Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Den 24 Mars hadde jeg og min mann sex, dagen etter fikk jeg mensen. Vi hadde sex igjen på mandag, pga personlige ting, valgte vi at jeg skulle ta en angrepille, denne tok jeg tirsdag. Men i dag har jeg ømme bryst, knall posetiv eggløsning test?! 

Hva betyr dette? Trodde angrepille hindrer eggløsning/ forsinker den? Vanligvis skal ikke jeg ha eggløsning før den 12 April. 

Noen som har en ide om hva som kan ha skjedd her? Er det en mulighet for graviditet allikevel ? Selv om jeg brukte angrepille ? 

image.jpeg

Anonymkode: 6ef01...717

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har man sex uten prevensjon kan man bli gravid. Det er ikke nødvendigvis sånn at angrepillen fungerer. Angrepillen er ikke prevensjon. Bestill time til fastlege og få prevensjonsveiledning. 

Anonymkode: 659fe...20b

AnonymBruker
Skrevet

Trodde angrepillen hindret egget i å eventuelt feste seg til livmoren 

Anonymkode: 6a26a...d6d

Skrevet

Hvor lange sykluser har du? Vanlige på ca. 28 dager? Med mensstart den 25. mars skal EL komme den 7. april. EL-testen skal være positiv 24-36 timer før. Så dette virker helt etter boka. Hvis du har el nå, så er neste forventet mens den 21. april. Høre dette ganske riktig ut?

Kan ikke noe om angrepiller da jeg ikke har brukt dem.

AnonymBruker
Skrevet

Angrepillen er jo full av hormoner, så mulig den kan gi falsk positiv eggløsningstest. Jeg vet ikke altså, bare synser.

Anonymkode: 5452d...011

AnonymBruker
Skrevet

Angrepillens effekt er iallefall å hemme LH stigning, noe som er essensielt for at eggløsning skal skje. Effekten er dårligere hvis man er overvektig, og effekten avtar også jo lengre tid etter samleie man har tatt den. Skal helst tas innen 12 timer etter og iallefall innen 72 t. Halveringstiden er 43 timer i følge felleskatalogen, så to døgn etter er det vel for lite hormon igjen av den til å hindre eggløsning. 

Anonymkode: 85f79...f8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...