alt, for Gud er så mye større enn det vi mennesker kan fatte. Jeg tror jeg kommer til himmelen, men jeg vet ikke. Det står ikke beskrevet i bibelen hvordan det er i «helvete», og dermed kan jeg ikke vite. De som er katolske tror at alle kommer til særskilden, som et mellomledd som et helvete før himmelen. Hvordan alt dette fungerer kan man ikke vite, og velger da å stole på Gud og tro og håpe jeg kommersiell himmelen. Jeg tror på nestekjærlighet. Og nestekjærlighet er å være et medlidende menneske, gjøre godt mot alle uansett, men et hvert menneske gjør feil.
Smiliien Skrevet 5. april 2018 Forfatter #18 Skrevet 5. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du at så lenge din tro gir deg disse følelsene og tryggheten, så er det ikke så viktig om det er sant eller ikke? Anonymkode: 6d4b8...db4 For meg er det jeg tror på sant. Disse følelsene kan man si er som et bonus jeg har fått gjennom min tro. Hvis du fatta
SoWhat? Skrevet 6. april 2018 #19 Skrevet 6. april 2018 2 minutter siden, Smiliien skrev: Jeg er enig i mye av det du sier her. Derfor la jeg til at jeg tror på «et slags helvete». Det er mye som ikke er forklart i bibelen og jeg vet ikke alt. Det går ikke an å vite alt, for Gud er så mye større enn det vi mennesker kan fatte. Jeg tror jeg kommer til himmelen, men jeg vet ikke. Det står ikke beskrevet i bibelen hvordan det er i «helvete», og dermed kan jeg ikke vite. De som er katolske tror at alle kommer til særskilden, som et mellomledd som et helvete før himmelen. Hvordan alt dette fungerer kan man ikke vite, og velger da å stole på Gud og tro og håpe jeg kommersiell himmelen. Jeg tror på nestekjærlighet. Og nestekjærlighet er å være et medlidende menneske, gjøre godt mot alle uansett, men et hvert menneske gjør feil. Ok. Du vil helst slippe konsekvenser for din dårlige samvittighet. Vi slipper ikke unna. Vi gjør ikke en brøkdel av det Jesus lærte oss at vi skulle gjøre. Så de som lider mest blir våre læremester fordi de VET. Vi gir stort sett f. Vi går i menigheter og lærer å tilpasse oss mange psykopater( predikanter og pastorer topper listen over hvor flest psykopater lever ut sin syke psyke) . Bare å lese seg opp. Har ikke stor respekt for egoister som kristne ofte er. Har respekt for deg som prøver og generelt, men respekten er ikke stor. Du vet du blir sett. Som kristen blir du sett av Gud. Jesus var en læremester i nefmenbeskelighet. Vi når aldri opp, men vi plikter å følge så godt vi kan. Det gjør vi ikke. ALT er blitt teori. Og sammensveisete menigheter hvor status og penger betyr mye. Du vet det like godt som meg. Så vi får vår straff som fortjent. De uskyldige får hvitere vinger og et salig liv. Jeg tør å si det. Du og Andre tør ofte ikke. Vi har lidelser i vente til pass for oss. Det må vi være klar over. Ikke ett menneske er fortapt. Ikke ett. For Jesus tok på seg våre synder. Så de syndene vi gjør er bare en læring dit vi kommer før vi får innpass og et liv i himmelen. Det var det jeg ville si. Det er det jeg vet. Så nå kan du svare andre Ikke bli selvgod bare. Pass på.
Smiliien Skrevet 6. april 2018 Forfatter #20 Skrevet 6. april 2018 (endret) 9 minutter siden, SoWhat? skrev: Ok. Du vil helst slippe konsekvenser for din dårlige samvittighet. Vi slipper ikke unna. Vi gjør ikke en brøkdel av det Jesus lærte oss at vi skulle gjøre. Så de som lider mest blir våre læremester fordi de VET. Vi gir stort sett f. Vi går i menigheter og lærer å tilpasse oss mange psykopater( predikanter og pastorer topper listen over hvor flest psykopater lever ut sin syke psyke) . Bare å lese seg opp. Har ikke stor respekt for egoister som kristne ofte er. Har respekt for deg som prøver og generelt, men respekten er ikke stor. Du vet du blir sett. Som kristen blir du sett av Gud. Jesus var en læremester i nefmenbeskelighet. Vi når aldri opp, men vi plikter å følge så godt vi kan. Det gjør vi ikke. ALT er blitt teori. Og sammensveisete menigheter hvor status og penger betyr mye. Du vet det like godt som meg. Så vi får vår straff som fortjent. De uskyldige får hvitere vinger og et salig liv. Jeg tør å si det. Du og Andre tør ofte ikke. Vi har lidelser i vente til pass for oss. Det må vi være klar over. Ikke ett menneske er fortapt. Ikke ett. For Jesus tok på seg våre synder. Så de syndene vi gjør er bare en læring dit vi kommer før vi får innpass og et liv i himmelen. Det var det jeg ville si. Det er det jeg vet. Så nå kan du svare andre Ikke bli selvgod bare. Pass på. Da vil jeg spørre deg et spørsmål hvis jeg får lov. De uttalelsene du kommer der med om hvordan det fungerer med livet etter døden osv. Hvor er kildene dine? Hvor i bibelen står det om dine utsagn? Vil ikke si meg helt enig i hva du kommer med her. Endret 6. april 2018 av Smiliien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå