AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #1 Skrevet 5. april 2018 Er det greit at man på en flytur med små barn går bak i kabinen og leverer brett m mat før betsetningen skal rydde de? Altså ETTER at alle har fått mat og besetningen ikke lenger deler ut mat og ingen traller er i midtgangen. Eller bør man vente til besetningen samler inn matbrettene? Er det å ta seg til rette å gå bak med matbrettet, eller er det innafor? Er det uhøflig og tegn på at man ikke innordner seg et system? Anonymkode: 6edab...fc7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #2 Skrevet 5. april 2018 Nei, det er ikke innafor, men skaper uorden for kabinpersonalet. Dessuten må de avbryte det de driver med når folk kommer med brettet, enten det er å kaste i seg litt mat, avstemme salg så langt på turen eller gjennomgå rutiner for resten av turen. Anonymkode: 1998d...a3c 30
Sol79 Skrevet 6. april 2018 #3 Skrevet 6. april 2018 Har ofte opplevd at vi har fått ekstra service i forbindelse med serverkng når vi har dratt med småbarn. De har servert oss i to ganger, og vært veldig behjelpelige med å rydde fort, så det mener jeg er helt innafor så lenge brettet faktisk er i veien, om du har barn på fanget f.eks. 9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #4 Skrevet 6. april 2018 28 minutter siden, Sol79 said: Har ofte opplevd at vi har fått ekstra service i forbindelse med serverkng når vi har dratt med småbarn. De har servert oss i to ganger, og vært veldig behjelpelige med å rydde fort, så det mener jeg er helt innafor så lenge brettet faktisk er i veien, om du har barn på fanget f.eks. Det er ganske vanlig at en ikke får påpakning om en er frekk. Faktisk, jo frekkere en er, jo bedre er sjansene for å slippe unna. Det betyr riktignok ikke at det er i orden å forlange spesialservice! Folk med normal oppdragelse tenker sitt, selv om de ikke sier noe. Anonymkode: 24c5d...738 4
Biloba Skrevet 6. april 2018 #5 Skrevet 6. april 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske vanlig at en ikke får påpakning om en er frekk. Faktisk, jo frekkere en er, jo bedre er sjansene for å slippe unna. Det betyr riktignok ikke at det er i orden å forlange spesialservice! Folk med normal oppdragelse tenker sitt, selv om de ikke sier noe. Anonymkode: 24c5d...738 Jeg har oftest veldig høy terskel for å strekke service, men slik toåringen min er nå til dags ser jeg for meg at det kunne være lurt at brukte matbrett forsvinner fort. H*n er kjapp til å kaste mat og servise veggimellom, og å hyle infernalsk og motsette seg fysisk når h*n blir fysisk hindret i slike sportsaktiviteter. Foreldrene vet hva barnet er troendes til, og å få vekk et matbrett forebygger kanskje større problemer enn ryddingen skaper. 13
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #6 Skrevet 6. april 2018 Kan du ikke bare trykke på serviceknappen på panlet i taket? Da kommer det en flyvert til dere og du slipper å vandre rundt i flyet med et matbrett. Anonymkode: 01ff2...464 29
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #7 Skrevet 6. april 2018 Ja, det er rart. Passasjerene skal følge de rutinene det er i fly, ingen skal få spesialbehandling - verken tjukke eller barnefamilier. Mange barnefamilier tar seg altfor mye til rette. jævelig irriterende at de tror at hele verden dreier rundt deres akse Anonymkode: 15643...62d 14
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #8 Skrevet 6. april 2018 Jeg er vanligvis av den forsiktige typen som ikke liker å være til bry, men akkurat dette klarer jeg ikke å se noe galt i. Hadde jeg sett noen gjorde det, ville jeg tenkt de var forutseende og ville unngå kaos- til glede for alle på flyet. Anonymkode: 2355a...4bc 15
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #9 Skrevet 6. april 2018 Er ikke noe jeg har kommet til å tenke over på lik linje som at noen skulle på do - og jeg har reist en del opp igjennom tidene. Anonymkode: 011c0...c65 8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #10 Skrevet 6. april 2018 Tror flyvertene har en kjapp matpause da. Så hadde nok ikke avbrutt denne. Anonymkode: dafd6...18f 5
puppi Skrevet 6. april 2018 #11 Skrevet 6. april 2018 12 hours ago, Biloba said: Jeg har oftest veldig høy terskel for å strekke service, men slik toåringen min er nå til dags ser jeg for meg at det kunne være lurt at brukte matbrett forsvinner fort. H*n er kjapp til å kaste mat og servise veggimellom, og å hyle infernalsk og motsette seg fysisk når h*n blir fysisk hindret i slike sportsaktiviteter. Foreldrene vet hva barnet er troendes til, og å få vekk et matbrett forebygger kanskje større problemer enn ryddingen skaper. Han har altså, med andre ord, ingenting på et fly å gjøre overhodet. 43
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #12 Skrevet 6. april 2018 3 timer siden, puppi skrev: Han har altså, med andre ord, ingenting på et fly å gjøre overhodet. Fordi ungene lærer så mye om hvordsn man skal oppføre seg offentlig om de kun får være hjemme..? Mener folk oppriktig at barnefamilier må isolere seg fullstendig dersom man må levere et matbrett og la ungene strekke kroppen en gang på flyturen? Anonymkode: 9ebf5...4b8 10
Gjest Badematte Skrevet 6. april 2018 #13 Skrevet 6. april 2018 Rampunger får tåle en smekk fra andre voksne om de ikke kan å oppføre seg. Har du råd til å spandere flytur på ungen så kan du bruke tid på å oppdra ham og.
Gjest Badematte Skrevet 6. april 2018 #14 Skrevet 6. april 2018 16 timer siden, Biloba skrev: Jeg har oftest veldig høy terskel for å strekke service, men slik toåringen min er nå til dags ser jeg for meg at det kunne være lurt at brukte matbrett forsvinner fort. H*n er kjapp til å kaste mat og servise veggimellom, og å hyle infernalsk og motsette seg fysisk når h*n blir fysisk hindret i slike sportsaktiviteter. Foreldrene vet hva barnet er troendes til, og å få vekk et matbrett forebygger kanskje større problemer enn ryddingen skaper. Rampunger kan også sitte stille. Gi han en iPad så holder han kjeft noen timer.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #15 Skrevet 6. april 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er rart. Passasjerene skal følge de rutinene det er i fly, ingen skal få spesialbehandling - verken tjukke eller barnefamilier. Mange barnefamilier tar seg altfor mye til rette. jævelig irriterende at de tror at hele verden dreier rundt deres akse Anonymkode: 15643...62d Ganske sikker på at du blir mer forbannet av å få en halvtom cola i hue, middagsrester i veska og en skitten tallerken i fanget. Små barn lar seg ikke styre som en Nintendo og det er bedre for alle å fjerne problemet ved å fjerne matrestene enn å utsette medpassasjerer for det der. Det er forøvrig nesten umulig å forhindre til onfo også, de er noen kjappe og viljesterke små krek. Anonymkode: 4aa09...dc8 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #16 Skrevet 6. april 2018 20 minutter siden, Badematte skrev: Rampunger kan også sitte stille. Gi han en iPad så holder han kjeft noen timer. Ikke min. Anonymkode: 4aa09...dc8 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #17 Skrevet 6. april 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi ungene lærer så mye om hvordsn man skal oppføre seg offentlig om de kun får være hjemme..? Mener folk oppriktig at barnefamilier må isolere seg fullstendig dersom man må levere et matbrett og la ungene strekke kroppen en gang på flyturen? Anonymkode: 9ebf5...4b8 Neida, husk kg er fullt av svært unge folk uten livserfaring og troll. Alle med litt fornuft ser det logiske er å være forut for bråk å forhindre at det skjer, enn å sloss med en unge som tar av. Anonymkode: 4aa09...dc8 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #18 Skrevet 6. april 2018 Jevnlig når jeg flyr business på langdistanse er det familier som har barn med seg. Skrik og støy tollererer jeg ikke på business, så da forventer jeg at de forholder seg rolig. Men så til saken. På business er det individuell service. Har du brukt for å fjerne brettet plinger du på og det blir hentet. Et siste tips: Har du to barn og det ene er lite nok til å sitte på fanget har du mulighet til å ha det på fanget under takeof og landing. Øvrig del av turen kan du legge se i samme stol, så deler de det alene. Harnsett ut som de syntes det er morsomt å sove om man legger ned sengen og setter på barnefilm på skjermen. De bruker å være rolig da og mor og far før en fantastisk tur så business kan anbefales Anonymkode: 0a346...4f4 3
Biloba Skrevet 6. april 2018 #19 Skrevet 6. april 2018 4 timer siden, puppi skrev: Han har altså, med andre ord, ingenting på et fly å gjøre overhodet. Du må gjerne begrense deg til å forflytte deg og fremtidige barn i privatbil, men det fungerer ikke for våre reisemål. Nå har det ikke forekommet noen problemer ved våre flyreiser annet enn 5 min gråt pga overtretthet før en takeoff sent på kveld da barnet var 5 mnd, men jeg kan levende foresille meg at noen foreldre har behov for å kvitte seg med matbrett og tilsvarende raskest mulig. 1
Traktor Skrevet 6. april 2018 #20 Skrevet 6. april 2018 (endret) På 5.4.2018 den 21.51, AnonymBruker skrev: Er det greit at man på en flytur med små barn går bak i kabinen og leverer brett m mat før betsetningen skal rydde de? Altså ETTER at alle har fått mat og besetningen ikke lenger deler ut mat og ingen traller er i midtgangen. Eller bør man vente til besetningen samler inn matbrettene? Er det å ta seg til rette å gå bak med matbrettet, eller er det innafor? Er det uhøflig og tegn på at man ikke innordner seg et system? Anonymkode: 6edab...fc7 Dersom dette regnes som uhøflig begynner jeg virkelig å lure på hvor hårsåre vi har blitt i dagens samfunn. Kanskje litt tankeløst dersom de hadde pause, men ikke uhøflig. Et flyselskap og dets ansatte driver en sørvisbedrift. Å henvende seg til hvilken som helst ansatt i denne bedriften med normal folkeskikk vil ikke under noen som helst omstendigheter kunne kalles uhøflig. Det som derimot er uhøflig er dersom den ansatte da får deg til å føle deg uhøflig og til bry. Endret 6. april 2018 av Traktor 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå