AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #1 Skrevet 5. april 2018 Hei! Som overskriften tilsier, står jeg ovenfor et dilemma jeg må finne en løsning på raskt. Jeg er heltidsstudent og har to deltidsjobber utenom. Driver og skal flytte fra samboer. Skrev under kontrakt i går på en leilighet til 8000 i leie i mnd. Altså mer enn stipendet (7900kr) jeg får i mnd og jeg vil da være avhengig av å jobbe mye utenom for å klare meg. Jeg har tatt opp fullt studielån. Men, i dag fikk jeg tilbud fra min far som bor i samme by som jeg studerer i, om at jeg kan bo hos han imens jeg studerer. Jeg kunne da ha satt inn alt jeg får av studielån i mnd inn på BSU og sparing.. Men jeg vil dermed som hjemmeboer ikke ha fått omgjort noe lån til stipend (ca 40.000 i året). Hva bør jeg gjøre? Hjelp!! Anonymkode: 70ea4...255
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #2 Skrevet 5. april 2018 Du har jo allerede skrevet under på leiekontrakt. Hvorfor i alle dager skal du leie så dyrt? Man må i grunn bo etter hva man har råd til og de fleste må bo på små hybler eller i kollektiv. Anonymkode: e6f79...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #3 Skrevet 5. april 2018 Bo hos far, helt klart! Jaja, de 40k du ikke får gjort om til stipend utgjør da det samme du hadde betalt for husleie i 5 mnd... Du tjener altså mye mer på å være hjemmeboer. Du får også frigitt mye tid til å studere framfor å måtte jobbe deg hjel for å dekke dine daglige kostnader. Anonymkode: 3d1df...230 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #4 Skrevet 5. april 2018 I tillegg til det de skriver over her kan du få opptil 40% tilbake. Tror ikke du for 40% hvis du har to jobber ved siden av. Det har ikke jeg fått noen gang tror jeg. Anonymkode: 7f410...715
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #5 Skrevet 5. april 2018 Bo hjemme uten å ta lån? Kan du klare deg med jobbene dine? Eventuelt er studielånet et billig lån så ved å spare til BSU så får du kanskje kjøpe leilighet tidligere. Anonymkode: 8432b...67f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå