AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #1 Skrevet 5. april 2018 For en del personer kan Tinder være ganske frustrerende enten man er mann eller kvinne. En del menn sliter med at de nærmest ikke får noen matcher, mens kvinner har andre problemer med appen. De fleste menn vet at får man ikke en eller flere matcher, så får man ikke noen dater. Får man ikke noen dater, så får man heller ikke vise hvilken personlighet/intensjoner man har. Da er det nærmeste ikke noen grunn til å ha Tinder. Hvor ofte ser man ikke menn lage tråder over at de ikke får noen matcher på Tinder? Man kan ha verdens beste personlighet, men fortsatt ikke ha noe suksess på Tinder. Man kan selvfølgelig skrive noe i profilen sin for å framstå som mer interessant, men dette er nok forgjeves hvis ikke bildene er bra nok. Her kan det være greit å vite at selv personer som er ansett for å være kjempekjekke/attraktive i virkelighet ikke nødvendigvis klarer seg så bra på Tinder. Man kan være kjempemorsom og sjarmerende i virkeligheten, men det hjelper ikke så lenge man ikke klarer å komme deg forbi steg 1 (å få en eller matcher). Det kan hende at personen bare får tatt dårlige bilder av seg selv eller at personen kanskje ikke er så fotogen. Selfier er sjeldent gode bilder å bruke på Tinder for menn. Men gjelder det bare menn? Kvinner kan i større grad bruke selfier og ikke minst kreve gode bilder og tekst fordi det simpelthen er flere menn enn kvinner på Tinder. Det er faktisk nærmere dobbelt så mange menn som kvinner på Tinder. Sånn sett gjør det at konkurransen blir tøffere for menn og kvinner kan dermed være mer kresne. Om ikke du som mann har tekst eller gode bilder gjett hva? Hun og flere andre har mange menn som kan erstatte deg. Dette er nok en tankegang som mange har på Tinder når de går igjennom appen som om det skulle vært en katalog fra Ikea. En del menn sier ofte at kvinner har det så enkelt på Tinder. Dette er nok delvis sant. Noen kvinner vil nok matche med nærmest alle menn på Tinder. Dette gjør at en av funksjonene med Tinder+ ikke vil være til stor hjelp. Dette er da funksjonen som viser hvem som har likt dem. Men ser man på at kvinner får flere matcher enn menn behøver ikke dette å være utelukkende positivt. Mange kvinner er ute etter forhold med en mann på Tinder, men matcher de nærmest med alle er ikke dette gode tegn. Hvordan skal man sile ut hvem som er de som egner seg best som forholdsmateriale? Hvor mange av dem er kun ute etter sex? Hvor ofte ser man ikke jenter som lager tråder hvor de klager om at alle menn er drittsekker etter de fant ut han mannen de ville satset på droppet henne etter sex? Dette er nok ikke så enkelt. Jeg kjenner flere som har slettet Tinder fordi dem ikke klarer å velge blant så mange menn der ute. Etter at de gjentatte ganger har blitt skuffet. Hva kan gjøres? Bør en del menn slutte å «like» alle de kommer over og/eller bør kvinner bli flinkere til å velge menn? Anonymkode: 83e64...386 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #2 Skrevet 5. april 2018 Hva med å snakke med hverandre i virkeligheten og drite i sosiale medier og nettdating? Jeg er kvinne og får en del matcher på tinder. Men der stopper det. Veldig få menn tar initiativ til å skrive eller møtes. Og skriver jeg først, svarer bare noen få. De er mer interessert i bildene mine enn å faktisk møtes. Så jeg vet ikke hvem det er mest synd på? Anonymkode: 2399d...063 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #3 Skrevet 5. april 2018 Blablabla. Altså, skjønner du er frustrert. Men hvis du er en av de mannfolka som ikke får match så må du få hjelp fra en ærlig vennine som kan hjelpe. Få litt feedback på den du allerede har, og råd om forandringer. Hvis dere ikke har noen sånne venniner så kan jeg hjelpe dere på PM. Utenom han unge mannen som vil ha hjelp hver uke. Anonymkode: 3b0d0...e86
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #4 Skrevet 5. april 2018 Jeg er kvinne og tar alle som ser snill og ordentlig ut til høyre. De useriøse går rett til venstre. Samme med, unnskyld meg, stygge personer som neppe aldri får seg noe. Da hjelper det ikke uansett hvilken vinkel bildet blir tatt fra. Anonymkode: d1a35...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #5 Skrevet 5. april 2018 Nøkkelen er vel å ikke ta Tinder så veldig seriøst, men heller bruke det for nettopp det det er; en sjekkeapp. Og som sjekking ute i det offentlige rom kan det gå begge veier. Man kan bli likt eller man kan bli mislikt. Man kan få napp eller man kan måtte gå hjem alene. Tror de fleste er enten litt FOR seriøs eller litt FOR useriøs i sin søken på kjærligheten. Er du for seriøs blir du fort oppfattet som pågående, desperat og lite spontan. Er du svært useriøs kan du oppfattes som om du bare sløser med den andres tid og leker med følelsene... Viktig å finne den grensen. Samtidig kan man ikke sitte der å rive av seg håret fordi man ikke får nok matcher eller ikke finner lykken i de matchene en har. Man er jo ikke et dårlig menneske, eller lite attraktiv eller kjedelig nødvendigvis, kanskje man bare har uflaks, osv. Anonymkode: 7b453...e23 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #6 Skrevet 6. april 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: [...] Hva kan gjøres? Bør en del menn slutte å «like» alle de kommer over og/eller bør kvinner bli flinkere til å velge menn? Anonymkode: 83e64...386 Hvis jeg slutter med dette så er jeg 100% garantert til å aldri få en eneste match når jeg knapt får matcher et par ganger i uken ved å swipe absolutt alle ukritisk til høyre, så det skjer ikke at jeg bruker masse tid på å sortere først for så å aldri få matcher uansett. Anonymkode: 17dc5...bc2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #7 Skrevet 6. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg slutter med dette så er jeg 100% garantert til å aldri få en eneste match når jeg knapt får matcher et par ganger i uken ved å swipe absolutt alle ukritisk til høyre, så det skjer ikke at jeg bruker masse tid på å sortere først for så å aldri få matcher uansett. Anonymkode: 17dc5...bc2 Og derfor er det så mange som ikke føler at Tinder er seriøst.... Beklager, men det sier jo litt om opplegget. Egentlig er jo da Sukker og de andre appene kanskje bedre da? Da får man mulighet til å se gjennom mange personer, og kanskje like teksten de har skrevet eller bildene de har lagt ut, så kan man ta kontakt med hverandre og bli litt kjent på chat og vurdere om man vil ha noe mer kontakt? Det er sånn nå at alle må på Tinder, og mange på Tinder er jo også på mange andre sjekkeapper. Ikke så lett å finne noen på den overflatiske måten men det gir en mulighet for å bli kjent i alle fall. Deretter begynner selve jobben.. Anonymkode: e7c12...fa1
Charlene87 Skrevet 6. april 2018 #8 Skrevet 6. april 2018 Kan du ikke melde deg på Elite singles? ,er ikke så dyrt. hvis du vil noe seriøst. Happn er også ganske Ok. Da er det lokale folk, og det er lettere for møte.
Elaine Marley Skrevet 6. april 2018 #9 Skrevet 6. april 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nøkkelen er vel å ikke ta Tinder så veldig seriøst, men heller bruke det for nettopp det det er; en sjekkeapp. Og som sjekking ute i det offentlige rom kan det gå begge veier. Man kan bli likt eller man kan bli mislikt. Man kan få napp eller man kan måtte gå hjem alene. Tror de fleste er enten litt FOR seriøs eller litt FOR useriøs i sin søken på kjærligheten. Er du for seriøs blir du fort oppfattet som pågående, desperat og lite spontan. Er du svært useriøs kan du oppfattes som om du bare sløser med den andres tid og leker med følelsene... Viktig å finne den grensen. Samtidig kan man ikke sitte der å rive av seg håret fordi man ikke får nok matcher eller ikke finner lykken i de matchene en har. Man er jo ikke et dårlig menneske, eller lite attraktiv eller kjedelig nødvendigvis, kanskje man bare har uflaks, osv. Anonymkode: 7b453...e23 Jeg tror at noen kanskje har forventninger til at nettdating skal være enklere enn i virkeligheten. Nettopp fordi det er som en katalog man blar seg gjennom, men på mange måter er nettdating egentlig vanskeligere. Mange blir ekstra kresne og bilder blir det viktigste. Man kan ikke sjarmere noen ved hjelp av utstråling eller å være sjarmerende slik som man i større grad kan i virkeligheten. På nettdating må man først overbevise gjennom først bilder og så tekst. Jeg tror ikke at nettdating som format gjør ting noe enklere for noen egentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2018 #10 Skrevet 6. april 2018 Synes det er så vanskelig da de fleste neppe er den de utgir seg for. De klarer å ta bilder der de ser smashing ut og finnes ikke attraktive for fem flate øre når du møter de. Hvorfor ikke bare legge alle korta på bordet med engang fordi man lurer ingen andre enn seg selv. Og personligheten er like vanskelig å finne, en som det ikke blir krasj med og som gir deg overskudd og trygghet og føle at man er sammensveisa sjeler. Hvorfor er det så mange i trettiårene som ikke vil gifte seg eller ha barn? Husk ligge med folk og bare stikke, nei fysj. Anonymkode: ec365...185
Duftavsommerregn Skrevet 6. april 2018 #11 Skrevet 6. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: På 5.4.2018 den 19.00, AnonymBruker skrev: Hvis jeg slutter med dette så er jeg 100% garantert til å aldri få en eneste match når jeg knapt får matcher et par ganger i uken ved å swipe absolutt alle ukritisk til høyre, så det skjer ikke at jeg bruker masse tid på å sortere først for så å aldri få matcher uansett. Hva med å slutte å syte over dette? Forstå hva Tinder egentlig er? Et fordømt kjøttmarked der man handler sex med hverandre og unngår alt som heter forpliktelser? Selvfølgelig med visse unntak med de som er fornuftige og forstår hva dette er, og hva risikoer man tar. Det er jo helt andre steder som er langt bedre av nettsteder der man søker en partner, men selv der risikerer man mye useriøst. Men det skjer jo også på byen, på jobben uansett hvor det er. Sortere ut de verste og gi det andre en sjanse. Hele tiden ha i bakhodet at mennesker man møter uansett plattform bare er å treffe noen, og så må man ta det videre derfra. Slik har det alltid vært, ingenting har endret seg. Da byen var eneste mulighet, og nettet var en fjern fremtid var det akkurat slik da også, man hadde flere 100 treff før man traff den rette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå